Με την Ducati Desert X Rally σε εμβληματικές ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024


Με την Ducati Desert X Rally σε εμβληματικές ειδικές του
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
Του Βασίλη Ορφανού

Όπως όλες οι Ducati, η νέα Desert X Rally έχει ένα μοναδικό στυλ σχεδίασης. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στα νέα γραφικά της, που είναι τυπωμένα σε ενισχυμένο PVC αυτοκόλλητο για μεγάλη αντοχή στη σκληρή χρήση. Όπως την κοιτάζεις, με την πρώτη ματιά, ξεχωρίζουν οι νέες χωμάτινες αναρτήσεις της Kayaba με τις μεγάλες διαδρομές εμπρός και πίσω, το μπροστινό ψηλό μαύρο φτερό της τύπου enduro και το σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Ohlins.
Αυτός ο τεχνικός εξοπλισμός που οι Ιταλοί μηχανικοί τοποθέτησαν επάνω της, κάνει τη Desert X Rally μια πραγματική μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου.

Συνολικά η μοτοσικλέτα με αυτή την αύξηση στις διαδρομές των αναρτήσεων μεγάλωσε το ύψος της από το έδαφος κατά 20 χιλ, αλλά και το ύψος της σέλας της. Παράλληλα, οι νέοι τροχοί 21″ και 18″ είναι εφοδιασμένοι με τα αγωνιστικά στεφάνια της Excel Takasago και ενισχυμένες ακτίνες, φορώντας ότι πιο κορυφαίο σε σύνολο υπάρχει, ειδικά για εκτός δρόμου αγωνιστική χρήση, κάνοντας τη Rally μια ασταμάτητη μοτοσυκλέτα σε κάθε τύπο εδάφους.
Αυτές οι λύσεις μαζί με την προστατευτική ποδιά της, που είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, το πεντάλ ταχυτήτων και το πίσω λεβιέ του φρένου από αλουμίνιο ergal, προσδιορίζουν αναμφίβολα τη Desert X Rally ως μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για να αντιμετωπίσει τις πιο ακραίες περιπέτειες και συνθήκες.



Ε.Δ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ
Την επόμενη ημέρα, ξεκινώντας αξημέρωτα, έχουμε κατεύθυνση προς Μπράλο. Με την ανατολή του ήλιου και θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 13 βαθμούς Κελσίου βρεθήκαμε στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα στο χωριό Ελευθεροχώρι, σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο ανάμεσα στα έλατα, προκειμένου να κάνουμε την ομώνυμη ειδική.
Έχοντας μελετήσει πολύ καλά το road book που μας προμήθευσε η αλυτάρχης του εθνικού μας αγώνα η κ. Πασσαλή μπαίνουμε στην ειδική. Οδηγούμε σβέλτα έχοντας διαλέξει το πρόγραμμα Enduro από τους 6 διαφορετικούς «χάρτες» της Desert Χ Rally. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν στο ψηφιακό έγχρωμο καντράν και μαζί η αδρεναλίνη μας.

Αν και έχει περάσει γκρέιντερ στη διαδρομή και είναι όμορφα στρωμένη, τα εμπόδια είναι πολλά. Τόσο το πιρούνι όσο και το πίσω αμορτισέρ στην πραγματικότητα έχουν τις ίδιες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στις επαγγελματικές μοτοσικλέτες enduro και motocross. Στο εμπρός μέρος έχουν τοποθετηθεί νέες πλάκες ειδικού κράματος αλουμινίου πιο ελαφριές και πιο άκαμπτες.
Αυτό που παίρνει εξίσου άριστα όμως είναι το quick shifter με το οποίο είναι εφοδιασμένη, κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων κυριολεκτικά παιχνίδι, γεγονός που μας βοήθησε πάρα πολύ. Τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων γίνονται με μια πολύ μαλακή αίσθηση, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο, άρα και γρήγορες επιλογές γραμμών στη διαδρομή.

Το πίσω μέρος της Rally μοτοσικλέτας μας αποτελείται από ένα ψαλίδι αλουμινίου τοποθετημένο σε διαφορετικό σημείο στήριξης από την αδερφή της Desert X. Οι νέες αναρτήσεις σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη διαδρομή και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία τώρα είναι στα 280 χιλ., βοηθούν στα μεγαλύτερα εμπόδια. Εμείς στην πορεία μας συναντήσαμε πολλά από αυτά αλλά τα περάσαμε επιτυχώς.

