Ferrari

 

 

 

 

 

 

 

Ferrari

 

Υπό τη διεύθυνση του Frederic Vasseur,
η Ferrari θα προσπαθήσει να παρατάξει
φέτος μία ομάδα πιο ικανή να υποστηρίξει
τη διεκδίκηση του τίτλου.

Εντούτοις, υπάρχει ακόμα η κληρονομία του πρώην επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, υπό τις καθοδηγήσεις του οποίου δημιουργήθηκε η φετινή SF-23. H Ferrari δηλώνει αισιόδοξη ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα κατάφερε να βελτιώσει την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της. Ωστόσο, στις δοκιμές του Μπαχρέιν, η Alfa Romeo, που φημολογείται ότι χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις στον ιταλικό V6, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα.

Παράλληλα, η Ferrari προσπάθησε να βελτιώσει τη λειτουργία του τμήματος στρατηγικής, όπου υπήρξε και αλλαγή επικεφαλής. Ο Inaki Rueda, που διηύθυνε το εν λόγω τμήμα από το 2014 θα αναλάβει ένα ρόλο βασιζόμενο στο εργοστάσιο και αντί του Ισπανού θα αναλάβει την ευθύνη των στρατηγικών ο νεαρός Ravin Jain. H ομάδα έχει προσπαθήσει να βελτιώσει τη μεθοδολογία της όσον αφορά τη στρατηγική, επιταχύνοντας τη ροή πληροφοριών μεταξύ των τεχνικών της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Scuderia έχει να πανηγυρίσει νίκη από τον Ιούλιο του 2022 και το GP Αυστρίας.

Με την SF-23, η Ferrari έχει επίσης προσπαθήσει να μειώσει την οπισθέλκουσα, κάτι που φαίνεται να έχει καταφέρει. Κάποια από τα περυσινά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου φαίνεται να έχουν διατηρηθεί, καθώς και φέτος η Ferrari δείχνει πιο δυνατή στον ένα γρήγορο γύρο (δηλαδή στις κατατακτήριες δοκιμές) και υπάρχουν υποψίες ότι καταπονεί υπερβολικά τα ελαστικά της σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, όπως συνέβαινε στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν. Το σίγουρο είναι ότι αν η Ferrari θέλει να ανταγωνιστεί τη Red Bull, που λειτουργεί σαν καλολαδωμένη νικητήρια μηχανή, θα πρέπει να βελτιωθεί σε πολλούς τομείς. Το ερώτημα είναι αν έχει τη δυνατότητα να το κάνει εντός του 2023.

Ο Frederic Vasseur αποτελεί έναν ικανότατο επικεφαλής, παρότι δεν έχει διαχειριστεί στο παρελθόν κορυφαία ομάδα της Formula 1. Ωστόσο, θα χρειαστεί λίγο καιρό για να μελετήσει τον τρόπο λειτουργίας της Scuderia και να εντοπίσει τους τομείς στους οποίους θα πρέπει να επέμβει. Επίσης είναι πολύ σημαντικό o Γάλλος να έχει ελευθερία κινήσεων και να μην προσπαθήσουν να κάνουν κουμάντο στην ομάδα άνθρωποι που δεν ασχολούνται με την καθημερινή λειτουργία της, όπως ο CEO του Cavallino Rampante, Benedetto Vigna.

Μονοθέσιο: Ferrari SF-23

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Maranello, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Maranello

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 1947

Ίδρυση ομάδας: 1929

Ιδιοκτησία: Exor NV (22,91%), Piero Ferrari (10%), Χρηματιστήριο (67,09%)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 2010

73 Σεζόν στην F1

16 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

15 Πρωταθλήματα Οδηγών

1.052 Εκκινήσεις σε GP

242 Νίκες

85 «1-2»

242 Pole position

259 Ταχύτεροι γύροι

606 GP στο βάθρο

798 Παρουσίες στο βάθρο

9.266 βαθμοί

118.781 Αγωνιστικοί γύροι

608.859 Αγωνιστικά χλμ.

