WRC 2024 – WRC2

 

 

 

 

.

WRC2

To WRC2 είναι η δεύτερη κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και σε αυτή συμμετέχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2

Κάθε γύρος της σεζόν του WRC περιλαμβάνει αγώνα WRC2, αλλά τα πληρώματα μπορούν να δηλώσουν μόνο 7 αγώνες στους οποίους θα βαθμολογηθούν, και μετράνε τα 6 καλύτερα αποτελέσματά τους.

Οδηγοί και πλοηγοί κάτω των 30 ετών μπορούν να λάβουν μέρος στο πρωτάθλημα WRC2 Junior, ενώ οι αγωνιζόμενοι άνω των 50 ετών, μπορούν να συμμετάσχουν στο Κύπελλο WRC Masters. Οι ομάδες μπορούν να ορίσουν δύο πληρώματα ανά αγώνα για τη συγκομιδή βαθμών για το Πρωτάθλημα Ομάδων.

Τα πληρώματα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε έως και 6 ράλλυ στην Ευρώπη και ένα εκτός της Γηραιάς ηπείρου. Τα 5 καλύτερα αποτελέσματα σε ευρωπαϊκούς αγώνες, συν το αποτέλεσμα εκτός αυτής θα προσμετρούν στην τελική βαθμολογία. Φέτος καταργήθηκε η απονομή επιπλέον βαθμών στους τρεις πρώτους της Power Stage.

Τα αυτοκίνητα Rally2 (πρώην R5) χρησιμοποιούν 4κύλινδροους turbo κινητήρες 1,6 λίτρων που αποδίδουν 290 ίππους. Διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση και σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων με μοχλούς πίσω από το τιμόνι και μηχανικά διαφορικά σε αμφότερους τους άξονες.

Το ελάχιστο βάρος τους -χωρίς το πλήρωμα- είναι 1.230 κιλά, γεγονός που τους προσδίδει αναλογία βάρους/ισχύος 4,2 κιλά ανά ίππο. Το μπλοκ και οι κυλινδροκεφαλές του κινητήρα πρέπει να είναι αυτές του κανονικού αυτοκινήτου παραγωγής, από το οποίο θα πρέπει να έχουν παραχθεί τουλάχιστον 2.500 μονάδες τους προηγούμενους 12 μήνες. Επιτρέπονται τροποποιήσεις στο στροφαλοφόρο, τους ωστήρες, τα έμβολα, τα χιτώνια κυλίνδρων, τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους.

Toksport Skoda

Η ομάδα της Toksport αναμένεται να πρωταγωνιστήσει και φέτος με το κορυφαίο Skoda Fabia RS Rally2 και τρία πολύ δυνατά πληρώματα. O 27χρονος Βρετανός Gus Greensmith (με συνοδηγό το Σουηδό Jonas Andersson) θα κυνηγήσει τον τίτλο του WRC με την υποστήριξη της γερμανικής ομάδας έχοντας δώσει μάχη το τέλος για τον τίτλο πέρυσι, έπειτα από την απογοητευτική σεζόν του 2022 με την M-Sport στην ανώτερη κατηγορία.

Έχοντας κατακτήσει τη νίκη σε δύο γύρους του WRC2 πέρυσι, ο μόλις 22 ετών -πολιτογραφημένος Σουηδός- Oliver Solberg, γιος του Πρωταθλητή του WRC το 2003, Petter Solberg. Συνεπώς, δε θα αλλάξουν πολλά για το νεαρό οδηγό, ο οποίος μαζί με το Βρετανό συνοδηγό του, Elliott Edmondson.

Μετά την πλήρη σεζόν του 2023 με την ομάδα της M-Sport Ford στην ανώτερη κατηγορία, ο 26χρονος Κορσικανός Pierre-Louis Loubait, γιος του Yves Loubet, Πρωταθλητής του WRC2 το 2019, επιστρέφει στη 2η κατηγορία, με μία από τις πιο δυνατές ομάδες. Στο δεξί μπάκετ του Fabia του Γάλλου θα κάθεται ο Βέλγος Nicolas Gilsoul, πρώην συνοδηγός του Thierry Neuville.

