Game Changer: CUPRA TERRAMAR

.
.

 

CUPRA Terramar

Εξηλεκτρισμός και τεχνολογίες, σπορ συνέπεια εικόνας και ουσίας και premium φινετσάτη αισθητική.

Το ισπανικό ταπεραμέντο στην σύγχρονη εκδοχή του! Η CUPRA είναι ξεκάθαρα εστιασμένη στις δυναμικές κατασκευές που δεν κάνουν εκπτώσεις σε θέματα τεχνολογίας και ποιοτικής φινέτσας. Γι’ αυτό και η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη αποτελεί TOP επιλογή όσων αναζητούν ασυμβίβαστο σπορ προσανατολισμό.

Ένα νέο μέλος στην γκάμα CUPRA λανσάρεται με την μορφή ενός μεσαίου μεγέθους SUV που διακρίνεται για την υβριδική τεχνολογία και τις υψηλές επιδόσεις. Το CUPRA Terramar, είναι εδώ!

Το όνομα του μοντέλου αποτελεί έμπνευση από τις λέξεις terra (γη) και mar (θάλασσα). Παραπέμπει επίσης στην ιστορική πίστα Autodromo de Sitges-Terramar που βρίσκεται κοντά στην φυσική έδρα της φίρμας, στο Martorell της Βαρκελώνης. Μια από τις ιστορικότερες πίστες της Ευρώπης και η παλαιότερη της Ισπανίας, που έχει κλείσει εκατονταετία και τώρα έχει μουσειακή χρήση, για εκδηλώσεις και διάφορα events.

Το ολοκαίνουργιο σπορ coupe C-SUV υιοθετεί την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Αποφεύγει με μαεστρία την τετριμμένη αισθητική οδό για την υλοποίηση ενός επίκαιρου SUV και καταφέρνει να είναι εντυπωσιακό και γουστόζικο, ξεχωρίζοντας από τον έντονο ανταγωνισμό.

Αυτός φαίνεται πως ήταν και ο στόχος του Jorge Diez, του Design Director της Cupra, ο οποίος επιμελήθηκε τον σχεδιασμό του Terramar. Σύμφωνα με τον ίδιο, η σχεδίαση ακολουθεί τα συναισθήματα και είναι επηρεασμένη από τη Μεσογειακή κουλτούρα και τον δυνατό χαρακτήρα των ανθρώπων της. Το SUV μήκους 4,5 μ. διακρίνεται για τη μυώδη προσέγγιση και τις χαρακτηριστικές γραμμές υψηλών αντιθέσεων.

Τo εμπρός μέρος θυμίζει ρύγχος καρχαρία. Οι matrix προβολείς LED Ultra ξεχωρίζουν με το τριγωνικό φωτεινό μοτίβο κι το μακρύ, ψηλό και επιβλητικό καπό σε σχήμα V που φιλοξενεί το μπρονζέ λογότυπο στην άκρη του.

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο με έντονες γραμμές και επιφάνειες και πρωταγωνιστή το ενσωματωμένο, φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων. Το αυτοκίνητο πατάει σε μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος με ρεπερτόριο σχεδιασμού σε διάμετρο 18’’, 19’’ και 20’’.
Εν ολίγοις, η δυναμική μυώδης οπτική συναντά την σπορ φινέτσα και όλα αυτά μεταφράζονται σε συνολική κομψότητα με όποια ματιά και αν το βλέπεις.

.
.

 

 

Οδηγοκεντρική προσέγγιση με premium αύρα

Στα ενδότερα η σπορ φιλοσοφία, τα προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η γενναιόδωρη προσφορά είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ μάλιστα συναντάμε ακόμα περισσότερο βιώσιμα υλικά που μειώνουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα και o backlit φωτισμός των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.

Ο CUPRA χαρακτήρας γίνεται φανερός με την οδηγοκεντρική σχεδίαση που αγκαλιάζει το περιβάλλον του οδηγού, αλλά και στη λεπτομέρεια, στο επιθετικό και μοντέρνο ντιζάιν στους αεραγωγούς, την κονσόλα και το τιμόνι με τα χαρακτηριστικά paddles και τα κυκλικά μπουτόν στον πυρήνα του – στάνταρ για όλες τις εκδόσεις.

