Στις Ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 με το Ford Ranger Raptor

Βρήκαμε με το Ford Ranger Raptor

τα 12 καλύτερα σημεία για να παρακολουθήσεις

το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023

OTAN ANAZHTAΣ το απόλυτο σημείο θέασης του εθνικού επετειακού EKO Ράλλυ Ακρόπολις και έχεις ελάχιστες μέρες για να αλωνίσεις τα βουνά που φιλοξενούν τις ειδικές του, χρειάζεσαι και το κατάλληλο όχημα. Και ποιο είναι πιο κατάλληλο από το Ford Ranger Raptor; Το ιδανικό pick-up για να ξεχνάς την άσφαλτο και να σαλτάρεις με ορμή σε βουνά, κάμπους, ραχούλες, με bonus μια μασίφ συνολική αίσθηση και συμπεριφορά σοβαρού αγωνιστικού εργαλείου.

Οι προδιαγραφές του άλλωστε τα λένε όλα: ενισχυμένο πλαίσιο, ελαστικά All Terrain της BF Goodrich, ανάρτηση φτιαγμένη για να αντιμετωπίζει δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες και ένας πανίσχυρος 3λιτρος V6 EcoBoost, ο οποίος ξεδιπλώνει τους 292 ίππους και τα 491 Nm ροπής με την βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων. Όλα με τη φροντίδα και τις ευλογίες της Ford Performance. Συν τοις άλλοις, είναι και πορτοκαλί για να «γράφει» στον φωτογραφικό φακό!

Μας συνεπήρε όμως το Raptor και ξεχάσαμε το σκοπό της εξόρμησης μας. Πάμε λοιπόν να δούμε τα 12 καλύτερα σημεία από όπου αξίζει να παρακολουθήσει κανείς το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2012.

ΛΟΥΤΡΑΚΙ (Ε.Δ. 2 & 4)

Το «Λουτράκι» ανοίγει και φέτος το κανονικό αγωνιστικό κομμάτι του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου, αλλά για φέτος ακολουθεί ανάποδη φορά. Πρόκειται για μια γρήγορη σχετικά ειδική, με πολλές και θεαματικές φουρκέτες που διαδέχονται η μία την άλλη. Είναι η ειδική με τη μεγαλύτερη προσέλευση λόγω της εγγύτητας στην πρωτεύουσα αλλά και γιατί έχει εύκολη προσβασιμότητα.

Το σημείο που επιλέξαμε είναι ένα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι στον αγωγό αερίου που καταλήγει σε μία δεξιά φουρκέτα. Στο συγκεκριμένο σημείο καταλήγει ένας μικρός χωματόδρομος που ξεκινά απέναντι από τα διυλιστήρια στον αυτοκινητόδρομο. Λίγο μετά τη γέφυρα που περνά τη νέα Ε.Ο. απέναντι από τα διυλιστήρια, ακολουθείτε τη πινακίδα για Άγιο Δημήτριο και σε λίγο συναντάτε το μικρό χωματόδρομο που οδηγεί στην ειδική. Προσοχή: παρότι ο δρόμος φέτος έχει καθαριστεί από γκρέιντερ, έχει δύο σημεία που απλά επιβατικά θα δυσκολευτούν να ανέβουν.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΠΙΣΙΑ (Ε.Δ. 3)

Η ειδική Πίσια ξεκινά από το ομώνυμο χωριό, κοντά στο Λουτράκι και καταλήγει σχεδόν δίπλα στην ειδική Λουτράκι, και είναι μια μικρογραφία της συγκεκριμένης ειδικής, με ένα στενότερο δρόμο και πιο κλειστές στροφές. Ένα πολύ καλό σημείο για να παρακολουθήσεις την αγωνιστική δράση, βρίσκεται 2,35 χλμ. πριν τον τερματισμό. Πρόκειται για ένα πρανές από όπου μπορείτε να δείτε με ασφάλεια μία κατηφορική αλληλουχία δύο κατηφορικών “S”, σε ένα σχετικά γρήγορο πέρασμα.

