7. GP Μονακό

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. GP Μονακό

26-28 Μαΐου 2023

Στους πολύ στενούς δρόμους του πριγκιπάτου του Μονακό θα διεξαχθεί
ο 7ος αγώνας της σεζόν, με το Μόντε Κάρλο να αποτελεί την πιο αργή
πίστα του Πρωταθλήματος, αλλά και την πιο απαιτητική όσον αφορά την
αυτοσυγκέντρωση των οδηγών.

Στο πριγκιπάτο

GP Μονακό: Κάποιοι το αγαπούν και άλλοι το μισούν. Κανείς όμως δεν μπορεί να απαρνηθεί την ιστορία του. Από το 1929, όλοι οι μεγάλοι οδηγοί έχουν αγωνιστεί στους στενούς δρόμους δίπλα από τη μαρίνα του Μόντε Κάρλο, η οποία παρείχε την έμπνευση για πολλές άλλες πίστες που έχουν ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα.

Τα τεράστια σύγχρονα μονοθέσια μήκους 5,6 μ. είναι αλήθεια ότι στριμώχνονται μέσα στους δρόμους του πριγκιπάτου και τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα. Οι οδηγοί όμως σέβονται την τεράστια πρόκληση που τους παραθέτει το εν λόγω σιρκουί πόλης. Για να σημειώσουν τον απόλυτο χρόνο, πρέπει να «γλύψουν» με τους τροχούς των μονοθεσίων τις μπαριέρες που περιβάλλουν όλη τη χάραξη.

Δεν υπάρχει στιγμή στο γύρο που να μην απαιτεί απόλυτη αυτοσυγκέντρωση. Ίσως ο Nelson Piquet είχε δώσει την καλύτερη περιγραφή για το Μονακό: είναι σαν να κάνεις ποδήλατο στο σαλόνι σου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το GP Μονακό είναι ο αγώνας που όλοι οι οδηγοί θέλουν να κερδίσουν πιο πολύ.

Παρά την ουσιαστική απουσία προσπερασμάτων, το Μονακό παρέχει πολλές φορές δραματικούς αγώνες, όπως το 2016, με το καταστροφικό pit stop της Red Bull να κοστίζει τη νίκη στον Daniel Ricciardo. Δύο χρόνια αργότερα, ο Αυστραλός θα επικρατούσε, παρότι είχε αστοχήσει η MGU-K του και είχε 160 ίππους λιγότερους. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να διακόπτεται η τελική προσπάθεια των πρωταγωνιστών στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω ατυχήματος, καθώς έχει συμβεί τα δύο τελευταία χρόνια.

Πέρυσι, η σύντομη βροχή στην αρχή του αγώνα οδήγησε σε ένα στρατηγικό παιχνίδι το οποίο κέρδισε κατά κράτος η Red Bull. Ο Charles Leclerc έχει κατακτήσει την pole position τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά το 2021 δεν κατάφερε να εκκινήσει και το 2022 οι στρατηγικές επιλογές της Ferrari του στέρησαν τη δυνατότητα να ανέβει καν στο βάθρο, ενώ ήταν επικεφαλής. Συνεπώς, ο Louis Chiron παραμένει ο μοναδικός Μονεγάσκος που έχει κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του, το 1931. Ο Ayrton Senna εξακολουθεί να είναι ο απόλυτος βασιλιάς του Μονακό, με 6 νίκες στο πριγκιπάτο.

Στιγμιότυπα 2022

Χαρακτηριστικά πίστας

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι υψίστης σημασίας, αφού με τα προσπεράσματα να είναι σχεδόν αδύνατα, ο αγώνας είναι συχνά διαδικαστικός. Οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι πολύ χαμηλές -για τα δεδομένα της Formula 1- και ο αγώνας δεν ξεπερνά σε συνολική 305 χλμ. όπως όλοι οι υπόλοιποι, διότι σε αυτή την περίπτωση η διάρκειά του θα ξεπερνούσε το ανώτατο όριο των δύο ωρών. Συνεπώς, περιορίζεται στα 260 χλμ. και τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται δεν είναι πολύ υψηλά.