483 GP επικεφαλής

15.577 Γύροι επικεφαλής

80.862 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 2η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Ferrari, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

16. Charles Leclerc

Δεν υπάρχουν αμφιβολίες για την ταχύτητα του Leclerc. Όταν στα αρχικά στάδια της περυσινής σεζόν ο Μονεγάσκος είχε στα χέρια του ένα νικητήριο μονοθέσιο, το αξιοποίησε στο έπακρο. Στη συνέχεια όμως, προδόθηκε από την αξιοπιστία και τις στρατηγικές επιλογές της Ferrari. Επίσης δεν έλειψαν ούτε τα λάθη, όπως το ατύχημα της Imola και αυτό στο GP Γαλλίας, ενώ ήταν επικεφαλής και φαινομενικά χωρίς πίεση. Αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο υστερούσε πέρυσι έναντι του team-mate του, αυτός είναι η πρωτοβουλία στις κρίσιμες επιλογές στρατηγικής κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επίσης, όπως είχε συμβεί και στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2021, ο Carlos Sainz είχε αρκετές φορές τη δυνατότητα να είναι ταχύτερος. Φημολογείται ότι ο Ισπανός έχει «βολευτεί» περισσότερο από τον Leclerc στα χαρακτηριστικά της καινούργιας SF-23, και μόνο την τελευταία ημέρα του τεστ κατάφερε ο «Predestinato» να βρει ένα στήσιμο που ταίριαζε στις προτιμήσεις του.

Charles Marc Herve Perceval Leclerc
Εθνικότητα: Μονεγάσκος
Ημερομηνία γέννησης: 16.10.1997
Τοποθεσία γέννησης: Monte Carlo
Ύψος: 1,79 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2018
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2022)
102 Εκκινήσεις σε GP
5 Νίκες
24 Βάθρα
18 Pole Position
7 Ταχύτεροι γύροι
2 Hat trick
1 Grand slam
868 Βαθμοί
5.370 Αγωνιστικοί γύροι
27.323 Αγωνιστικά χλμ.
26 GP επικεφαλής
617 Γύροι επικεφαλής
3.263 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Sauber (2018)
Πρωτάθλημα 2022: 2ος

55. Carlos Sainz

Έπειτα από το εντυπωσιακό ξεκίνημα στην πορεία του με τη Ferrari το 2021, όπου κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς από τον Leclerc και να ανέβει στο βάθρο περισσότερες φορές, το ξεκίνημα του 2022 ήταν απογοητευτικό για τον Ισπανό, ο οποίος αδυνατούσε να ανταπεξέλθει στην αρχική υπερστροφική συμπεριφορά του μονοθεσίου. Ενώ η Ferrari είχε ένα νικητήριο μονοθέσιο, ο Sainz δεν είχε τη δυνατότητα να το εκμεταλλευτεί και υπέπεσε σε αρκετά λάθη. Σταδιακά όμως, κατάφερε να βελτιωθεί, πάτησε πόδι στο Silverstone σχετικά με τις εντολές του pit wall και κατέκτησε την πρώτη -και μοναδική μέχρι στιγμής- νίκη του. Όπως συνηθίζει να κάνει, στο δεύτερο μισό της σεζόν ο Sainz ήταν πολύ καλύτερος και φημολογείται ότι τα αρχικά χαρακτηριστικά της SF-23 ταιριάζουν περισσότερο στο δικό του στιλ οδήγησης. Έχοντας παραδεχθεί ότι πέρυσι δεν ήταν έτοιμος, φέτος ευελπιστεί σε ένα καλύτερο ξεκίνημα στη σεζόν.

Carlos Sainz Vazquez de Castro
Εθνικότητα: Ισπανός
Ημερομηνία γέννησης: 01.09.1994
Τοποθεσία γέννησης: Μαδρίτη
Ύψος: 1,77 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2015
9 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 5ος (2021, 2022)
162 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
15 Βάθρα
3 Pole Position
3 Ταχύτεροι γύροι
782,5 Βαθμοί
8.530 Αγωνιστικοί γύροι
42.462 Αγωνιστικά χλμ.
11 GP επικεφαλής
89 Γύροι επικεφαλής
481 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2015-2017), Renault (2017-2018), McLaren (2020-2021)
Πρωτάθλημα 2022: 5ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023