Toyota WRC 2024

TOYOTA GAZOO RACING

Φέτος η Toyota είναι αναγκασμένη να βασιστεί στον Elfyn Evans για τη διεκδίκηση του τίτλου

Έχοντας κυριαρχήσει τα δύο τελευταία χρόνια με την παρουσίαση των αυτοκινήτων Rally1, η Toyota έχει να αντιμετωπίσει μία πολύ διαφορετική πρόκληση φέτος, με τον Kalle Rovanpera, το νεότερο (δις) Πρωταθλητή στην ιστορία του WRC να κάνει ένα μικρό διάλειμμα φέτος, συμμετέχοντας σε επιλεγμένους αγώνες. Η Toyota σεβάστηκε την επιθυμία του Rovanpera για τη φετινή σεζόν και με αυτό τον εξασφάλισε τις -πλήρεις- υπηρεσίες του για τα επόμενα χρόνια με πολυετές συμβόλαιο, καθώς γνωρίζει ότι αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά της.

Συνεπώς, η Toyota είναι… αναγκασμένη να βασιστεί στον Elfyn Evans για τη διεκδίκηση του τίτλου, αν και ο Ουαλός θα έχει στο πλευρό του δύο Πρωταθλητές, με το Sebastien Ogier να μοιράζεται το τρίτο GR Yaris με το Rovanpera. Ο νεαρός Φινλανδός αναμένεται να είναι πιο πρόθυμος να βοηθήσει τον Evans στη διεκδίκηση του τίτλου από ό,τι προβλέπεται να είναι ο Ogier. Αμφότεροι όμως θα έχουν τη δυνατότητα να στερήσουν βαθμούς από τους οδηγούς της Hyundai, οι οποίοι ίσως σκοντάψουν ο ένας πάνω στον άλλο.

Μπορεί λοιπόν η Toyota να διατηρήσει το αήττητο -σε επίπεδο τίτλων- στη σύγχρονη εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1 του WRC με τον Evans; Το έργο της θα προσπαθήσει να βοηθήσει και o Ιάπωνας Takamoto Katsuta, από τον οποίο οι απαιτήσεις θα είναι αυξημένες φέτος. Ο Evans αισθάνεται ασφάλεια στην ομάδα, εισερχόμενος στην 5η του σεζόν μαζί της και έχοντας εξασφαλίσει καινούργιο συμβόλαιο. Έχει επίσης καταφέρει να προσαρμοστεί στο αυτοκίνητο, όπως απέδειξε πέρυσι. Η σταθερότητα θα είναι ο παράγοντας κλειδί.

Η Toyota μπορεί να βασίζεται στο πολύ καλό σύνολο του GR Yaris Rally1, το οποίο δε θα φέρει δραματικές αναβαθμίσεις για τη φετινή χρονιά, αλλά έχει καταστρώσει ένα σχέδιο εξέλιξης. Η ιαπωνική ομάδα αναγνωρίζει ότι η διαφορά απόδοσης με τη Hyundai είναι πολύ μικρή σε όλες σχεδόν τις συνθήκες και θα προσπαθήσει να το ανατρέψει αυτό, στοχεύοντας να είναι κυρίαρχη, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της, Jari-Matti Latavala. Και να φανταστεί κανείς ότι πέρυσι κατέκτησε 9 νίκες έναντι μόλις 2 της Hyundai.

Ο Γάλλος τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing επί 20 σχεδόν χρόνια, Pascal Vasselon, θα αντικατασταθεί προσωρινά από τον David Floury, κάνοντας μία μικρή παύση, πριν επανέλθει σε ενεργό ρόλο για να ενισχύσει με την εμπειρία του στην προσέγγιση της Toyota στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Vasselon διοικούσε το τμήμα που είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη του κινητήρα του GR Yaris.

.