Citroen Racing

To αγωνιστικό τμήμα της Stellantis, στο οποίο υπάγεται η Citroen Racing θα έχει ενισχυμένη εκστρατεία για τη φετινή σεζόν του WRC2, καθώς πολλοί κορυφαίοι οδηγοί θα βασιστούν στο Citroen C3 Rally2 αυτή τη χρονιά, με την εργοστασιακή υποστήριξη της γαλλικής εταιρείας με τη βελγική ομάδα της DG Sport Competition.

Ο 28χρονος Γάλλος Yohan Rossel, Πρωταθλητής WRC3 το 2021 και 3ος πέρυσι στο WRC2, με συνοδηγό τον Arnaud Dunand, θα οδηγήσει το C3 για 6η συνεχή χρονιά.

Με την DG Sport θα αγωνιστεί και ο 26χρονος Ρώσος Nikolay Gryazin (γιος του Stanislav Gryazin), 2ο πέρυσι στην πρώτη χρονιά του WRC2 Challenge (για οδηγούς που δεν έχουν κατακτήσει τίτλο), ο οποίος συμμετέχει με βουλγαρική αγωνιστική άδεια με την υποστήριξη της βελγικής ομάδας DG Sport Competition και έχει συνοδηγό Λετονό Kontstantin Aleksandrov.

Τη μετάβαση από το Skoda Fabia στο Citroen C3 θα κάνει και ο 23χρονος Marco Bulacia, 5ος στο WRC Challenge πέρυσι. Ο Βολιβιανός είχε κατακτήσει στο Ράλλυ Μεξικού την πρώτη του νίκη στο WRC3 με το C3 και θα έχει για πλοηγό τον Diego Vallejo, καθώς και τη βοήθεια του Γάλλου θρύλου Daniel Elena, 9 φορές Πρωταθλητή στο πλευρό του σε ρόλο συντονιστή. Τον Bulacia θα υποστηρίζει η πορτογαλική ομάδα Sport & You.

Toyota

Η Toyota θα παραχωρήσει σε ιδιώτες το GR Yaris προδιαγραφών Rally2, που μόλις πέρασε την έγκριση της FIA και θα κάνει το ντεμπούτο του φέτος. Έχοντας αγωνιστεί την περυσινή σεζόν με τα χρώματα της ομάδας της Toksport, ο 22 ετών Φινλανδός θα οδηγεί με τον πλοηγό του Enni Malkonen φέτος για τη φινλανδική ομάδα της Printsport Racing.

Με το GR Yaris Rally2 θα αγωνίζεται και ο 31 ετών Γάλλος Stephane Lefebvre (με συνοδηγό τον Andy Malfoy), ο οποίος κατέκτησε το Βελγικό Πρωτάθλημα Ράλλυ πέρυσι με Citroen C3. Παράλληλα, με το Yaris θα επιστρέψει στην ενεργό δράση έπειτα από 4 χρόνια απουσίας ο 45χρονος Γάλλλος Bryan Bouffier, 2ος στο ERC το 2013.

O 26χρονος Ισπανός Jan Solans (με συνοδηγό το Rodrigo Sanjuan) επίσης θα οδηγεί φέτος το Toyota GR Yaris Rally2, έχοντας κατακτήσει το 2019 το Πρωτάθλημα Junior WRC με την υποστήριξη του Carlos Sainz.

M-Sport Ford

Η M-Sport διαθέτει ομάδα και στη 2η κατηγορία του WRC και αγωνίζεται με Ford Fiesta Mk II Rally2.

Με την ομάδα θα αγωνιστεί στο WRC2 ο 26χρονος Ιρλανδός William Creighton, που με το συνοδηγό του Liam Regan, κατάφεραν να κατακτήσουν τον τίτλο του Junior WRC και το Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ Junior, με την υποστήριξη της Motorsport Ireland Rally Academy. To πλήρωμα έχει συμμετάσχει σε μόλις δύο αγώνες του WRC2 στο παρελθόν.

Hyundai

O 25χρονος Γάλλος Nicolas Ciamin με συνοδηγό Yannick Roche θα αγωνίζεται με ένα Hyundai i20 N Rally2, όπως και ο Ολλανδός Henk Vossen, με συνοδηγό τον Willem Vissenberg.

Volkswagen

Τους κανονισμούς της κατηγορίας WRC2 πληροί και το Volkswagen Polo GTI, το οποίο επιλέγουν ορισμένοι ιδιώτες, όπως ο 60χρονος Έλληνας επιχειρηματίας Ιορδάνης Σερδερίδης.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 20 Ιανουαρίου 2024