e-νημερώσου! 2024 – PORSCHE Macan

PORSCHE MACAN ELECTRIC

 

Με απόδοση έως 639 ίππους και αυτονομία έως 641 χλμ., η νέα Macan συμπυκνώνει την συναρπαστική εμπειρία οδήγησης μιας ηλεκτρικής Porsche σε ένα θελκτικό κόμπακτ SUV.

Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε την ολοκαίνουρια Porsche Macan Electric! Το νέο SUV είναι το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας, μετά τις Taycan, Taycan Cross Turismo και Taycan Sport Turismo, αλλά και το πρώτο της SUV που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες. Η Macan 2ης γενιάς περνάει σε ένα τελείως νέο επίπεδο εντυπωσιάζοντας με το θελκτικό design, την ηλεκτρική απόδοση και την οδηγική εμπειρία που προσφέρει, χάρη και στη νέα τεχνολογία Porsche Driver Experience.

Η νέα Macan βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η οποία προσφέρει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα εξέλιξης πολλών διαφορετικών μοντέλων και εκδόσεων, με ποικιλία σε απόδοση, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και σε διάφορα μήκη αμαξώματος και μεταξονίου. Η Porsche, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις δυνατότητες της PPE, δημιούργησε μια πλούσια γκάμα για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της: την πισωκίνητη Macan και τις τετρακίνητες Macan 4, Macan 4S και Macan Turbo.

Σπορ αισθητική με coupe αναλογίες

Μπορεί η νέα Macan να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μέλος της οικογένειας Porsche, χαρακτηρίζεται ωστόσο για την φρέσκια της σχεδίαση που εκπέμπει δυναμισμό και κομψότητα ταυτόχρονα. Οι κλασικές αναλογίες Porsche έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο για να προσαρμοστούν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο στις προκλήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος. Το αποτέλεσμα δεν αφήνει καμία αμφιβολία: η Macan παραμένει το πιο σπορ αυτοκίνητο στην κατηγορία της, ακόμη και σε ηλεκτρική μορφή.

Το μήκους 4,78 μ. SUV διακρίνεται για την coupe σιλουέτα με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, τους τονισμένους ώμους και τις έντονες γραμμές των φτερών που «αγκαλιάζουν» τροχούς διαμέτρου έως 22’’. Μπροστά τον σπορ τόνο δίνουν η ήπια κλίση του καπό και οι χαρακτηριστικοί προβολείς που χωρίζονται σε δύο μέρη, ενώ πίσω ξεχωρίζει το λογότυπο της Porsche που είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά και έχει εμβληματικό τρισδιάστατο φωτισμό. Για τις Macan, Macan 4 και Macan 4S διατίθενται ξεχωριστά το πακέτο σχεδίασης off-road καθώς και ο μπροστινός προφυλακτήρας off-road που αυξάνει τη γωνία προσέγγισης.

Porsche Driver Experience με ψηφιακό αποτύπωμα

Το εσωτερικό παντρεύει τη γνωστή ποιότητα κι εργονομία της μάρκας με μια έντονα hi-tech αύρα. Το Porsche Driver Experience προσφέρει έναν συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων. Αυτά περιλαμβάνουν έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με κυρτή οθόνη 12,6’’, σύστημα head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, την κεντρική οθόνη 10,9’’ για το σύστημα πολυμέσων και τον φωνητικό βοηθό «Hey Porsche», μια τρίτη οθόνη 10,9’’ για τον συνοδηγό και ατμοσφαιρικό φωτισμό LED. Ο συνοδηγός έχει με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις για την ψυχαγωγία ή την πλοήγηση, να περιηγηθεί στο διαδίκτυο ή να μεταδώσει βίντεο σε ροή σε εφαρμογές όπως το TikTok. Το τελευταίο μπορεί να γίνει ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται, χάρη σε μια τεχνολογία που εμποδίζει τον οδηγό να δει την οθόνη για να μην αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.