Οδηγοί

Elfyn Evans

Εθνικότητα: Ουαλός

Ημερομηνία γέννησης: 28.12.1988

8 νίκες, 30 παρουσίες στο βάθρο

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (3 φορές)

Πρωτάθλημα 2023: 2ος

Πλοηγός: Scott Martin

Το 2024 ίσως είναι η μεγάλη χρονιά του Evans. Με το Rovanpera εκτός μάχης τίτλου, ο Ουαλός είναι ο de facto ηγέτης της Toyota, Τα αυτοκίνητα Rally1 δεν ταίριαξαν με το οδηγικό του στυλ αρχικά, αλλά πέρυσι έδειξε να βρίσκει τα πατήματά του και ολοκλήρωσε τη σεζόν εμπρός από τους οδηγούς της Hyundai, αλλά θα πρέπει να συνδυάσει την αδιαμφισβήτητη ταχύτητά του με περισσότερη σταθερότητα.

To Δεκέμβριο, ο Evans είχε ποδηλατικό ατύχημα στο οποίο τραυμάτισε τα πλευρά του. Αν και επέστρεψε πίσω από το τιμόνι του GR Yaris, για δοκιμές ίσως να μην είναι 100% έτοιμος για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Takamoto Katsuta

Εθνικότητα: Ιάπωνας

Ημερομηνία γέννησης: 17.03.1993

4 παρουσίες στο βάθρο

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 5ος

Πρωτάθλημα 2023: 7ος

Πλοηγός: Aaron Johnston

O Takamoto Katsuta θα κάνει φέτος την 4η ουσιαστικά πλήρη σεζόν του με την Toyota στο WRC, ωστόσο, οι απαιτήσεις που έχει η ιαπωνική ομάδα από αυτόν έχουν αυξηθεί δραματικά για τη φετινή χρονιά. Φυσικά, δε στοχεύει στον τίτλο, αλλά θα πρέπει να βρίσκεται τακτικά στο βάθρο, συγκεντρώνοντας βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Πέρυσι έδειξε εκλάμψεις ταχύτητας, όπως όταν κέρδισε τις μισές σχεδόν ειδικές διαδρομές του αγώνα της πατρίδας του, αλλά ανέβηκε στο βάθρο μόνο μία φορά. Φέτος θα πρέπει να αποδώσει καλύτερα.

Kalle Rovanpera

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 01.10.2000

11 νίκες, 21 παρουσίες στο βάθρο

Πρωταθλητής 2022, 2023

Πρωτάθλημα 2023: 1ος

Πλοηγός: Jonne Haltunen

Έπειτα από δύο συνεχόμενους τίτλους, ο μόλις 23 ετών Kalle Rovanpera αποφάσισε να κάνει ένα βήμα πίσω για τη φετινή σεζόν, συμμετέχοντας μόνο σε επιλεγμένους αγώνες, ώστε να φορτίσει τις μπαταρίες του για πλήρη επιστροφή στη μάχη του τίτλου το 2025. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα αποδώσει στους αγώνες που θα συμμετάσχει, έχοντας τη δυνατότητα να τα δώσει όλα, απαλλαγμένος από το άγχος της διεκδίκησης του τίτλου.

Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε αν θα είναι πρόθυμος να παίξει το ομαδικό παιχνίδι και να βοηθήσει τον Evans στη μάχη του τίτλου αν χρειαστεί.

Sebastien Ogier

Εθνικότητα: Γάλλος

Ημερομηνία γέννησης: 17.12.1983

58 νίκες, 98 παρουσίες στο βάθρο

8 φορές Πρωταθλητής

Πρωτάθλημα 2023: 5ος

Πλοηγός: Vincent Landais

O Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής, στα 40 του χρόνια πλέον, θα μοιράζεται το τρίτο Toyota GR Yaris με το Rovanpera. Όπως πάντα, θα κυνηγά νίκες, και η Toyota το υποστηρίζει αυτό, καθώς φέρνει βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και πέρυσι επικράτησε σε τρεις αγώνες, όσους και οι διεκδικητές του τίτλου, Rovanpera και Evans.

Πρώτος στόχος του Ogier για τη φετινή σεζόν είναι η κατάκτηση της 10ης νίκης στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ωστόσο, θα είναι απών από το Ράλλυ Σουηδίας. Η μοναδική πηγή κινήτρου για το Γάλλο είναι οι νίκες, οπότε δεν είναι σίγουρο ότι θα δώσει στον Evans βοήθεια αν αυτό χρειαστεί. Ωστόσο, μπορεί να στερήσει βαθμούς από τους αντιπάλους του team-mate του.

.
.
.
.
.
.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 20 Ιανουαρίου 2024