Ε.Δ. ΠΑΥΛΙΑΝΗ
Φτάνοντας στο τελείωμα της ειδικής, περνάμε βορειοδυτικά με ένωση από ασφάλτινο έδαφος για μια κορυφαία ακόμη ειδική αυτή της Άνω Παύλιανης. Μέσα πλέον στον Εθνικό Δρυμό της Οίτης, βρισκόμαστε σε μια τοποθεσία που την αγαπάμε πάρα πολύ. Από την προετοιμασία μας πριν το νικηφόρο RALLY DAKAR του 2003 την είχαμε εντάξει στην προπόνηση μέχρι το Αντίρριο.
Φτάνοντας στα Πυρά του Ηρακλέως, πάνω από το χωριό Κουμαρίτσι, κάνουμε μια μικρή ανασυγκρότηση. Μειώνουμε λίγο ακόμα την πίεση του πίσω ελαστικού και ετοιμαζόμαστε για την πολύ γρήγορη ειδική των 22,47 χιλιομέτρων, που είναι αρκετά πιο φαρδιά σε σχέση με την προηγούμενη και στα τελειώματα της πατημένη με αλλεπάλληλες κατηφορικές φουρκέτες.
Μετράμε αντίστροφα 3…2…1…Go… και παίρνουμε εκκίνηση. Έδαφος σκληρό από την παρατεταμένη ανομβρία και έχοντας τρίτη σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητα μας είναι ξανά μεγάλη. Σε πολλά σημεία έχει τόση σπαρμένη πέτρα που σε κάνει να αναρωτιέσαι, μετά τα πρώτα 10 πολύ γρήγορα αυτοκίνητα, πώς θα μεταμορφωθεί προς το χειρότερο η ειδική.

Μια ακόμη μεγάλη βοήθεια έχουμε από τον κινητήρα της Ducati. Πρόκειται για μια εξέλιξη για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα του V2 Testastretta, με σύστημα desmo, πατέντα της Ιταλικής εταιρείας και χωρητικότητα στα 937 κ.εκ. Αποδίδει 110 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 σαλ.
Έχει πολλή ομαλή και άκρως διαχειρίσιμη παροχή ισχύος. Πιστέψτε μας, αυτή η δύναμη είναι υπέρ αρκετή και δεν χρειάζεσαι περισσότερους ίππους. Τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας, όπως οι έξι χάρτες χαρτογράφησης (Sport, Wet, Urban, Touring, Enduro, Rally) και τα συστήματα Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Cruise Control, είναι σεταρισμένα με όλα τα νέα πλαίσια ασφάλειας ακόμη και για τις πιο σκληρές και απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές.

Ε.Δ. ΤΑΡΖΑΝ
Η συνέχεια μας βρίσκει ξανά στους δρόμους με πορεία προς Γοργοπόταμο. Περνάμε από Λιανοκλάδι, Σπερχειάδα, Μακρακώμη και ανηφορίζουμε τα βουνά της περιοχής. Κινούμαστε ανάμεσα από βελανιδιές και η θέα είναι εκπληκτική. Φτάνουμε για μια ακόμη φορά στην εκκίνηση ίσως της πιο θρυλικής ειδικής του αγώνα, την ξακουστή σε όλο το κόσμο, «Ταρζάν».

Το έδαφος της σκληρό αλλά γεμάτο φυτευτή πέτρα. Η ειδική είναι φλατ άουτ, πολύ γρήγορη, μέσα στο πράσινο από τα δάση των βελανιδιών. Η θέα που βλέπουν τα μάτια μας είναι εκπληκτική, με τα γύρω βουνά να στέκουν επιβλητικά. Σταματάμε για λίγο κάτω από τη σκιά μιας μεγάλης βελανιδιάς σβήνοντας τον κινητήρα και απολαμβάνουμε τη δροσιά της. Ησυχία και ηρεμία παντού. Αυτή είναι η προσφορά της φύσης αν βρεθείς εκεί ψηλά μαζί της.

Με τιμή κτήσης τις 24.800 ευρώ, 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, 4EverDucati, με μεγάλα διαστήματα σέρβις (κάθε 15.000 χλμ. και έλεγχο βαλβίδων κάθε 30.000 χλμ), και φορώντας επάνω της ό,τι πιο εξελιγμένο τεχνολογικά υπάρχει αυτή τη στιγμή για χώμα, πρόκειται για μια κορυφαία επιλογή αγοράς.

Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενo: Βασίλης Ορφανός
Φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης
Design: Γιάννης Λημναίος
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 03 Σεπτεμβρίου 2024