Το ηλεκτρικό SUV διακρίνεται επίσης σε ευρυχωρία και πρακτικότητα. Διαθέτει μάλιστα δύο χώρους αποσκευών: το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 540 λίτρων (1.348 λτ. με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα), καθώς κι ένα δεύτερο, κάτω από το εμπρός καπό, με όγκο 84 λτ..

Αρχιτεκτονική 800 V, ισχύς έως 639 PS, αυτονομία μέχρι 641 χλμ.

Τεχνολογικά, η νέα Macan διακρίνεται για το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V, που μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης και το βάρος των καλωδίων υψηλής τάσης, αλλά και τους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες PSM νέας γενιάς με περιέλιξη τύπου φουρκέτας. Ο ρότορας του κινητήρα AC είναι εφοδιασμένος με μόνιμα διεγερμένους μαγνήτες που δημιουργούν ένα μόνιμο μαγνητικό πεδίο στο μοτέρ. Σε σύγκριση με τους ασύγχρονους κινητήρες (ASM), οι PSM προσφέρουν υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και ροπής, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη απόδοση.

Το σύστημα κίνησης τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου μικτής χωρητικότητας 100 kWh (net 95 kWh). Διακρίνεται για την μεγάλη ισχύ φόρτισης που φτάνει έως και τα 270 kW. Σύμφωνα με την Porsche, σε ταχυφορτιστή η μπαταρία φτάνει από το 5% στο 80% σε μόλις 20 λεπτά περίπου!

Η γκάμα περιλαμβάνει τέσσερις επιλογές. Η εισαγωγική Macan με κίνηση στους πίσω τροχούς έχει απόδοση 360 ίππων και, παρότι προσφέρει σπορ επιδόσεις (0-100 χλμ. σε 5,7’’), δίνει έμφαση στην αυτονομία φτάνοντας έως και 641 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση.

Στην περίπτωση της τετρακίνητης Macan 4, η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων ανεβαίνει στους 408 ίππους, με το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα να πέφτει σε 5,2’’. Και αυτό δίχως επιπτώσεις στην αυτονομία που συνεχίζει να ξεπερνά τα 600 χλμ. και να φτάνει τα 612 χλμ.!

Η Macan S προσθέτει στην απόδοση ακόμη 108 ίππους σκαρφαλώνοντας με overboost στα 516 PS. Ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1’’ και μπορεί να διανύσει έως και 606 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας!

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Macan Turbo. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά ισχύ 639 ίππων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 3,3 δλ., και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα! Και σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία είναι πολύ υψηλή, φτάνοντας τα 590 χλμ.

Το πλαίσιο της Macan έχει δεχθεί ιδιαίτερης φροντίδας έτσι ώστε η οδηγική εμπειρία να είναι αυτή ακριβώς που περιμένει κανείς από μια Porsche. Σε αυτό συμβάλλουν διάφορα χαρακτηριστικά, όπως η ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός με βελτιωμένη κινηματική και ελαστοκινητική και άξονα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος και το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus. Οι τετρακίνητες Macan (4, 4S και turbo) είναι επίσης εξοπλισμένες με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM), το οποίο κατανέμει την ισχύ μετάδοσης κίνησης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα περίπου πέντε φορές γρηγορότερα σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης.

Μια ακόμη καινοτομία είναι το Performance Rear Axle. Χάρη σε αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πιο πίσω, με αποτέλεσμα η αναλογία βάρους εμπρός/πίσω να είναι 48/52, με τεράστια οφέλη στην οδική συμπεριφορά. Υπάρχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο αυξάνει τόσο την ευελιξία στις μικρές ταχύτητες (κύκλος στροφής 11,1 μ.) όσο και τη σταθερότητα στις υψηλότερες.

Η νέα Porsche Macan είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά από την επίσημη εισαγωγέα ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.. Οι τιμές ξεκινούν από 77.300 ευρώ για τη Macan, από 80.950 ευρώ για τη Macan 4, από 88.160 ευρώ για τη Macan 4S και από 113.760 ευρώ για την κορυφαία Macan Turbo, συνυπολογίζοντας την επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Αυγούστου 2024