Με συνέπεια στην digital πληροφόρηση, το Terramar διαθέτει στάνταρ έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που προαιρετικά συνοδεύεται από Head Up Display, αλλά και μια νέα έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία. Φυσικά, οι τελευταίες ενημερώσεις ανεβάζουν το επίπεδο προσφερόμενης τεχνολογίας τόσο για χρήση infotainment όσο και στο επίπεδο της υποβοήθησης του οδηγού με την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων.

Στα CUPRA δεδομένα είναι και το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Sennheiser Mobility.

Χωροταξικά η εικόνα είναι ανάλογη της αφρόκρεμας της κατηγορίας που ανήκει, ενώ η πρακτικότητα ωφελείται χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων – προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 15 εκ.. Κάτι που αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 540 έως 642 λίτρα.

.
.

 

 

Βενζίνη, Hybrid και Plug-in Hybrid με έως 272 ίππους

Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo και η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από πέντε επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (Mild Hybrid) και eHybrid με τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (PHEV). Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG είναι στάνταρ παροχή, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.

Ο βενζινοκινητήρας 1.5 eΤSI αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα για να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3’’) και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 6,1 λτ./100 χλμ.).

Ενδιάμεση επιλογή στη γκάμα αποτελεί ο 2.0 TSI που αποδίδει 265 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9’’.

Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo και η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από πέντε επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (Mild Hybrid) και eHybrid με τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (PHEV). Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG είναι στάνταρ παροχή, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 eΤSI αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα για να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3’’) και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 6,1 λτ./100 χλμ.).

Ενδιάμεση επιλογή στη γκάμα αποτελεί ο 2.0 TSI που αποδίδει 265 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9’’.

Η κορυφαία έκδοση eHybrid παράγει 272 ίππους. Συνδυάζει τον 1.5 TSI των 150 PS με ηλεκτροκινητήρα 116 PS και μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh. Υπάρχουν δύο εκδόσεις ισχύος, με 204 ή 272 ίππους με τις επιδόσεις να είναι εξαιρετικές και στις δύο περιπτώσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3’’ και 7,3’’ αντίστοιχα.

Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και η κατανάλωση που κυμαίνεται στα 0,4 – 0,5 λτ./100 χλμ. σε καύσιμο και σε 17,5 – 19,0 kWh/100 χλμ. σε ηλεκτρική ενέργεια. Το υβριδικό σύστημα υποστηρίζει ταχυφόρτιση με ισχύ έως 50 kW που επιτρέπει πλήρη φόρτιση σε μόλις 30’ και απογειώνει την ηλεκτρική αυτονομία σε 112 – 123 χλμ..

Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν απέχει από της πραγματικότητα. Χάρη στη στάνταρ σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, τις αναβαθμίσεις στα φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες Akebono), αλλά και στο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.

Ο οδηγικός χαρακτήρας μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Πρόκειται για τα Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ), Offroad (για τις τετρακίνητες εκδόσεις) και Individual, τα οποία του χαρίζουν ένα εύρος δυνατοτήτων που εκφράζει τον κάθε οδηγό. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport σε όλες τις παραλλαγές του μοντέλου, ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων VZ (2.0 TSI 265PS & eHybrid 272PS), μπορεί ακόμη και να απενεργοποιηθεί (ESC Off). Στα προγράμματα Performance και CUPRA, η ηχητική προσομοίωση του 5κύλινδρου TFSI, αποκτά ενδιαφέρον.

.
.

 

 


Εκλεπτυσμένο σπορ SUV με όφελος έως 4.500 €

Η σχεδιαστική έμπνευση, τα ποιοτικά υλικά και η συναρμολόγηση, η εφαρμοσμένη τεχνολογία και η γενναιόδωρη σπορ φιλοσοφία, κατατάσσει την ισπανική μάρκα στις πρωτοκλασάτες επιλογές. Με το Terramar ως απάντηση στο άνω άκρο των C-SUV, η CUPRA απέδειξε ότι μπορεί να προσφέρει την δική της εκλεπτυσμένη και ασφαλώς σπορ πρόταση.

Το νέο Cupra Terramar είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή από 37.990 € για την έκδοση 1.5 eTSI 150 PS DSG MHEV. Ειδικά για τις εκδόσεις eHybrid, η Τεχνοκάρ προσφέρει ένα νέο προωθητικό πρόγραμμα με συνολικό όφελος 4.500 € για τον πελάτη. Συγκεκριμένα, οι τιμές για τις εκδόσεις 1.5 PHEV 204 PS και 272 PS VZ διαμορφώνονται σε 42.990 € και 46.990 € αντίστοιχα.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημ/νία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2025