Ωστόσο, η πνευματική κόπωση που βιώνουν οι οδηγοί είναι από τις μεγαλύτερες της σεζόν και χρειάζονται δύο ημέρες για να συνέλθουν. Όπως αναφέρει ο Lewis Hamilton, ο εγκέφαλος των οδηγών πρέπει να επεξεργαστεί τα ερεθίσματα που δέχεται από τις αισθήσεις πολύ ταχύτερα.

Ακόμα και οι συνηθισμένες -σε άλλες πίστες- αλλαγές ρυθμίσεων στο τιμόνι (διαφορικού, κατανομής πέδησης, κ.λπ.) είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν λόγω των συνεχών στροφών. Το ρίσκο που είναι διατεθειμένοι να πάρουν οι οδηγοί μπορεί να κάνει τη διαφορά στο Μονακό.

Οι οδηγοί χρησιμοποιούν μεγαλύτερη διαδρομή στο πεντάλ για το γκάζι, ώστε να ελέγχουν καλύτερα τη ροπή των μονοθεσίων στην έξοδο των στροφών. Οι ομάδες χρησιμοποιούν αεροδυναμικά πακέτα μέγιστης κάθετης δύναμης, αυξάνοντας την απόστασή του από το έδαφος και επιλέγουν μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, για την καταπολέμηση των ανομοιομορφιών του οδοστρώματος.

Οι ομάδες είναι αναγκασμένες να τροποποιήσουν την εμπρός ανάρτηση των μονοθεσίων, για να επιτρέψουν μεγαλύτερη γωνία στρέψης των τροχών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να στρίψουν στη φουρκέτα του Grand Hotel, την πιο κλειστή στροφή του Πρωταθλήματος.

Η Pirelli φέρνει πάντα τις πιο μαλακές γόμες, καθώς το οδόστρωμα δεν παρέχει πολλή πρόσφυση, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. H προτιμώμενη στρατηγική είναι συνήθως ενός pit stop, ώστε να χαθεί όσο το δυνατόν λιγότερος χρόνος στα pit stop, για όσο το δυνατόν μικρότερη απώλεια χρόνου, καθώς το προβάδισμα θέσης στην πίστα είναι καθοριστικής σημασίας. Όπως και πέρυσι, οι ελεύθερες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν Παρασκευή και όχι Πέμπτη, όπως συνέβαινε παραδοσιακά στο πριγκιπάτο.

GP Μονακό
7ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Monte Carlo
Μήκος πίστας: 3.337 μ.
Γύροι: 78
Συνολική απόσταση αγώνα: 260,286 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:12.909 (164,769 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:10.166 (171,211 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) L. Hamilton (Mercedes), 2019
Στροφές: 19 (8 αριστερές, 11 δεξιές)
Ζώνες DRS: 1 (μεταξύ των στροφών 19 – 1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 324 μ.
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 114 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 43%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 57%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 21%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 52
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 3,8 G (στροφή 12)
Μέγιστη ταχύτητα: 283 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 60%
Πιθανότητα βροχής: 15%
F1 - GP Μονακό, προηγούμενα αποτελέσματα
68 Grand Prix στην πίστα του Monte Carlo
Νίκες
Οδηγοί
6 Ayrton Senna
5 Michael Schumacher, Graham Hill
4 Alain Prost
3 L. Hamilton, N. Rosberg, J. Stewart, S. Moss
2 F. Alonso, S. Vettel
1 S. Perez, M. Verstappen, D. Ricciardo
Κατασκευαστές
15 McLaren
9 Ferrari
7 Lotus
6 Red Bull
5 Mercedes, BRM
3 Williams, Tyrrell, Cooper

Pole Position
Οδηγοί
5 Ayrton Senna
4 A. Prost, J. Stewart, J. Clark, J. Fangio
3 M. Schumacher, N. Lauda, S. Moss
2 C. Leclerc, L. Hamilton, F. Alonso
Κατασκευαστές
12 Ferrari
11 McLaren
9 Lotus
7 Williams
5 Mercedes, Red Bull
4 Renault

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 26 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 27 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 28 Μαΐου
Αγώνας: 16:00

Τί απαιτείται στο Μονακό

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023