M-Sport Ford WRT 2025

 

M-Sport Ford

Ποντάροντας στη νεολαία

H M-Sport Ford τίμησε τα διαπιστευτήριά της ως εκκολαπτήριο ταλαντούχων νέων οδηγών, με τον Adrien Fourmaux να φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα στην ομάδα, με πέντε τερματισμούς στο βάθρο. Δεδομένου όμως ότι η M-Sport διαθέτει σαφώς πιο περιορισμένους πόρους από τις αμιγώς εργοστασιακές ομάδες, δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τον Fourmaux στις τάξεις της όταν ήρθε η πρόταση από την Hyundai για φέτος.

Παρά τις καλές εμφανίσεις του Fourmaux, η M-Sport διένυσε την πρώτη της σεζόν χωρίς νίκη υπό τους τεχνικούς κανονισμούς με υβριδικά συστήματα, που τέθηκαν σε ισχύ το 2022. Αυτό είναι λογικό, διότι δεν διέθετε πέρυσι οδηγούς του βεληνεκούς των Πρωταθλητών που της χάρισαν τις προηγούμενες νίκες, Sebastien Loeb και Ott Tanak. Παράλληλα, καθώς οι άλλες δύο ομάδες επενδύουν πολύ περισσότερα χρήματα στην εξέλιξη των αυτοκινήτων τους, η ψαλίδα με το Ford Puma Rally1 της M-Sport φαίνεται να ανοίγει.

Πέρυσι, δεν υπήρχαν ιδιαίτερες απαιτήσεις από την M-Sport, ωστόσο ο Fourmaux κατάφερε να ανατρέψει αυτά τα προγνωστικά, αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα μπορούσε να κάνει η M-Sport αν είχε τους κορυφαίους οδηγούς του WRC. Τα προβλήματα αξιοπιστίας δεν έλειψαν ούτε πέρυσι, αλλά έδειξαν να μειώνονται.

Φέτος, η οδηγική σύνθεση της M-Sport Ford δεν φαίνεται να είναι το ίδιο δυνατή με πέρυσι. Ο ηγέτης της ομάδας, Gregoire Munster, στην πρώτη του πλήρη σεζόν πέρυσι δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από ορισμένες πέμπτες θέσεις. Παράλληλα, περιορισμένες είναι οι απαιτήσεις και από τον νέο του team-mate, τον Ιρλανδό Josh McErlean, τον οποίο υποστηρίζει η αρχή μηχανοκίνητου αθλητισμού της πατρίδας του.

Ωστόσο, ο Munster εξέφρασε αισιοδοξία από την αίσθηση που πήρε στις δοκιμές οδηγώντας ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει η M-Sport στο Ford Puma φέτος, οι οποίες πιστεύει ότι θα αποτελέσουν τομέα-κλειδί για μία καλύτερη σεζόν για την ομάδα.

Ίσως περισσότερες συναρπαστικές εκπλήξεις να μας επιφυλάσσουν οι 6 συμμετοχές του Λετονού Martins Sesks με το Ford Puma που θα προετοιμάσει τη M-Sport. Ο «μικρός» έδειξε σημάδια εντυπωσιακής ταχύτητας και ίσως καταφέρει να σηκώσει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη των προσδοκιών φέτος.

Τις συνηθισμένες του εμφανίσεις με ένα Ford Puma θα κάνει και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος θα συμμετάσχει σε επιλεγμένους αγώνες κάνοντας το κέφι του και κερδίζοντας τη συμπάθεια του κόσμου.

.

Πληρώματα

#13 Gregoire Munster

Εθνικότητα: Λουξεμβουργιανός

Ημερομηνία γέννησης: 24.12.1998

Καλύτερος τερματισμός σε ράλλυ: 5ος

Καλύτερη θέση σε ειδική διαδρομή: 2ος

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 8ος (2024)

O Munster θα είναι ο ηγέτης της ομάδας της M-Sport Ford για το 2025. Ο Λουξεμβουργιανός ευελπιστεί να έχει τη δυνατότητα να διαγράψει πορεία αντίστοιχη της περυσινής του Adrien Fourmaux με την ομάδα. Ωστόσο, ο Γάλλος είχε εμπειρία πολλών αγώνων στην ανώτερη κατηγορία το 2021 και 2022, πριν επιστρέψει το 2024 αρκετά ώριμος για να πετύχει τα πολύ καλά αποτελέσματα που σημείωσε πέρυσι.

