e-νημερώσου! 2024 – TOYOTA bZ4X

TOYOTA bZ4X

 

Το νέο bZ4X είναι ένα ορόσημο στη μακρόχρονη ιστορία της Toyota. Ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο για την Ιαπωνική εταιρεία, όπως ακριβώς έκαναν το πρώτο υβριδικό Prius και το πρώτο υδρογονοκίνητο Mirai.

Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota και το μοντέλο της ηλεκτρικής επέλασης που σχεδιάζει η Ιαπωνική εταιρεία. Αποτελεί τον επόμενο σταθμό στο μακρύ ταξίδι της Toyota στην ηλεκτροκίνηση, το οποίο ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με το πρώτο υβριδικό Prius.

Το bZ4X είναι ένα εντυπωσιακό αισθητικά SUV στο μέγεθος του RAV4 (μήκος 4,7 μ.) και λανσάρει τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα eTNGA, που περιλαμβάνει τη μπαταρία στη δομή του δαπέδου, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο υψηλότερη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους, προς όφελος τόσο της ασφάλειας και της ευρυχωρίας, όσο και της οδικής συμπεριφοράς.

Τολμηρή αισθητική, ψηφιακή υπεροχή

Η Toyota με το bZ4X εγκαινιάζει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα. Εντύπωση προκαλεί πρωτίστως η αισθητική της μάσκας, την οποία οι Ιάπωνες ονομάζουν “hammerhead”. Γενικά, κυριαρχούν οι λεπτοί εμπρός προβολείς LED, οι έντονες γωνίες, τα ευμεγέθη πλαστικά προστατευτικά στα φτερά και τα μαρσπιέ και τα τοξοειδή πίσω φώτα.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική. ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,29 μόνο τυχαία δεν προέκυψε. Ειδικά μελετημένα ανοίγματα στον εμπρός προφυλακτήρα σχηματίζουν αεροκουρτίνες που εξομαλύνουν τη ροή του αέρα και ένα πλήρως καλυμμένο πάτωμα που καταλήγει σε διαχύτη, διαχειρίζονται τα κοντινά στο δρόμο ρεύματα του αέρα. Παράλληλα, το διπλό σπόιλερ στην οροφή και το χείλος στην πίσω πόρτα, δεν έχουν μόνο οπτικό αποτέλεσμα αλλά και αεροδυναμικό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η πολύ ιδιαίτερη σχεδίαση της κολώνας του τιμονιού, που δημιουργεί την αίσθηση πως το τελευταίο είναι ένα ενιαίο τμήμα με την οθόνη TFT 7’’ του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής, 8’’ ή 12,3’’ αναλόγως την έκδοση, η οποία φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με βελτιωμένο έλεγχο αναγνώρισης φωνής, ενημερώσεις over-the-air και πλήθος νέων λειτουργιών για την πλοήγηση μέσω cloud.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από έναν περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της μετάδοσης κίνησης που συμβάλλει στην hi-tech αύρα της καμπίνας. Έμφαση έχει δοθεί και στην ποιότητα των υλικών, ενώ η όμορφη ατμόσφαιρα ενισχύεται από την πανοραμική ηλιοροφή, τον ήπιο LED φωτισμό της καμπίνας και τις επιλογές ταπετσαρίας από διάτρητο ή συνθετικό δέρμα και ύφασμα.
Η πλατφόρμα eTNGA έχει οφέλη και στον τομέα της πρακτικότητας, καθώς εξασφαλίζει γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες και πορτμπαγκάζ 452 λίτρων με πάτωμα δύο επιπέδων.

All Electric. All-wheel Drive.

Το bZ4X δεν θυσιάζει τις SUV αξίες στο βωμό της ηλεκτροκίνησης. Αντίθετα, προσφέρει και τη δυνατότητα τετρακίνησης, στην έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 218 ίππους. Ισχύς που εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 6,9’’ μόλις! Η γκάμα διαθέτει και δικίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και ισχύ 204 ίππων, η οποία δίνει έμφαση στην αυτονομία, φτάνοντας έως και τα 514 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση (bZ4X AWD: 469 χλμ.). Αυτό δεν σημαίνει πως οι επιδόσεις μένουν σε δεύτερη μοίρα, καθώς αρκούν 7,4’’ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.

Αμφότερες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου, υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και χωρητικότητας 71,4 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή 150 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά. Η εγγύηση της Toyota για τη μπαταρία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 10 χρόνια ή και τα 1.000.000 χιλιόμετρα, μέσω του ετήσιου ελέγχου (EV health check) που προσφέρει η Toyota.

Στην οδήγηση, η συνεργασία των δύο ηλεκτροκινητήρων στους δύο άξονες καθιστά ιδιαίτερα γραμμική, ομαλή και άμεση την απόκριση του γκαζιού. Έτσι, το bZ4X δίνει την αίσθηση ενός εξαιρετικά αρμονικού συνδυασμού ήπιου cruising για έλεγχο της κατανάλωσης και πλουσιοπάροχης δύναμης όταν χρειαστεί, π.χ. σε μια προσπέραση. Σε αυτό βοηθάει η νέα σχεδίαση eAxle που αποτελεί απόσταγμα της υβριδικής εμπειρίας δεκαετιών της Toyota και ενσωματώνει τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα σε μία ενιαία μονάδα.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τη λειτουργία BRAKE, την οποία ενεργοποιεί μέσω ενός μπουτόν στο ταμπλό, έτσι ώστε να είναι πιο έντονη η αναγεννητική πέδηση στο άφημα του γκαζιού. Το bZ4X εξοπλίζεται επίσης με τη νέα σουίτα τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης Toyota T-Mate, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, διακοπής οδήγησης σε έκτακτη ανάγκη, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ανίχνευσης κόπωσης οδηγού και υποβοήθησης ασφαλούς εξόδου.

Από 35.990 € και με όφελος επιδότησης έως 16.000 €

Το νέο Toyota bZ4X είναι διαθέσιμο σε άκρως ανταγωνιστική τιμή, από 35.990 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Το όφελος της επιδότησης μάλιστα μπορεί να φτάσει έως και τα 16.000 € υπό προϋποθέσεις για φυσικά πρόσωπα, ενώ με έως και 500 € επιδοτείται η απόκτηση οικιακού φορτιστή. Στην περίπτωση πολύτεκνων, ΑΜΕΑ ή για νέους έως 29 ετών, η τιμή του ηλεκτρικού SUV με επιδότηση και απόσυρση ξεκινά από 25.050 €.

Μεγάλο είναι το όφελος και για τους οδηγούς TAXI. Με την κρατική επιδότηση των 17.500 € και το υποχρεωτικό κίνητρο απόσυρσης των 5.000 €, το συνολικό όφελος φτάνει τα 22.500 €. Έτσι, το bZ4X TAXI κοστίζει από 27.050 € μόλις – ή από 25.050 € για ΑΜΕΑ, νέους έως 29 ετών ή πολύτεκνους.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Ιουλίου 2024