WRC 2024 – Νέοι Κανονισμοί

Αλλαγές κανονισμών

για το 2024

Αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης

Από τη φετινή σεζόν, το WRC θα υιοθετήσει διαφορετικό σύστημα βαθμολόγησης. Μέχρι πέρυσι, τα πληρώματα πολλές φορές αντιμετώπιζαν τις ειδικές διαδρομές της Κυριακής με συντηρητικό ρυθμό, για να διατηρήσουν τα ελαστικά τους για την Power Stage, όπου απονέμονταν επιπλέον βαθμοί.

Φέτος, το μεγαλύτερο μέρος των βαθμών θα απονέμεται βαθμοί στο τέλος του Σαββάτου με το σύστημα 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 για την πρώτη δεκάδα. Οι ειδικές διαδρομές της Κυριακής θα βαθμολογούνται ξεχωριστά με το σύστημα 7-6-5-4-3-2-1 για τους 7 πρώτους, ενώ το σύστημα βαθμολόγησης των 5 πρώτων στην Power Stage (5-4-3-2-1), παραμένει απαράλλακτο.

Ωστόσο, για να εξασφαλίσουν τους βαθμούς του Σαββάτου, τα πληρώματα θα πρέπει να τερματίσουν τον αγώνα την Κυριακή. Εάν υπάρχει κάποια εγκατάλειψη, οι βαθμοί θα απονέμονται στο επόμενο πλήρωμα.

Οι ομάδες εξακολουθούν να έχουν το δικαίωμα να ορίσουν τρία πληρώματα που θα έχουν το δικαίωμα να σημειώσουν βαθμούς, αλλά μόνο τα δύο καλύτερα θα βαθμολογούνται σε κάθε αγώνα.

Ο Πρωταθλητής του 2019, Ott Tanak, δήλωσε ότι το πιο περίπλοκο σύστημα δε θα αλλάξει την προσέγγιση των πληρωμάτων, αλλά «το νόημα της νίκης θα είναι αρκετά μικρότερο». Σύμφωνα με το καινούργιο σύστημα, υπάρχει περίπτωση ένα πλήρωμα να κερδίσει τον αγώνα, αλλά κάποιο άλλο να σημειώσει περισσότερους βαθμούς.

Ο Thierry Neuville από την πλευρά του, πιστεύει ότι θα προσφέρει περισσότερο ενθουσιασμό και τα πληρώματα θα σκέφτονται πιο στρατηγικά.

Μη υβριδικά αυτοκίνητα Rally 1

Η FIA αποφάσισε να επιτρέψει σε μη υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 να συμμετάσχουν στο WRC από τη φετινή σεζόν, προκειμένου να καταστήσει την κορυφαία κατηγορία πιο προσιτή. Είναι ένας τρόπος μείωσης του κόστους λειτουργίας ενός αυτοκινήτου Rally1, ο οποίος δίνει επίσης την ευκαιρία στα αυτοκίνητα να αγωνίζονται σε τοπικά ράλλυ.

Τα αυτοκίνητα Rally1 που δεν θα χρησιμοποιούν το plug-in υβριδικό σύστημα θα φέρουν έρμα βάρους αντίστοιχου με του πλήρους συστήματος. Αυτό σημαίνει σημαντική πτώση στην απόδοση, της τάξεως των 100 ίππων.

Επίσης, όσοι συμμετέχουν σε αγώνες χωρίς το υβριδικό σύστημα δεν έχουν δικαίωμα να σημειώσουν βαθμούς στο Πρωτάθλημα. Η κίνηση αυτή υποστηρίζεται από τους κατασκευαστές και θα γεφυρώσει τη διαφορά απόδοσης μεταξύ αυτοκινήτων Rally1 και Rally2.

Λιγότερες υβριδικές μονάδες

Προς μείωση του κόστους, ο αριθμός υβριδικών μονάδων που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν από ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της σεζόν μειώθηκε από 9 σε μόλις τρεις.

Μειωμένες ποινές

Επίσης, δε θα επιβάλλονται πλέον ποινές 5 λεπτών σε πληρώματα που αλλάζουν τον κινητήρα (ή την υβριδική μονάδα) μεταξύ του τεχνικού ελέγχου πριν από τον αγώνα και του πρώτου σημείου χρονομέτρησης, κάτι που συνέβη στον Ott Tanak πέρυσι στον αγώνα της πατρίδας του, το Ράλλυ Εσθονίας, και πυροδότησε έρευνα για το συγκεκριμένο κανονισμό.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 20 Ιανουαρίου 2024