Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2020

Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2020

Οι ανακατατάξεις που έφερε η πανδημία στις αρχές της δεκαετίας στο πρόγραμμα αγώνων του WRC, έβαλε το Ράλλυ Ακρόπολις στο προσκήνιο για να πραγματοποιήσει την επιστροφή του έπειτα από 8 χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2021, με την εναρκτήρια υπερειδική να πραγματοποιείται στην Πλατεία Συντάγματος. Ο νεαρός Φινλανδός Kalle Rovanpera (γιος του Harri Rovanpera), στο ντεμπούτο του στα ελληνικά χρώματα, είχε τεθεί επικεφαλής με το Toyota GR Yaris από τα αρχικά στάδια του αγώνα, με τον Ott Tanak πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 N και τον Sebastien Ogier (επίσης με Toyota) να τον κυνηγούν, παρότι ο Γάλλος σκεφτόταν πιο πολύ τον τίτλο και δεν πίεζε στο όριο. O Rovanpera έκανε τη σωστή επιλογή ελαστικών (3 σκληρής γόμας και 1 μαλακό) για το πρωί του Σαββάτου και απομακρύνθηκε 30 δλ. ενόψει του βροχερού πρωινού της Κυριακής, διαφορά που δεν άφηνε στους αντιπάλους του περιθώριο αμφισβήτησης στην πορεία του για τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο WRC, επικρατώντας και στην Power Stage του Ταρζάν.

Για τον περυσινό αγώνα, το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις με υβριδικά αυτοκίνητα του WRC, η εναρκτήρια υπερειδική επέστρεψε στο sold-out Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας έπειτα από 15 χρόνια. Ο πολύπειρος Sebastien Loeb με το Ford Puma της M-Sport, ωστόσο έπειτα από ένα λάθος σε μία φουρκέτα, ο ομόσταυλος και συπατριώτης του, Pierre-Louis Loubet, που κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε ειδική στο WRC, τέθηκε επικεφαλής. Αλλά μέχρι το τέλος της πρώτης πλήρους ημέρας, στην οποία τα Ford Puma κέρδισαν όλες τις ειδικές διαδρομές, ο Loeb είχε επιστρέψει στην πρωτοπορία. To Σάββατο όμως οι προσπάθειες της M-Sport καταστράφηκαν. Ο Loeb εγκατέλειψε λόγω ιμάντα εναλλάκτη, ενώ ο Loubet είχε αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού στην ίδια Ε.Δ., ενώ ο περυσινός νικητής Kalle Rovanpera στράβωσε την πίσω δεξιά ανάρτηση του Toyota Yaris.
O Thierry Neuville τέθηκε επικεφαλής με το Hyundai i20 N, πριν ο Esapekka Lappi, ο ταχύτερος οδηγός της Toyota, που βρισκόταν στη 2η θέση αντιμετωπίσει προβλήματα. Τα αυτοκίνητα της Hyundai βρίσκονταν στις τρεις πρώτες θέσεις πλέον, αλλά αντιμετώπιζαν προβλήματα υπερθέρμανσης. Ο Neuville που είχε χάσει από λάθος του τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη στην πατρίδα του, τον προηγούμενο αγώνα της σεζόν, κατευθύνθηκε προς την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις με προβάδισμα περίπου μισού λεπτού. Ο νικητής των δύο προηγούμενων αγώνων, Ott Tanak, ήθελε να πιέσει για τη μάχη του τίτλου, ώσπου δέχθηκε εντολή να διατηρήσει τη θέση του, ώστε να εξασφαλίσει το πρώτο «1-2-3» στην ιστορία της ομάδας στο WRC, με τον Dani Sordo να συμπληρώνει το βάθρο. Ωστόσο, ήταν κινήσεις σαν και αυτή που συνέβαλαν στην επιθυμία του Tanak να αποχωρήσει από τη Hyundai, απογοητευμένος από τον τρόπο διαχείρισης της ομάδας.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Γιάννης Λημναίος, Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Αυγούστου 2023