3. Ράλλυ Κένυας 2025

 

3. Ράλλυ Σαφάρι / Κένυας

20 – 23 Μαρτίου

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται το Ράλλυ Σαφάρι ως τον πιο απαιτητικό αγώνα του Πρωταθλήματος, στις αφιλόξενες στέπες και τη σαβάνα της Αφρικής, με τα αυτοκίνητα να περνάνε μέσα από κοπάδια άγριων ζώων, τυλιγμένα μέσα στο ψιλό χώμα, και τις αντοχές ανθρώπων και μηχανών να δοκιμάζονται στο όριο, για περισσότερα από 5.000 χλμ.

Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε ο αγώνας ήταν το 1953 και υιοθέτησε τη μορφή ειδικών διαδρομών πολύ αργά, μόλις το 1996. Επέστρεψε στο πρόγραμμα αγώνων του WRC το 2021 έπειτα από απουσία 19 ετών και από την περυσινή χρονιά έχει επιστρέψει στην παραδοσιακή του ημερομηνία διεξαγωγής, στην αρχή της άνοιξης, η οποία αποτελεί περίοδο βροχών.

Βροχερές καιρικές συνθήκες μπορούν να μετατρέψουν τα χωμάτινα τοπία σε… κολλώδη λασπόλουτρα, μειώνοντας την πρόσφυση στο ελάχιστο. Έπειτα από τους «κρύους» αγώνες σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που τα πληρώματα του WRC θα αντιμετωπίσουν καθαρό χώμα στις ειδικές διαδρομές και το κύριο μέλημά τους θα είναι να προστατεύσουν τα αυτοκίνητα.

To Ράλλυ Σαφάρι εξακολουθεί να αποτελεί μία τη μέγιστη πρόκληση ολόκληρης της σεζόν της σεζόν, με τον παράγοντα αξιοπιστία να βρίσκεται στο προσκήνιο. Οι ομάδες ρυθμίζουν τα αυτοκίνητα με περισσότερη απόσταση από το έδαφος από οποιονδήποτε άλλο αγώνα, για να προστατευθούν καλύτερα στα απρόβλεπτα εδάφη, γεγονός που τα κάνει να έχουν περισσότερη υπερστροφή.

Η ορατότητα μπορεί να αποδειχθεί περιορισμένη, κάνοντας δύσκολο για τον οδηγό να διακρίνει το δρόμο. Υπάρχουν περιπτώσεις επίσης που ενδέχεται να… αυτοσχεδιάσει και να μην ακολουθήσει το δρόμο.

Από πέρυσι, τα αυτοκίνητα Rally1 έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν αεραγωγούς που εκτείνονται έως την οροφή (άλλο ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του αγώνα από το παρελθόν), ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν βαθιά νερά χωρίς να μείνει ο κινητήρας χωρίς αέρα.

To Ράλλυ Σαφάρι αποτελεί το μοναδικό αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που διεξάγεται στην Αφρική και η Toyota έχει κυριαρχήσει από το 2021, «κλειδώνοντας» το βάθρο 2 φορές.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025