Συνοδηγός #13

Louis Louka

Εθνικότητα: Βέλγος

Ημερομηνία γέννησης: 10.12.1993

Ωστόσο, το λογικό είναι ότι ο Munster θα καταφέρει να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα φέτος, δεδομένης της εμπειρίας που συνέλεξε πέρυσι. Επίσης, έχει στο δεξί του μπάκετ έναν έμπειρο συνοδηγό, τον Βέλγο Louis Louka, γιο ερασιτέχνη οδηγού ράλλυ, ο οποίος ήταν 2ος στο Πρωτάθλημα της πατρίδας του το 2015 δίπλα στον Guillaum Dilley και στη συνέχεια πλοήγησε τον Guillaume de Mevius, ο οποίος πλέον αγωνίζεται στο W2RC. O Louka έγινε συνοδηγός του Munster το 2018.

#55 Josh McErlean

Εθνικότητα: Ιρλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 16.07.1999

Καλύτερος τερματισμός σε ράλλυ: 9ος

52 παρουσίες στο βάθρο

1 νίκη σε ειδική διαδρομή

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 27ος

Ο 25χρονος Ιρλανδός θα κάνει το ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία του WRC, αφότου πέρυσι συνδύασε ένα πρόγραμμα αγώνων του WRC2 και του ERC. Ο McErlean έχει την υποστήριξη της Motorsport Ireland Rally Academy. Η καριέρα του Ιρλανδού ξεκίνησε το 2015 στο Junior 1000 Rally Challenge και μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια έχει θέσει γερές βάσεις για να κάνει το μεγάλο βήμα στην ανώτερη κατηγορία φέτος. Έχοντας περάσει αρκετό χρόνο πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου R5 στο WRC και το ERC το 2020 και το 2021 στα τέλη του οποίου ο McErlean εξασφάλισε μια εντυπωσιακή 3η θέση στην κατηγορία WRC3 στο Ράλλυ Καταλονίας.

Συνοδηγός #55

Eoin Treacy

Εθνικότητα: Ιρλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 28.10.1998

Ανεβαίνοντας στο WRC2 το 2022, ο McErlean τερμάτισε 3 φορές στις πρώτες 5 θέσεις στην κατηγορία WRC2 Junior και απέκτησε πολύτιμη εμπειρία σε σημαντικούς ευρωπαϊκούς αγώνες στην Πορτογαλία, τη Σαρδηνία, την Εσθονία και τη Φινλανδία. Το 2023 συνδύασε ράλλυ του WRC2 και ERC και το highlight της χρονιάς του ήταν μια εντυπωσιακή 4η θέση στη γενική κατάταξη του Ράλλυ Λετονίας του ERC. Πέρυσι, πήρε τους βαθμούς της 2ης θέση της κατηγορίας WRC2 του Ράλλυ Πορτογαλίας, με συνοδηγό τον James Fulton.

Φέτος, θα έχει τον Eoin Treacy στο δεξί μπάκετ, που είχε συνεργαστεί με τον Jon Armstrong της M-Sport στο ERC πέρυσι. Ο McErlean χρωστάει τα πάντα στην υποστήριξη του John Coyne, του Πρωταθλητή Ιρλανδίας στα Ράλλυ το 1982, εμπνευστή της Ακαδημίας που είχε βοηθήσει τον αδικοχαμένο το 2023 Craig Breen να ανέλθει στην ανώτερη κατηγορία του WRC.

