Red Bull

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Red Bull

 

H πρωταθλήτρια ομάδα δείχνει έτοιμη και ικανή να
υπερασπιστεί τους τίτλους της στη Formula 1 και
τo 2023, καθώς αποτελεί ήδη το φαβορί.

Η Red Bull παρουσιάστηκε στις δοκιμές προετοιμασίας πολύ πιο προετοιμασμένη από την περυσινή σεζόν, έχοντας αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το ξεκίνημα της χρονιάς. Ήταν συνηθισμένη τακτική της Red Bull να καθυστερεί μέχρι την τελευταία δυνατή στιγμή, για να εξασφαλίσει λίγο περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα. Πέρυσι, είχε ξεκινήσει τη σεζόν χωρίς να είναι πολύ καλά προετοιμασμένη, έχοντας επενδύσει τόσο πολύ στην προσπάθεια κατάκτησης του τίτλου του 2021 και στην αρχή της χρονιάς διέθετε ένα αρκετά υπέρβαρο μονοθέσιο.

Φέτος δεν φαίνεται να υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αντιθέτως, η RB19 έμοιαζε το πιο καλά προετοιμασμένο μονοθέσιο στις δοκιμές του Μπαχρέιν. Έχοντας κυριαρχήσει στη μάχη του περυσινού Πρωταθλήματος, η Red Bull είχε τη δυνατότητα να αφοσιωθεί νωρίτερα στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου. Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, με την ανύψωση των άκρων του δαπέδου κατά 15 χλστ. φαίνεται ότι δεν επηρέασαν πολύ τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων και οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να ανακτήσουν τη χαμένη απόδοση.

Ούτε η ποινή μείωσης κατά 10% του διαθέσιμου χρόνου σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD, λόγω υπέρβασης του budget cap φαίνεται να επηρέασε προς το παρόν την εξέλιξη της φετινή RB19. H περυσινή απώλεια αρκετών αεροδυναμιστών από την Aston Martin δεν φαίνεται να επηρέασε αρνητικά τις δυνατότητες της Red Bull να εξελίξει το μονοθέσιο. Δεδομένου ότι η Red Bull φαίνεται να έχει στα χέρια της ένα πολύ καλό μονοθέσιο, θα είναι δύσκολο για τις άλλες δύο κορυφαίες ομάδες να την απειλήσουν, καθώς είναι γνωστό ότι η λειτουργεία της στην πίστα, είναι άψογη, με ταχύτατα συνήθως pit stop και πολύ καλά δομημένο τμήμα στρατηγικής, του οποίου οι αποφάσεις είναι εύστοχες τις περισσότερες φορές.
Μονοθέσιο: Red Bull RB19

Κινητήρας: Honda RBPT

Κιβώτιο: Red Bull Technology

Έδρα: Milton Keynes, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Bedford

Προσωπικό (2021): 721 άτομα

Συνολικό Budget (2021): 371,5 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Αυστριακή

Ίδρυση εταιρείας: 1984

Ίδρυση ομάδας: 1996

Ιδιοκτησία: Red Bull GMBh (Οικογένεια Yoovidhya 51%, Οικογένεια Mateschitz 49%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Stewart (1997-1999), Jaguar (2000-2004)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2005

18 Σεζόν στην F1

5 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

6 Πρωταθλήματα Oδηγών

347 Εκκινήσεις σε GP

92 Νίκες

22 «1-2»

81 Pole position

84 Ταχύτεροι γύροι

183 GP στο βάθρο

234 παρουσίες στο βάθρο

6.388 βαθμοί

36.883 Αγωνιστικοί γύροι

185.818 Αγωνιστικά χλμ.

