WRC Basics 2023

Κάθε ράλλυ περιλαμβάνει έναν αριθμό (συνήθως μεταξύ 15 και 25) χρονομετρημένων τμημάτων -γνωστών ως ειδικών διαδρομών- σε κλειστούς δρόμους. 

Οι οδηγοί απελευθερώνονται με χρονική απόσταση μεταξύ τους και σκοπός τους είναι να ολοκληρώσουν τις ειδικές όσο το δυνατόν ταχύτερα, ενώ ο πλοηγός διαβάζει λεπτομερείς σημειώσεις τη φύση της διαδρομής και τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

Οι αγωνιζόμενοι οδηγούν προς και από κάθε ειδική διαδρομή σε δημόσιους δρόμους, τηρώντας τους κανονικούς κανονισμούς κυκλοφορίας. 

Το πλήρωμα που θα ολοκληρώσει όλα τα στάδια στο συντομότερο αθροιστικό χρόνο είναι ο νικητής του ράλλυ. Βαθμοί κατανέμονται στους 10 πρώτους στον τερματισμό, με βάση το σύστημα 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 τόσο στο Πρωτάθλημα Οδηγών όσο και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. H τελευταία ειδική του κάθε ράλλυ, η αποκαλούμενη Power Stage, προσφέρει επιπλέον βαθμούς για τους πέντε ταχύτερους οδηγούς, με το σύστημα 5-4-3-2-1.

Χρονοδιάγραμμα

Τα ράλλυ ξεκινούν με με δύο ημέρες αναγνώρισης κατά τις οποίες οδηγοί και πλοηγοί εξασκούνται στη διαδρομή με περιορισμένη ταχύτητα, για να δημιουργήσουν σημειώσεις. Μετά την αναγνώριση ακολουθεί το πρωί της Πέμπτης το shakedown, δηλαδή μία σύντομη δοκιμή με πλήρη ταχύτητα που επιτρέπει στους αγωνιζόμενους μια τελευταία ευκαιρία να τελειοποιήσουν το στήσιμο του αυτοκινήτου τους. 

Ο πραγματικός αγώνας ξεκινάει το βράδυ της Πέμπτης, συνήθως με μια σύντομη, αγαπημένη στους οπαδούς ειδική διαδρομή σε γήπεδο ή στους δρόμους της πόλης. Οι ειδικές διαδρομές διαδέχονται η μία την άλλη για τις επόμενες τρεις ημέρες, πριν ο αγώνας ολοκληρωθεί το μεσημέρι της Κυριακής με την Power Stage.

Service Park

Οι αγωνιζόμενοι επισκέπτονται το service park σε προκαθορισμένες ώρες για να επιτρέψουν στους μηχανικούς της ομάδας να εκτελέσουν εργασίες στα αυτοκίνητά τους. Συνήθως υπάρχουν τρεις συνεδρίες service σε μια ημέρα. Μια αρχική επίσκεψη 15 λεπτών το πρωί πριν από την έναρξη του αγώνα, μια 40λεπτη συνεδρία στα μέσα της ημέρας και άλλη μία διάρκεια 45 λεπτών στο τέλος κάθε ημέρας, κατά την οποία τα αυτοκίνητα προετοιμάζονται εκ νέου για την επομένη. 

Το service ρυθμίζεται αυστηρά από κανονισμούς και επιβάλλονται χρονικές ποινές αν ένα πλήρωμα υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο. Στο τέλος κάθε αγωνιστικής ημέρας, τα αυτοκίνητα φυλάσσονται σε ένα ασφαλές parc ferme κατά τη διάρκεια της νύχτας, χωρίς πρόσβαση για τους μηχανικούς των ομάδων ή τα πληρώματα. 

Εκτός των ορίων του Service Park, μόνο ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να εργαστούν επάνω στο αυτοκίνητό τους, χρησιμοποιώντας εργαλεία και ανταλλακτικά που βρίσκονται εντός αυτού. Οι αγωνιζόμενοι που φτάνουν καθυστερημένα στα σημεία ελέγχου, όπως για παράδειγμα στο σημείο εκκίνησης των ειδικών διαδρομών και στην είσοδο και έξοδο από το Service Park, δέχονται χρονικές ποινές. 

Οι αγωνιζόμενοι που εγκαταλείπουν λόγω μηχανικού προβλήματος ή ατυχήματος, μπορούν να συνεχίσουν την επόμενη ημέρα, εφόσον το αυτοκίνητό τους είναι ασφαλές. Για κάθε ειδική διαδρομή που έχει χάσει μετά την εγκατάλειψη, το πλήρωμα επιβαρύνεται με ποινή 10 λεπτών, η οποία προστίθεται στον ταχύτερο χρόνο που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια αυτής.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 19 Ιανουαρίου 2023