9. Ράλλυ Φινλανδίας 2025

 

 

 

 

 

 

 

9. Ράλλυ Φινλανδίας

31 Ιουλίου – 3 Αυγούστου

Ο αγώνας στη χώρα των χιλιάδων λιμνών αποκαλείται και Grand Prix στο χώμα, ή GP Φινλανδίας λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων που αγγίζουν τα πληρώματα. Οι ομαλοί χωματόδρομοι περνάνε μέσα από δάση και λίμνες και χαρακτηρίζονται από τεράστια άλματα που κόβουν την ανάσα.

Η γενναιότητα ανταμείβεται εδώ περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Πρόκειται για έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες για τους συνοδηγούς, σε μία μίξη σκληρών ανοιχτών δρόμων και ορισμένα πιο στενά, τεχνικά κομμάτια.

Οι οδηγοί είναι με το… πόδι στο πάτωμα από την αρχή μέχρι το τέλος για αυτό και οι σημειώσεις πρέπει να είναι άψογες, καθώς οι τυφλές κορυφές μπορεί να κρύβουν στροφές που ακολουθούν, και είναι ζωτικής σημασίας η ευθύγραμμη τοποθέτηση του αυτοκινήτου πριν από την απογείωση, που σε συγκεκριμένα σημεία το εκσφενδονίζει δεκάδες μέτρα μακριά. Η αίσθηση του αυτοκινήτου στους ταχύτατους φινλανδικούς δρόμους δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε άλλο και πρόκειται για έναν αγώνα που όλα τα πληρώματα θέλουν να κερδίσουν.

Ως ένα από τα ταχύτερα ράλλυ της χρονιάς, η ακρίβεια στους χειρισμούς ακρίβεια και τέλειες σημειώσεις ρυθμού ώστε να επικρατήσει ένα πλήρωμα. Με συνδυασμό από φαρδιούςς γρήγορους χωματόδρομους, και τεχνικών τμημάτων καθώς και ταχύτατο, ρυθμό εγγυάται σχεδόν πάντα έναν συναρπαστικό αγώνα. Τα λάθη μπορεί να κοστίσουν ακριβά, καθώς οι υψηλές ταχύτητες δεν δίνουν πολλές ευκαιρίες στα πληρώματα να ανακτήσουν χαμένα δευτερόλεπτα.

Ο αγώνας διεξάγεται γύρω από την περιοχή της Jyvaskyla. Ο πρώτος αγώνας στην περιοχή διεξήχθη το 1951. Αρχικά ήταν ένας αγώνας αντοχής έως τη Λαπωνία στα βόρεια της χώρας, αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 1950 ήταν ένα από τα πρώτα ράλλυ που υιοθέτησε τη σύγχρονης μορφή, χωρίζοντας τη διαδρομή σε μια σειρά από ειδικές διαδρομές.

Πέρυσι, επέστρεψε στον αγώνα η Ouninpohja, η οποία θεωρείται από κάποιους η καλύτερη ειδική διαδρομή στον κόσμο. Το Ράλλυ Χιλίων Λιμνών, όπως ήταν γνωστό έως το 1997, εντάχθηκε στο πρόγραμμα αγώνων του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος το 1959 και αποτέλεσε μέρος του πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 1973.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025