151 GP επικεφαλής

5.337 Γύροι επικεφαλής

26.622 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 1η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Ομάδα Milton Keynes, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

1. Max Verstappen

O μόλις 25 χρονών Ολλανδός βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου τα τελευταία δύο χρόνια. Ακόμα και αν η περυσινή του αποστολή ήταν πιο εύκολη από αυτή του 2021, απέναντι στον Lewis Hamilton, η σταθερότητα απόδοσής του σε πολύ υψηλό επίπεδο και η σχεδόν παντελής απουσία λαθών που είχε τη δυνατότητα να επιδείξει το 2022, αφότου η συμπεριφορά του μονοθεσίου πήγε προς τις δικές του προτιμήσεις τον κάνουν το απόλυτο μέτρο σύγκρισης για το υπόλοιπο grid  και το φαβορί και για το φετινό τίτλο. Η συνεργασία του με τον μηχανολόγο αγώνα του, Gianpiero Lambiase είναι άψογη και είναι εμφανές ότι έχει κάνει τη Red Bull τη δική του ομάδα, καθώς δεν έχει φοβηθεί να την επικρίνει δριμύτατα, όταν πιστεύει ότι δεν αποδίδει σύμφωνα με τις πολύ υψηλές απαιτήσεις του. Είναι εμφανές ότι η Red Bull πιστεύει πως ο Verstappen είναι ο καλύτερος οδηγός που είχε ποτέ στην ομάδα της και φαίνεται πρόθυμη να κάνει τα πάντα για να τον διατηρήσει ευχαριστημένο, ακόμα και σε περιπτώσεις ανυπακοής, όπως στο περυσινό GP Βραζιλίας, που αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση του στον Sergio Perez για να τον βοηθήσει στο Πρωτάθλημα.

Max Emilian Verstappen
Εθνικότητα: Ολλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 30.09.1997
Τοποθεσία γέννησης: Hasselt (Βέλγιο)
Ύψος: 1,80 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2015
9 Σεζόν στην F1
2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2021, 2022)
166 Εκκινήσεις σε GP
35 Νίκες
77 Βάθρα
20 Pole position
21 Ταχύτεροι γύροι
5 Hat trick
2 Grand slam
2.011,5 Βαθμοί
8.604 Αγωνιστικοί γύροι
43.261 Αγωνιστικά χλμ.
57 GP επικεφαλής
1.855 Γύροι επικεφαλής
8.940 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2015-2016)
Πρωτάθλημα 2022: 1ος

11. Sergio Perez

O Μεξικανός θα εισέλθει στην 3η του σεζόν με τη Red Bull φέτος και τη 13η στη Formula 1. Παρότι νικήθηκε κατά κράτος από τον Verstappen τα δύο προηγούμενα χρόνια, διατηρεί ελπίδες ότι μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο φέτος. Άλλωστε, η θητεία του στην αυστριακή ομάδα αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία της μακράς καριέρας του, αφού ποτέ άλλοτε δεν είχε στα χέρια του ένα νικητήριο μονοθέσιο. Ωστόσο, ως ομάδα, η Red Bull είναι αφοσιωμένη στον Verstappen -και δικαιολογημένα, δεδομένων των ικανοτήτων του- και αυτό φαίνεται και στον τρόπο με τον οποίο στήνει το μονοθέσιο, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις του Ολλανδού. Όλοι οι team-mate του Verstappen έχουν δυσκολευτεί με αυτή τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και ο Perez δεν αποτελεί εξαίρεση. Πέρυσι, που η Red Bull είχε ξεκινήσει με ένα πιο ουδέτερο στήσιμο, ο Μεξικανός έδειξε τι μπορεί να κάνει, ιδίως σε σιρκουί πόλης. Ωστόσο στη συνέχεια, η πτώση στην απόδοσή του ήταν εμφανής, ενώ και η σταθερότητά του όσον αφορά την απόδοση δεν έχει αποδειχθεί ότι βρίσκεται στο επίπεδο που απαιτείται για την κατάκτηση ενός τίτλου.

Sergio Michel Perez Mendoza
Εθνικότητα: Μεξικανός
Ημερομηνία γέννησης: 26.01.1990
Τοποθεσία γέννησης: Guadalajara
Ύψος: 1,75 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2011
12 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 3ος (2022)
235 Εκκινήσεις σε GP
4 Νίκες
26 Βάθρα
1 Pole Position
9 Ταχύτεροι γύροι
1.201 Βαθμοί
13.010 Αγωνιστικοί γύροι
65.903 Αγωνιστικά χλμ.
19 GP επικεφαλής
242 Γύροι επικεφαλής
1.149 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Sauber (2011-2012), McLaren (2013), Force India (2014-2018), Racing Point (2018-2020)
Πρωτάθλημα 2022: 3ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023