8. GP Ισπανίας

 

 

 

 

 

 

 

 

7. GP Ισπανίας

 

2-4 Ιουνίου 2023

 

Τo GP Ισπανίας, που θα διεξαχθεί στην πίστα της Βαρκελώνης,
αποτελεί τον 8ο γύρο της σεζόν, και τον 3ο ευρωπαϊκό
αγώνα μέσα σε τρία διαδοχικά Σαββατοκύριακα. 

Κατακτώντας την Καταλονία

Το GP Ισπανίας ολοκληρώνει το βαρυφορτωμένο πρόγραμμα της πρώτης επίσκεψης της Formula 1, στην Ευρώπη, με τρεις διαδοχικές εβδομάδες γεμάτες δράση. Η πίστα της Βαρκελώνης είναι αυτή που γνωρίζουν καλύτερα από οποιαδήποτε άλλοι οι οδηγοί της Formula 1, λόγω των αμέτρητων χιλιομέτρων ιδιωτικών δοκιμών που έχουν πραγματοποιήσει σε αυτήν ανά τα χρόνια, παρότι φέτος δεν πραγματοποιήθηκε χειμερινό τεστ εκεί.

Βολεύει ως προορισμός, όντας αρκετά κοντά στην έδρα όλων των ομάδων και διαθέτει ζεστό κλίμα. Φέτος ο αγώνας διεξάγεται αρχές Ιουνίου και οι υψηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να επηρεάσουν τη λειτουργία των ελαστικών. Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα εδώ, και την κατάσταση ίσως δυσκολέψει η φετινή κατάργηση του chicane στο τελευταίο sector -το οποίο δεν βοηθούσε και πολύ είναι η αλήθεια- με δύο γρήγορες στροφές να ολοκληρώνουν το γύρο.

Η Βαρκελώνη φιλοξενεί το GP Ισπανίας από το 1991 και θα παραμείνει στο Πρωτάθλημα της F1 τουλάχιστον έως το 2026.

Χαρακτηριστικά πίστας

Η Βαρκελώνη προσφέρεται για δοκιμές λόγω της μεγάλης ποικιλίας γρήγορων και αργών στροφών που διαθέτει και αποτελεί πολύ καλό κριτή της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων. Διαθέτει αρκετές γρήγορες στροφές, όπως η προκλητική δεξιά παρατεταμένη 3, την οποία οι οδηγοί διανύουν με ταχύτητα 225 χλμ./ώρα στην κορυφή της και 6η σχέση στο κιβώτιο. Υπάρχει επίσης και η ταχύτατη αλλαγή κατεύθυνσης στην ακολουθία στροφών 7/8.

Οι περισσότερες αργές στροφές της χάραξης είναι αριστερές και οι περισσότερες δεξιές είναι ταχύτατες, κάτι που σημαίνει ότι οι ομάδες χρησιμοποιούν λίγο διαφορετικό στήσιμο στην κάθε πλευρά του μονοθεσίου και τα ελαστικά της αριστερής πλευράς φθείρονται νωρίτερα, ενώ αυτά της δεξιάς πλευράς λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.

Λόγω των γρήγορων στροφών, αλλά και του αδρού ασφαλτοτάπητα που φθείρει τα ελαστικά, η Pirelli φέρνει στην Ισπανία σκληρές γόμες. Οι ομάδες επιλέγουν αεροδυναμικές ρυθμίσεις υψηλού φορτίου, οπότε η τελική ταχύτητα τείνει να είναι αρκετά χαμηλή.

Το πρώτο chicane αποτελεί την κλασική ευκαιρία προσπεράσματος της πίστας, έπειτα από την μοναδική μεγάλη ευθεία. Ωστόσο, η υψηλή ταχύτητα της τελευταίας στροφής δεν επιτρέπει στους οδηγούς να ακολουθήσουν από κοντά το προπορευόμενο μονοθέσιο με ευκολία, λόγω του διαταραγμένου αέρα που αφήνει πίσω του. Παράλληλα, ούτε το chicane είναι τόσο αργό ώστε να προσφέρει μεγάλη ζώνη πέδησης, ώστε να διευκολύνει τα προσπεράσματα.

