Hyundai Motorsport WRT 2025

 

Hyundai Motorsport

Αλλαγή τακτικής

Η Hyundai κατέκτησε πέρυσι τον πολυπόθητο πρώτο της τίτλο στο Πρωτάθλημα Οδηγών με τον Thierry Neuville, αλλά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της… ξέφυγε την τελευταία στιγμή. Ενώ η Hyundai είναι γνωστή για την τακτική της να δίνει ευκαιρίες σε διάφορα πληρώματα, φέτος αυτό θα αλλάξει, ώστε η κορεατική ομάδα να αυξήσει διεκδικήσει με περισσότερες αξιώσεις το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Πέρυσι, τρία πληρώματα μοιράστηκαν το 3ο Hyundai i20 N Rally1 Hyrbrid, ωστόσο ο επικεφαλής της ομάδας, Cyril Abiteboul, παραδέχθηκε ότι αυτή ήταν λανθασμένη προσέγγιση. Κανένα από τα πληρώματα δεν είχε αρκετό χρόνο στο αυτοκίνητο για να έχει τη δυνατότητα να αντλήσει το μέγιστο από αυτό. Συνεπώς, η Hyundai ενίσχυσε σημαντικά την -ήδη πολύ δυνατή με τους Neuville και Ott Tanak- οδηγική της σύνθεση με την προσθήκη του Adrien Fourmaux, τον οποίο απέσπασε από την M-Sport Ford.

O Fourmaux θα διεξάγει πλήρη σεζόν στο πλάι των δύο Πρωταθλητών της Hyundai. Με ανανεωμένο αέρα Πρωταθλητή, ο Neuville, πέτυχε αυτό που κυνηγούσε τόσο καιρό. Παράλληλα, ο Tanak έχει «βολευτεί» και πάλι στην ομάδα της Hyundai και αναμένεται να αποτελέσει έναν από τους δυνατούς οδηγούς της Hyundai όσον αφορά τη διαχείριση των ελαστικών της Hankook. Ας μην αποκλείουμε και τον Fourmaux από την εξίσωση, καθώς εντυπωσίασε με τα αποτελέσματά του πέρυσι.

Η Hyundai θα ξεκινήσει τη φετινή σεζόν με το περυσινό i20 N. Για το 2025, η κορεατική ομάδα ήλπιζε να παρουσιάσει έναν ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, αλλά η αβεβαιότητα γύρω από τους τεχνικούς κανονισμούς αναίρεσε τα σχέδιά της. Έχοντας ζητήσει να αξιοποιήσει τα joker εξέλιξης του 2026 νωρίτερα, η Hyundai κατάφερε να διατηρήσει ζωντανούς κάποιους από τους τομείς αναβαθμίσεων τις οποίες προγραμμάτιζε.

Οι αναβαθμίσεις του Hyundai i20 N θα παρουσιαστούν στο δεύτερο αγώνα της φετινής χρονιάς, το Ράλλυ Σουηδίας. Αν και η ομάδα δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τους τομείς στους οποίους υπήρξαν βελτιώσεις, φαίνεται ότι θα περιλαμβάνουν σημαντικό ανασχεδιασμό της ανάρτησης, και εκτιμάται ότι θα υπάρχουν τροποποιήσεις και στο κιβώτιο ταχυτήτων, δεδομένης της απώλειας του υβριδικού συστήματος. Ο Neuville δήλωσε ότι ανυπομονεί να έρθει το καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο θα ήθελε να είναι λίγο ταχύτερο και λίγο πιο άνετο στην οδήγηση.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα διαχειριστεί η Hyundai τους οδηγούς της -και κυρίως τον Tanak, δεδομένου ότι ένα δικό του λάθος κόστισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών πέρυσι στη Hyundai- αν τεθεί ζήτημα να δώσουν προτεραιότητα στα συμφέροντα της ομάδας έναντι του προσωπικού τους κέρδους, όπως έχει ζητήσει ο Neuville.

H Hyundai έχει πραγματοποιήσει αλλαγές και στο τεχνικό προσωπικό, με τον Pablo Marcos να επιστρέφει ως μάνατζερ της ομάδας (έπειτα από μία σεζόν στην M-Sport Ford), μία θέση που κατείχε μεταξύ 2021-2023. Ωστόσο, αυτή τη φορά τα καθήκοντά του θα είναι διαφορετικά. Επιπλέον, ο πρώην μάνατζερ του προγράμματος WRC Christian Loriaux αποχώρησε από τη Hyundai. Το τεχνικό κομμάτι των καθηκόντων του Loriaux θα αναλάβει ο τεχνικός διευθυντής Francois-Xavier Demaison.

.

Πληρώματα

#1 Thierry Neuville

Εθνικότητα: Βέλγος

Ημερομηνία γέννησης: 16.06.1988

21 νίκες σε ράλλυ

69 παρουσίες στο βάθρο

418 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Πρωταθλητής 2024

Για πρώτη φορά στην πολυετή πορεία του στο WRC, ο Thierry Neuville θα έχει το Νο. 1 του Πρωταθλητή στο αυτοκίνητό του, και όχι το συνηθισμένο Νο. 11. Ο Βέλγος κατάφερε να πετύχει αυτό που κυνηγούσε όλα αυτά τα χρόνια, τον πολυπόθητο τίτλο. Ίσως αυτή η επιβεβαίωση να τον κάνει να δείξει μία πιο ώριμη προσέγγιση, απαλλαγμένη από τα λάθη του παρελθόντος.