#22 Martins Sesks

Εθνικότητα: Λετονός

Ημερομηνία γέννησης: 18.09.1999

Καλύτερος τερματισμός σε ράλλυ: 5ος

2 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 15ος (2024)

O 25χρονος Λετονός εξασφάλισε τη χρηματοδότηση που χρειάζεται για να αγωνιστεί σε 6 ράλλυ του WRC φέτος (ξεκινώντας από τη Σουηδία) με το Ford Puma Rally1 που θα προετοιμάσει για εκείνον η M-Sport. Ο Sesks έγινε αμέσως γνωστός στο WRC με δυνατές επιδόσεις στο ντεμπούτο του στην Πολωνία και την πατρίδα του πέρυσι, κερδίζοντας δύο ειδικές διαδρομές και διεκδικώντας το βάθρο στη Λετονία, πριν του το στερήσει ένα μηχανικό πρόβλημα στην τελευταία ειδική διαδρομή.

Συνοδηγός #22

Renars Francis

Εθνικότητα: Λετονός

Ημερομηνία γέννησης: 20.12.1978

Η M-Sport επιβεβαίωσε ότι ο Sesks και ο συνοδηγός του Renars Francis θα αγωνιστούν στα Ράλλυ Σουηδίας, Πορτογαλίας, Σαρδηνίας, Ακρόπολις, Εσθονίας και Φινλανδίας με επιπλέον υποστήριξη από έναν από τους συνεργάτες της M-Sport, την Safety Culture. Όπως δήλωσε ο Sesks, στόχος είναι να προστεθεί άλλος ένας αγώνας στο προαναφερθέν πρόγραμμα, το Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας, αλλά θα πρέπει να βρει την κατάλληλη οικονομική στήριξη.

Ο Sesks έχει δείξει σημάδια εντυπωσιακής ταχύτητας και με περισσότερο χρόνο σε ένα αυτοκίνητο Rally1 η αυτοπεποίθησή του πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου θα ανέβει. Τότε, ίσως δούμε και άλλα… πυροτεχνήματα από τον Λετονό, ο οποίος δεν αποκλείεται να μας απασχολήσει πολύ περισσότερο στο μέλλον.

#9 Ιορδάνης Σερδερίδης

Εθνικότητα: Έλληνας

Ημερομηνία γέννησης: 29.01.1964

Καλύτερος τερματισμός σε ράλλυ: 7ος

Καλύτερη θέση σε ειδική διαδρομή: 5ος

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 22ος (2017)

Γιος μεταναστών με καταγωγή από την Καβάλα, ο Σερδερίδης, αν και μιλά σπαστά ελληνικά, δηλώνει ότι το αίμα του είναι 100% ελληνικό. Ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφορικής στο Βέλγιο, ξεκίνησε σε προχωρημένη ηλικία την ενασχόλησή του με τους αγώνες, το 2012, όταν σταμάτησε να παίζει ποδόσφαιρο και έψαχνε ένα καινούργιο χόμπι.

Συνοδηγός #9

Frederic Miclotte

Εθνικότητα: Βέλγος

Ημερομηνία γέννησης: 03.05.1973

Όταν ο Σερδερίδης συνάντησε τυχαία τον Sebastien Loeb, του κόλλησε το… μικρόβιο να αγωνιστεί σε ράλλυ. Η εταιρεία του, η Arης Developments ήταν ήδη σπόνσορας ενός φίλου του που συμμετείχε σε αγώνες ράλλυ και σκέφτηκε πως θα ήταν καλή ιδέα να το δοκιμάσει και ο ίδιος. Συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα του WRC το 2013.

Από την επόμενη χρονιά, συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες ακόμα και WRC-2, και το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που ακολούθησε το WRC Trophy, όπου κατέκτησε τον τίτλο έναν αγώνα πριν από το τέλος του Πρωταθλήματος. Έπειτα από το 2018 έκανε ένα διάλειμμα τριών ετών, πριν επιστρέψει το 2021 για το Ράλλυ Ακρόπολις και έκτοτε κάνει επιλεγμένους αγώνες κάθε χρονιά, παρότι είχε πει ότι θα τα παρατούσε. Έκανε μαθήματα με εργοστασιακό οδηγό Eric Camilli, ο οποίος τον βοήθησε να βελτιώσει την τεχνική και τις επιδόσεις του.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025