19. GP ΗΠΑ

 

 

 

 

 

 

 

18. GP ΗΠΑ

20-22 Οκτωβρίου 2023

Για το 18ο αγώνα της σεζόν, η Formula 1 θα ταξιδέψει
από τη Μέση Ανατολή στην Αμερική και το Austin του Τέξας,
με δεύτερο συνεχόμενο σπριντ και την έναρξη μίας τριάδας
αγώνων σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα.

Γεύση από Νότο

Με περισσότερα από 10 χρόνια παρουσίας στο Πρωτάθλημα, το Curcuit of the Americas στο Austin του Τέξας, έχει καθιερωθεί ως η έδρα του GP ΗΠΑ, παρότι απέκτησε και δύο… αδερφάκια στο Μιάμι και το Λας Βέγκας. Έχοντας συνθέσει στοιχεία από άλλες πίστες, και με το ελώδες έδαφος να έχει προκαλέσει διάφορες ανομοιομορφίες, το Austin διαθέτει ένα μοναδικό χαρακτήρα και αποτελεί πολύ επιτυχημένη διοργάνωση, ιδίως έπειτα από τη διόγκωση της δημοτικότητας της Formula 1 στην Αμερική.

Το GP ΗΠΑ ξεκινά μία πολύ δύσκολη για τις ομάδες τριάδα αγώνων σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, καθένα εκ των οποίων έχει τη δική του μοναδική ατμόσφαιρα, και το Τέξας αντικατοπτρίζει την κουλτούρα του αμερικανικού Νότου. To Austin είναι γνωστό και ως πρωτεύουσα του κόσμου στη ζωντανή μουσική, με δημοφιλή φεστιβάλ.

Οι μεγάλοι χώροι διαφυγής είναι διακοσμημένοι με μοτίβα από την αστεροέσσα, και τη σημαία της πολιτείας του Τέξας. Στο κέντρο της στέκει ένας πύργος ύψους 77 μέτρων, σχεδιασμένος από τη Miro Rivera Architects και κατασκευασμένο από την Patriot Erectors.

Χαρακτηριστικά πίστας

Πολλές από τις στροφές του Austin έχουν πάρει έμπνευση από πίστες άλλες πίστες, όπως οι στροφές 3-6 (από τις Maggotts και Becketts του Silverstone), 12-15 (το τμήμα του σταδίου στο Hockenheim) και οι 16-18 (από τη στροφή 8 της Τουρκίας). Η τελευταία στροφή της πίστας μετονομάστηκε το 2022 σε «The Andretti», προς τιμήν του Αμερικανού Πρωταθλητή της F1 το 1978, Mario Andretti.

Το αριστερόστροφο Austin απαιτεί αρκετά υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και το DRS έχει αρκετά μεγάλη επίδραση. Συνεπώς, τα μονοθέσια θα είναι εξοπλισμένα με μεγάλες πίσω αεροτομές. Στις γρήγορες στροφές του 1ου sector τα μονοθέσια χρειάζονται ένα ισχυρό εμπρός μέρος στις ταχύτατες αλληλένδετες στροφές, όπου μπορεί να χαθεί πολύς χρόνος, καθώς ένα λάθος σε μία από αυτές επηρεάζει όλες όσες ακολουθούν.

Η ακολουθία στροφών μεταξύ 2-7 διανύεται με μέση ταχύτητα 250 χλμ./ώρα με τα μονοθέσια να στρίβουν συνεχώς για περισσότερα από 800 μέτρα. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια ακολουθίες στροφών της χρονιάς. Το Austin είναι επίσης η πίστα με τις περισσότερες πραγματικές στροφές (20) για το 2023, πίσω μόνο από τη Jeddah. Για αυτό και υπάρχουν πολλές αλλαγές σχέσεων (72) κατά τη διάρκεια του γύρου.

Η προσέγγιση στην 1η στροφή αποτελεί την πιο απότομη ανωφέρεια της σεζόν, καθώς τα μονοθέσια «ανεβαίνουν» ύψος 30 μέτρων σε μόλις 200 μ. απόσταση. Επίσης, η προσέγγιση για τη στροφή 12 αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά φρεναρίσματα της σεζόν, με 5 G επιβράδυνσης να ασκούνται στο σώμα του οδηγού και το μονοθέσιο.

Το κομμάτι μεταξύ των στροφών 12 και 14, που στην ουσία διαμορφώνουν μία ταχύτατη παρατεταμένη δεξιά στροφή, η παρεχόμενη πρόσφυση και καταπόνηση των εμπρός αριστερού ελαστικού αποτελεί τον περιοριστικό παράγοντα στο Losail. Η Pirelli έχει διατηρήσει την περυσινή, πιο σκληρή γόμα C0 για πίστες όπως το Losail και η Suzuka, με πολύ υψηλά πλευρικά φορτία.

Επιπλέον, ο ασφαλτοτάπητας του 2004 θεωρείται αρκετά φθοροποιός. Οι συνθήκες του ασφαλτοτάπητα αναμένεται να βελτιωθούν δραματικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου, ωστόσο όντας στην έρημο, η πίστα του Losail είναι εκτεθειμένη σε πολύ ισχυρούς ανέμους, οι οποίοι μπορούν να φέρουν άμμο στην πίστα, μειώνοντας την πρόσφυση.

Οι ελεύθερες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν υπό το φως του ήλιου, με πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες ασφαλτοτάπητα, συνεπώς χωρίς να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τις συνθήκες που θα επικρατούν στις κατατακτήριες δοκιμές Παρασκευής. Συνεπώς, οι ομάδες θα οδεύουν λίγο στο σκοτάδι, καθώς κατευθύνονται προς τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά θα βασιστούν στα δεδομένα που είχαν συλλέξει το 2021, με πολύ διαφορετικά μονοθέσια και ελαστικά.

GP ΗΠΑ
19ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Circuit of the Americas
Μήκος πίστας: 5.513 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,405 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:36.169 (206,374 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – C. Leclerc (Ferrari), 2019
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:32.029 (215,658 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – V. Bottas (Mercedes), 2019
Στροφές: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 11-12 και 20-1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 414 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 240 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 61%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 72%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 18%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 72
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 4,7 G (στροφή 6)
Μέγιστη ταχύτητα: 315 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 0%
Πιθανότητα βροχής: 24%
F1 - GP ΗΠΑ, προηγούμενα αποτελέσματα
10 Grand Prix στην πίστα του Austin

Νίκες

Οδηγοί
5 Lewis Hamilton
2 Max Verstappen
1 V. Bottas, K. Raikkonen, S. Vettel

Κατασκευαστές
5 Mercedes
3 Red Bull
1 Ferrari, McLaren

Pole Position

Οδηγοί
3 Lewis Hamilton
2 Sebastian Vettel, Nico Rosberg
1 C. Sainz, M. Verstappen, V. Bottas

Κατασκευαστές
6 Mercedes
3 Red Bull
1 Ferrari

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 20 Οκτωβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 20:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 00:00
Σάββατο 21 Οκτωβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 21:30
Σπριντ: 01:30
Κυριακή 22 Οκτωβρίου
Αγώνας: 22:00

Κύρια σημεία της πίστας

Ο ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023