Επίσης λίγο πιο κάτω – 1,86 χλμ. πριν τον τερματισμό, υπάρχει ένας μικρός βατός χωματόδρομος που ενώνει τη συγκεκριμένη ειδική με την ειδική «Λουτράκι» οπότε μπορεί κανείς να μετακινηθεί με μία σχετική ευκολία ανάμεσα στις δύο ειδικές.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΛΙΒΑΔΕΙΑ (Ε.Δ. 5)

H δράση ξεκινά στη Στερεά Ελλάδα με την ειδική της Λιβαδειάς, μία διαδρομή 20,03 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει και ένα παλιό κομμάτι της ειδικής «Ευαγγελίστρια», με γρήγορες ταχύτητες σχεδόν παντού, αν και υπάρχουν αρκετά σημεία με φυτευτή πέτρα. Το πιο γνωστό σημείο, όχι μόνο της ειδικής αλλά και του αγώνα, είναι το λατομείο μαρμάρων με τις χαρακτηριστικές εικόνες των αυτοκινήτων WRC να περνούν ανάμεσα σε τεράστιους κύβους μάρμαρου.

Εμείς σας προτείνουμε να προχωρήσετε 500 μέτρα, όπου θα συναντήσετε ένα μεγάλο και εντυπωσιακό άλμα. Το συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται σχεδόν 2 χιλιόμετρα από την «κοπάνα» που έρχεται από το χωριό Αγία Άννα.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΕΛΑΤΕΙΑ (Ε.Δ. 6)

Μια ακόμα κλασική ακροπολική ειδική, που βρισκόταν και στον περσινό αγώνα. Το πρώτο χαρακτηριστικό σημείο της (Σ1) είναι το ανηφορικό ανάποδο “S”, περίπου στο 7ο χιλιόμετρο της ειδικής. Στο συγκεκριμένο σημείο φθάνει κανείς από το χωματόδρομο που ξεκινά από την Ελάτεια και περνά από το εκκλησάκι της Αγίας Ειρήνης και της Αγίας Βαρβάρας.

Ένα επίσης χαρακτηριστικό σημείο (Σ2), όπου μαζεύονται σχεδόν όλοι οι φωτογράφοι, είναι 4,7 χιλιόμετρα πριν το τερματισμό της ειδικής, όπου υπάρχει το μοναδικό πέρασμα μέσα από νερό – αν δεν έχει βρέξει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών – που χαρίζει μοναδικές εικόνες (αν και φέτος η στάθμη είναι αρκετά χαμηλά). Στο σημείο υπάρχει «κοπάνα», ένας χωματόδρομος από την Ελάτεια που ανηφορίζει στο βουνό μέχρι το συγκεκριμένο σημείο.

Σ1: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

Σ2: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΠΑΥΛΙΑΝΗ (Ε.Δ. 7 & 10)

Μετά από απουσία μιας χρονιάς η γνωστή ειδική της Παύλιανης επέστρεψε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Μια ειδική με διπλή προσωπικότητα, με ανοικτά κομμάτια μέχρι τα μέσα της διαδρομής και με τον δρόμο να προσφέρει στη συνέχεια στενές, κλειστές στροφές μέχρι τον τερματισμό.

Ένα από τα πιο γνωστά σημεία για να δει κανείς τον αγώνα είναι το πλάτωμα στις καταβόθρες, που προσφέρει θέα αρκετών χιλιομέτρων, σε ένα γρήγορο κομμάτι. Πολλοί επιλέγουν να κατασκηνώσουν από το προηγούμενο βράδυ για να αποφύγουν και την ταλαιπωρία της μετακίνησης. Στο σημείο οδηγεί ένας δασικός δρόμος από τα βόρεια, που ξεκινά το χωριό Καστανιά και περνά από τη «Βρύση Καλόγερου» διασχίζοντας ουσιαστικά την Οίτη, μια πανέμορφη διαδρομή που αξίζει να την κάνει κανείς έτσι και αλλιώς.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΚΑΡΟΥΤΕΣ (Ε.Δ. 8 & 11)

Στη θέση της ειδικής «Βωξίτες» υπάρχει φέτος η Ε.Δ. «Καρούτες» , μία ειδική που ξεκινά από το ομώνυμο χωριό για να τερματίσει στην εκκίνηση της Ε.Δ. «Βωξίτες». Το πρώτο κομμάτι περιλαμβάνει μια μικρή ανάβαση και στη συνέχεια η κατηφόρα πρωταγωνιστεί, με ένα εντελώς πατημένο κομμάτι, όπου απολαύσαμε το θηριώδες pick-up της Ford.