Λόγω της δυσκολίας των προσπερασμάτων, οι κατατακτήριες δοκιμές είναι κρίσιμες στη Βαρκελώνη, με 23 από τους 32 αγώνες να αναδεικνύουν νικητή τον οδηγό που είχε εκκινήσει από την pole position. Η Βαρκελώνη διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ της pole position και της πρώτης ζώνης πέδησης, γεγονός που κάνει συναρπαστικές τις εκκινήσεις των αγώνων.

Συνήθως, το πρωί επικρατεί ούριος άνεμος στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ο οποίος είναι μετωπικός στις γρήγορες στροφές υψηλής ταχύτητας. Αυτό βοηθά στην καλύτερη σταθερότητα του μονοθεσίου. Τα απογεύματα όμως, τείνει να στρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση, διαταράσσοντας την ισορροπία των μονοθεσίων στις γρήγορες στροφές.

Η αριστερή στροφή 5 είναι μοναδική, καθώς οι οδηγοί την προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο ανάλογα αν βρίσκονται σε κατατακτήριες δοκιμές ή αγώνα. Η άσφαλτος βυθίζεται στην κορυφή της στροφής, γεγονός που αποφορτίζει το εσωτερικό εμπρός ελαστικό και αυξάνει τον κίνδυνο μπλοκαρίσματος. Οι οδηγοί θα ακολουθήσουν μια ριψοκίνδυνη, πιο στενή γραμμή στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς έτσι μειώνεται η απόσταση που διανύουν, αλλά στον αγώνα τα μπλοκαρίσματα μπορεί να προκαλέσουν κραδασμούς και ζημιά στο ελαστικό, απαιτώντας επιπλέον pit stop. Έτσι, οι οδηγοί ακολουθούν μια πιο ανοιχτή γραμμή για να μη φορτίσουν υπερβολικά τον εσωτερικό εμπρός τροχό, μειώνοντας την πιθανότητα μπλοκαρίσματος.

Είναι αρκετά σπάνιο ένας οδηγός να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και στα τρία sector της πίστας, διότι το αν ο οδηγός αντλήσει το μέγιστο από τα ελαστικά του στο πρώτο τμήμα της πίστας, θα έχουν υπερθερμανθεί έως ότου φτάσει στο τελευταίο. Σε αυτό το αργό κομμάτι της πίστας μπορεί να χαθεί πολύς χρόνος αν το μονοθέσιο δεν παρέχει πρόσφυση.

GP Ισπανίας
8ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Circuit de Barcelona-Catalunya
Μήκος πίστας: 4.657 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση αγώνα: 307,236 χλμ.
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 9 – 10, 14 – 1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 368 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 579 μ.
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 4,3 G (στροφή 9)
Μέγιστη ταχύτητα: 313 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 60%
Πιθανότητα βροχής: 17%
32 Grand Prix στην πίστα της Βαρκελώνης

Νίκες
Οδηγοί
6 Lewis Hamilton, Michael Schumcaher
3 Mika Hakkinen
2 M. Verstappen, F. Alonso, K. Raikkonen, N. Mansell

Κατασκευαστές
8 Ferrari
7 Mercedes
6 Williams
4 Red Bull, McLaren
1 Renault, Brawn, Benetton

Pole Position
Οδηγοί
7 Michael Schumacher
6 Lewis Hamilton
2 K. Raikkonen, N. Rosberg, M. Webber, M. Hakkinen
1 C. Leclerc, V. Bottas, F. Alonso

Κατασκευαστές
9 Mercedes
8 Ferrari
5 Williams
4 McLaren
2 Red Bull, Benetton
1 Renault, Brawn

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 2 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 3 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 4 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00

Κύρια σημεία της πίστας

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023