Συνοδηγός #1

Martijn Wydaeghe

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 01.09.1992

Πέρυσι, ο Neuville ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας από την αρχή μέχρι το τέλος της σεζόν και δεν χρειάστηκε να κατακτήσει παρά μόνο δύο νίκες. Ωστόσο, ιδίως στα χωμάτινα ράλλυ, όπου καλούνταν να ανοίξει το δρόμο για τους υπόλοιπους, συνήθως έχανε πολύ χρόνο και έπεφτε πίσω στη γενική κατάταξη. Χρησιμοποιώντας την εμπειρία του όμως για να κινηθεί γρήγορα αλλά με ασφαλή τρόπο, σε συνδυασμό με λάθη και προβλήματα των αντιπάλων του, κατάφερνε σχεδόν πάντα να πλασαρίζεται σε καλές θέσεις.

Ο ίδιος αναφέρει ότι το περυσινό Πρωτάθλημα του… άνοιξε την όρεξη για περισσότερες επιτυχίες. Ωστόσο, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες για να επαναλάβει το κατόρθωμα αυτό και φέτος σε σύγκριση με τις ιδανικές συνθήκες του 2024, και ίσως υπάρξει και δεύτερη απειλή μέσα από την ομάδα, με τη μορφή του Fourmaux.

#8 Ott Tanak

Εθνικότητα: Εσθονός

Ημερομηνία γέννησης: 15.10.1987

21 νίκες σε ράλλυ

52 παρουσίες στο βάθρο

387 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Πρωταθλητής 2019

Πρωτάθλημα 2024: 3ος

Στον τελευταίο αγώνα της περυσινής σεζόν, το Ράλλυ Ιαπωνίας, ο Ott Tanak είχε μία αμυδρή πιθανότητα να εξασφαλίσει τον τίτλο και πίεζε πολύ για να το καταφέρει την Κυριακή. Ωστόσο, αυτό τον οδήγησε σε ατύχημα, το οποίο στην ουσία κόστισε στη Hyundai το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Εντούτοις, ο Abiteboul δεν έριξε το φταίξιμο στον Εσθονό οδηγό. Αντ’ αυτού, δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να μάθει καλύτερα τι θέλει και τι χρειάζεται ο Tanak για να επιδείξει τον καλύτερο εαυτό του.

Συνοδηγός #8

Martin Jarveoja

Εθνικότητα: Εσθονός

Ημερομηνία γέννησης: 18.08.1987

O Tanak, έχοντας επιστρέψει στην ομάδα της Hyundai πέρυσι, έπειτα από μία σεζόν στην M-Sport Ford, η οποία αποδείχθηκε πολύ σύντομα ότι δεν πληρούσε τις υψηλές απαιτήσεις του, εμπιστεύτηκε τη νέα διοίκηση της κορεατικής ομάδας, και πείστηκε ότι δεν θα συναντούσε τα προβλήματα που τον έκαναν να φύγει την πρώτη φορά.

Ωστόσο, η επιστροφή του Tanak δεν ήταν απόλυτα ομαλή. Έδειξε να αργεί λίγο να εγκλιματιστεί ξανά στην ομάδα και τις απαιτήσεις του αυτοκινήτου ξανά και δεν έλειψαν τα λάθη. Παράλληλα, είδε τον Neuville να κατακτά τον τίτλο. Σίγουρα πέρυσι δεν είδαμε τον καλύτερο Ott Tanak και φέτος ο ίδιος και η ομάδα θα θέλουν να τα πάει καλύτερα.

#16 Adrien Fourmaux

Εθνικότητα: Γάλλος

Ημερομηνία γέννησης: 03.05.1995

Καλύτερος τερματισμός σε ράλλυ: 3ος

5 παρουσίες στο βάθρο

14 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 5ος (2024)

Πέρυσι, στην πρώτη του πλήρη σεζόν στην ανώτερη κατηγορία του WRC, ο Fourmaux εντυπωσίασε, ανεβαίνοντας 5 φορές στο βάθρο με την M-Sport Ford. Σωστά προετοιμασμένος, με τις επιδόσεις του ο Fourmaux κατάφερε να πείσει τη Hyundai ότι τον χρειάζεται στο ρόστερ της. Από την πλευρά του, ο Γάλλος δεν θα μπορούσε να απορρίψει την πρόταση της Hyundai, η οποία αποτελεί καθαρή «προαγωγή» σε μία πλήρως εργοστασιακή ομάδα, η οποία μπορεί να του δώσει τα εργαλεία για να παλέψει για νίκες και ίσως και τον τίτλο.

Συνοδηγός #16

Alexandre Coria

Εθνικότητα: Γάλλος

Ημερομηνία γέννησης: 22.01.1993

Το πρώτο βήμα φέτος για τον Fourmaux θα είναι να προσπαθήσει να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο WRC. Για να προετοιμαστεί καλύτερα για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Fourmaux οδήγησε το Hyundai i20 N Rally1 τον περασμένο Δεκέμβριο συμμετέχοντας (μαζί με τον Rovanpera) στο Γαλλικό Ράλλυ National Hivernal du Devoluy -το οποίο κέρδισε- για να εγκλιματιστεί στην ομάδα και να εξοικειωθεί με τα ελαστικά της Hankook.

Η ταχύτητα του Fourmaux είναι αδιαμφισβήτητη και με την προσθήκη του, η Hyundai έχει πιθανώς την πιο δυνατή μόνιμη τριάδα οδηγών. Ο Γάλλος δεν αποκλείεται να κάνει και πάλι ορισμένες εκπλήξεις με τις επιδόσεις του.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025