Ένα καλό σημείο (Σ1) βρίσκεται στα 7,5 χιλιόμετρα από την εκκίνηση της Ε.Δ., ένα πλάτωμα με ένα γρήγορο και εντυπωσιακό “S”, ενώ ένα επίσης καλό σημείο (Σ2) είναι περίπου ένα χιλιόμετρο πριν η διαδρομή διασχίσει τον επαρχιακό δρόμο Άμφισσας-Αγίας Ευθυμίας όπου υπάρχουν επαναλαμβανόμενες ανοικτές στροφές.

Σ1: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

Σ2: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ (Ε.Δ. 9 & 12)

Εξισώνει την 1η θέση σε ένα Airbus 380 της Emirates και βρίσκεται στο 4ο χιλιόμετρο της Ε.Δ. Ελευθεροχωρίου. Πρόκειται για το πιο ωραίο και ….χλιδάτο σημείο στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Φυσικά μην περιμένετε κάτι εξωπραγματικό, αλλά το ξύλινο παγκάκι κάτω από τα έλατα με θέα το κομμάτι της ειδικής που διασχίζει μια μικρή αποξηραμένη λίμνη πολλοί θα τρέξουν να το καπαρώσουν. Ευτυχώς τριγύρω υπάρχουν πολλά σημεία στη σκιά των δέντρων όπου συγκεντρώνει πλήθος κόσμου. Στο σημείο μπορείτε να φτάσετε από το μικρό χωματόδρομο που ξεκινά από το Παλαιοχώρι.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΤΑΡΖΑΝ (Ε.Δ. 13)

Είναι ίσως η πιο γνωστή Ε.Δ. λόγω του περίεργου ονόματός της, μια ονομασία που πήρε από τον άνθρωπο που ζούσε για πολλές δεκαετίες στο δάσος (κοντά στην αρχή της ειδικής). Γρήγορη και απαιτητική διαδρομή και λόγω των κομματιών με τις πέτρες αλλά και κάποιων σημείων του πετρόχτιστου δρόμου. Η πιο εύκολη πρόσβαση είναι από την Ρεντίνα, στην εκκίνηση της E.Δ.. Χαρακτηριστικό σημείο (Σ1) είναι το Βάρκο Σαμαρά, ένας νερόλακκος που δίπλα του περνά η διαδρομή, λίγο πριν μπει ξανά στο δάσος με τα έλατα. Ένα επίσης καλό σημείο (Σ2) είναι στη διασταύρωση της Ε.Δ. διαδρομής με το χωματόδρομο που ανηφορίζει από το χωριό Ροβολιάρι.

Σ1: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

Σ2: Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

ΓΡΑΜΜΕΝΗ (Ε.Δ. 14 &15 / POWER STAGE)

Νέα προσθήκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η Ε.Δ. Γραμμένη, που πρόκειται για την πιο τεχνική ειδική, με τον πολύ στενό δρόμο και τις αλλεπάλληλες υψομετρικές διαφορές να μην συγχωρούν κανένα λάθος στους οδηγούς. Ελάχιστα τα σημεία που μπορούν να κάτσουν οι θεατές, με το ένα από αυτά να είναι το πλάτωμα που υπάρχει το εικονοστάσιο του Αγίου Γεωργίου. Εκεί βρίσκονται δύο δέντρα που οριοθετούν τον δρόμο και ανάμεσά τους θα περάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, τιμωρώντας όσους οδηγούς κάνουν την παραμικρή λάθος εκτίμηση.

Πατήστε εδώ για πλοήγηση μέσω Google Maps

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενo & Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Design: Γιάννης Λημναίος
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 31 Αυγούστου 2023