e-νημερώσου! 2024 – PORSCHE Macan

PORSCHE MACAN ELECTRIC
Με απόδοση έως 639 ίππους και αυτονομία έως 641 χλμ., η νέα Macan συμπυκνώνει την συναρπαστική εμπειρία οδήγησης μιας ηλεκτρικής Porsche σε ένα θελκτικό κόμπακτ SUV.

Η νέα Macan βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η οποία προσφέρει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα εξέλιξης πολλών διαφορετικών μοντέλων και εκδόσεων, με ποικιλία σε απόδοση, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και σε διάφορα μήκη αμαξώματος και μεταξονίου. Η Porsche, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις δυνατότητες της PPE, δημιούργησε μια πλούσια γκάμα για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της: την πισωκίνητη Macan και τις τετρακίνητες Macan 4, Macan 4S και Macan Turbo.

Σπορ αισθητική με coupe αναλογίες

Το μήκους 4,78 μ. SUV διακρίνεται για την coupe σιλουέτα με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, τους τονισμένους ώμους και τις έντονες γραμμές των φτερών που «αγκαλιάζουν» τροχούς διαμέτρου έως 22’’. Μπροστά τον σπορ τόνο δίνουν η ήπια κλίση του καπό και οι χαρακτηριστικοί προβολείς που χωρίζονται σε δύο μέρη, ενώ πίσω ξεχωρίζει το λογότυπο της Porsche που είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά και έχει εμβληματικό τρισδιάστατο φωτισμό. Για τις Macan, Macan 4 και Macan 4S διατίθενται ξεχωριστά το πακέτο σχεδίασης off-road καθώς και ο μπροστινός προφυλακτήρας off-road που αυξάνει τη γωνία προσέγγισης.

Porsche Driver Experience με ψηφιακό αποτύπωμα

Το ηλεκτρικό SUV διακρίνεται επίσης σε ευρυχωρία και πρακτικότητα. Διαθέτει μάλιστα δύο χώρους αποσκευών: το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 540 λίτρων (1.348 λτ. με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα), καθώς κι ένα δεύτερο, κάτω από το εμπρός καπό, με όγκο 84 λτ..

Αρχιτεκτονική 800 V, ισχύς έως 639 PS, αυτονομία μέχρι 641 χλμ.

Το σύστημα κίνησης τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου μικτής χωρητικότητας 100 kWh (net 95 kWh). Διακρίνεται για την μεγάλη ισχύ φόρτισης που φτάνει έως και τα 270 kW. Σύμφωνα με την Porsche, σε ταχυφορτιστή η μπαταρία φτάνει από το 5% στο 80% σε μόλις 20 λεπτά περίπου!

Στην περίπτωση της τετρακίνητης Macan 4, η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων ανεβαίνει στους 408 ίππους, με το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα να πέφτει σε 5,2’’. Και αυτό δίχως επιπτώσεις στην αυτονομία που συνεχίζει να ξεπερνά τα 600 χλμ. και να φτάνει τα 612 χλμ.!
Η Macan S προσθέτει στην απόδοση ακόμη 108 ίππους σκαρφαλώνοντας με overboost στα 516 PS. Ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1’’ και μπορεί να διανύσει έως και 606 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας!
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Macan Turbo. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά ισχύ 639 ίππων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 3,3 δλ., και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα! Και σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία είναι πολύ υψηλή, φτάνοντας τα 590 χλμ.

Μια ακόμη καινοτομία είναι το Performance Rear Axle. Χάρη σε αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πιο πίσω, με αποτέλεσμα η αναλογία βάρους εμπρός/πίσω να είναι 48/52, με τεράστια οφέλη στην οδική συμπεριφορά. Υπάρχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο αυξάνει τόσο την ευελιξία στις μικρές ταχύτητες (κύκλος στροφής 11,1 μ.) όσο και τη σταθερότητα στις υψηλότερες.

Proud Project Team
Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Αυγούστου 2024