e-νημερώσου! 2024 – Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai IONIQ 5 N

 

Το ΙΟΝΙQ 5 περνάει την πόρτα της Hyundai N Performance με στόχο να δώσει τη συνέχεια της δόξας “Ν” προσφέροντας ανόθευτη οδηγική διασκέδαση.

Το IONIQ 5 N είναι ένα ορόσημο για την Hyundai N Performance: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με το παράσημο “N”. Το αρμόδιο τμήμα που ασχολείται με τις συναρπαστικά γρήγορες κατασκευές με υπογραφή Hyundai πήρε ως βάση το IONIQ 5, ένα αυτοκίνητο με συνεχείς παγκόσμιες βραβεύσεις από τότε που εμφανίστηκε, και δημιούργησε έναν υπέρμαχο της σπορ οδήγησης. Ένα N ηλεκτρικό, με χαρακτήρα θερμικό!

To Hyundai IONIQ 5 N γεννήθηκε στο Namyang της Ν. Κορέας και εξελίχθηκε στο Nürburgring από ένα δημιουργικό team που έσκυψε επάνω του και πήρε το ΟΚ σε ότι ζήτησε, έτσι όπως το φανταζόταν. Το IONIQ 5 N μπορεί κάλλιστα να ηγηθεί μιας εκστρατείας στην προσπάθεια να πείσει τους αμετανόητους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση.

Δεν του χαρίστηκε άλλωστε η υπέρτατη παγκόσμια διάκριση να βραβευτεί για το 2024 ως «World Performance Car» και βέβαια δεν έμεινε μόνο εκεί. Τα πρόσφατα επιτεύγματα τριών IONIQ 5 N στο Pikes Peak αποδεικνύουν τη σοβαρότητα στην συνεχή εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων από πλευράς Hyundai.

Συν τοις άλλοις, το IONIQ 5 N έρχεται και ως δήλωση ολοκληρωτικής στροφής του τμήματος Ν Perfomance, που από εδώ και πέρα αποχαιρετώντας τα θερμικά, θα ασχολείται αποκλειστικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας.

Σε πρώτη φάση, το δημιούργημα της Hyundai βάζει τις οπτικές πινελιές που θα το κάνουν να ξεχωρίσει, και ακόμα και αν δεν έχεις διαλέξει το Performance Blue ως χρώμα αμαξώματος, μπορείς να επιλέξεις μέσα από 9 ακόμα ενναλακτικές συνολικά αποχρώσεις.

Ένας επιθετικός στην λεπτομέρεια μπροστινός προφυλακτήρας, εντυπωσιακές πλαϊνές ποδιές που καταλήγουν σε αεροδυναμικά τεχνάσματα με υπογραφή N, θηριώδεις τροχοί 21” μαζί με αντίστοιχα εντυπωσιακά φρένα πίσω τους και ο διευρυμένος πίσω διαχύτης, είναι τα σημεία που δηλώνουν την διαφορετικότητα της σπορ κατασκευής.

Ομοίως και στο εσωτερικό τα εντυπωσιακά μπάκετ με υπογραφή και το τιμόνι με τις N ιδιαιτερότητες είναι τα δυναμικά στοιχεία που το διαχωρίζουν από τα απλά IONIQ 5. Στον πυρήνα του τιμονιού, εκτός των συνηθισμένων, συναντάς τα δύο κυκλικά κουμπιά για προεπιλεγμένα N προγράμματα, τις επιλογές των mode οδήγησης και το κόκκινο κουμπί NGB (N Grin Boost) που προσφέρει 10 δευτερόλεπτα full power.

Κατά τα αλλά, το σαλόνι, τα υλικά, η συναρμολόγηση και οι παροχές, ακολουθούν τις θετικές εντυπώσεις! Ένα ευρύχωρο, φωτεινό και ειδικά σχεδιασμένο περιβάλλον που δικαιολογεί την ποιότητα, την τιμή, τις τεχνολογικές παροχές και την χωροταξική του μελέτη. Όλα άψογα και δικαιολογημένα βραβευμένα. Η σπορ ατμόσφαιρα της καμπίνας περιλαμβάνει δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, μια για τα όργανα και μια για πλοήγηση, έξτρα ενημέρωση και ψυχαγωγία. Το IONIQ 5 N προσφέρει τόσες ψαγμένες λεπτομέρειες όταν εξοικειωθείς μαζί τους, θα διαπιστώσεις μια αποδοτικότατη υπερπροσφορά εξοπλισμού, παροχών, εφαρμογών και σπορ δυνατοτήτων.

Μια πλειάδα συστημάτων ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της κατασκευής και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. O απαιτητικός γνώστης θα μείνει εντυπωσιασμένος με τις δυνατότητες που του προσφέρει, ακόμα και στο extreme κομμάτι της οδήγησης που περιλαμβάνει έως και track days.

Ο N κατάλογος που απογειώνει την ηλεκτρονική προίκα του γρηγορότερου Hyundai IONIQ 5 δεν έχει τελειωμό: N Road Sense, N Mode, N performance, e-LSD, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer N, N Torque Distribution, Torque Kick Drift , N Active Sound+, N e-Shift, N Grin Boost, N Launch Control, N Race (Sprint – Endurance), N Battery Preconditioning (Drag Mode – Track Mode). Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια πρακτικά ζητούν πίστωση χρόνου. Χρειάζεται εξοικείωση για να ξεδιπλώσεις το ταλέντο IONIQ 5 N.

ΒαρWattίλα…

Είναι ο τρόπος που η ηλεκτρική ενέργεια μεταφράζει την απόδοση σε πληθωρικότητα. Νιώθεις ότι είσαι τοποθετημένος σε ρωμαϊκό καταπέλτη και ξέρεις ότι σύντομα εκτοξεύεσαι! Οι δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη προσφέρουν την συνδυαστική ισχύ των 609 ίππων που στην λειτουργία boost μεταφράζεται σε επιπλέον 41 ίππους για 10 δλ.. Η συνολική συνδυαστική ισχύς των 650 ίππων (με την χρήση του κόκκινου μπουτόν N Grin Boost) και η ροπή των 770 Nm, είναι νούμερα που διαπρέπουν και δηλώνουν μυϊκή υπερεπάρκεια και καταιγιστικές επιταχύνσεις.

Πατάς και εξαφανίζεσαι. Η ώθηση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα φρένα επίσης κάνουν θαύματα με τους σχεδόν 2,3 τόνους της κατασκευής, ενώ το ενισχυμένο με 42 επιπλέον πρόσθετα σημεία συγκόλλησης πλαίσιο και η αποδοτική, καλοστημένη και σφιχτή ανάρτηση, δημιουργούν ένα σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη να επιτεθείς στο στροφιλίκι.

Δεν θα σε εντυπωσιάσει τόσο η τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα, παρά το γεγονός ότι δεν θα αργήσουν να έρθουν, όσο το γεγονός ότι σε μόλις 3,4 δλ. έχεις ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα και ότι τα χιλιόμετρα που μαζεύεις είναι εντυπωσιακά στο ταχύμετρο αλλά όχι τόσο στην αίσθηση που λαμβάνεις.

Όλα έρχονται πληθωρικά αλλά δεν τρομάζουν, ακόμα και αν πέσει το μάτι στα χιλιόμετρα που κινείσαι. Με το N Active Sound+ οι προσομοιώσεις των ήχων σε βάζουν στο τρυπάκι της δοκιμής, με την πιο petrolhead “Ignition” που θυμίζει τα σκασίματα των i20 – i30Ν να κερδίζει πλειοψηφικά αυτοδυναμία. Η επιλογή “Evolution” θυμίζει μονοθέσιο αλλά όχι και τόσο πειστικά, ενώ η “Supersonic” είναι για όσους είχαν γοητευτεί από τους ήχους στον «Πόλεμο των Άστρων».

Όταν δώσεις προτεραιότητα στο N e-Shift διαπιστώνεις ότι οι «αλλαγές» στο υποτιθέμενο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τόσο εθιστικές που νιώθεις ότι ξεπερνά και το καλύτερο σπορ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Δεν είναι μόνο ο ήχος, είναι η κλωτσιά που νιώθεις σε κάθε αλλαγή, το φρένο σε κάθε κατέβασμα, η εμμονή του στον κόφτη αν το έχεις σε θέση manual και άντε πείσε τώρα τον οποιονδήποτε που θα βρεθεί δίπλα σου ότι όλα αυτά είναι fake.

Και μέσα από όλα αυτά τα σπορ δεδομένα που έχουν εφαρμοστεί στο IONIQ 5 N, μπορείς να το ντριφτάρεις ατελείωτα χάρις το N Drift Optimizer, ή να το τοποθετείς σαν τρένο σε ράγες, ανάλογα με την διάθεση και τις ικανότητές σου. Μια προίκα ηλεκτρονικών φροντίζει για τα αυτονόητα που ονειρεύεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο, με το ESC να απελευθερώνει την ουρά, το N Torque Distribution να ρυθμίζει την ροπή εμπρός και πίσω (σε 11 επίπεδα) και το e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) να ελέγχει ποιοτικά για τον σπορ σκοπό την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς.

Η ευελιξία, η ρυθμισιμότητα και η γενικότερη προσαρμοστικότητα της τετρακίνητης μετάδοσης είναι στο DNA του IONIQ 5 N που μπορεί με ψηλά το κεφάλι να παραδίδει σεμινάρια στους ηλεκτροκίνητους ανταγωνιστές του.
Παράλληλα, η μπαταρία 4ης γενιάς ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 84 kWh φορτίζει σε μόλις 18 λεπτά έως το 80% και προσφέρει και μια σειρά επιλογών που την προστατεύει από θερμοκρασίες, ενώ φυσικά υποστηρίζει την καινοτόμο λειτουργία vehicle to load (V2L), που της επιτρέπει να τροφοδοτεί ποικίλες ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα σούκο 230V. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι χρησιμοποιεί την ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP, που σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το ηλεκτρικό σύστημα είναι αρχιτεκτονικής 800V. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστεί με ταχυφορτιστή έως και 350 kWh.

Και βέβαια αν φόρτωσες αρκετά με αδρεναλίνη και σε κούρασαν οι ήχοι και οι προσομοιώσεις, μπορείς να το μετατρέψεις από λύκο σε αρνί και να απολαύσεις ένα σιωπηλό IONIQ 5 όπως συνηθίζει το ταξίδι της η ηλεκτρική κοινότητα των ποιοτικών αυτοκινήτων.

Παιχνιδομηχανή για το δρόμο

Καθώς μιμείται με επιτυχία τα εξαιρετικά βενζινοκίνητα hot hatchback της εταιρείας, το Hyundai IONIQ 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Είναι μια σοβαρή σπορ υπόθεση που αξίζει να δοκιμάσεις, ακόμα και αν είσαι ορκισμένος στους βενζινοκινητήρες, και αν έχεις την δυνατότητα βέβαια να αποκτήσεις, γιατί επί τοις ουσίας, με τιμή από 65.900 € (με κρατική επιδότηση), κοστίζει προκλητικά λίγα για αυτά που προσφέρει.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Concept & Design:
Νόνικα Βλασσοπούλου
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23 Ιουλίου 2024