e-νημερώσου! 2024 – Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai IONIQ 5 N
Το ΙΟΝΙQ 5 περνάει την πόρτα της Hyundai N Performance με στόχο να δώσει τη συνέχεια της δόξας “Ν” προσφέροντας ανόθευτη οδηγική διασκέδαση.

To Hyundai IONIQ 5 N γεννήθηκε στο Namyang της Ν. Κορέας και εξελίχθηκε στο Nürburgring από ένα δημιουργικό team που έσκυψε επάνω του και πήρε το ΟΚ σε ότι ζήτησε, έτσι όπως το φανταζόταν. Το IONIQ 5 N μπορεί κάλλιστα να ηγηθεί μιας εκστρατείας στην προσπάθεια να πείσει τους αμετανόητους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση.

Συν τοις άλλοις, το IONIQ 5 N έρχεται και ως δήλωση ολοκληρωτικής στροφής του τμήματος Ν Perfomance, που από εδώ και πέρα αποχαιρετώντας τα θερμικά, θα ασχολείται αποκλειστικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας.

Ένας επιθετικός στην λεπτομέρεια μπροστινός προφυλακτήρας, εντυπωσιακές πλαϊνές ποδιές που καταλήγουν σε αεροδυναμικά τεχνάσματα με υπογραφή N, θηριώδεις τροχοί 21” μαζί με αντίστοιχα εντυπωσιακά φρένα πίσω τους και ο διευρυμένος πίσω διαχύτης, είναι τα σημεία που δηλώνουν την διαφορετικότητα της σπορ κατασκευής.

Κατά τα αλλά, το σαλόνι, τα υλικά, η συναρμολόγηση και οι παροχές, ακολουθούν τις θετικές εντυπώσεις! Ένα ευρύχωρο, φωτεινό και ειδικά σχεδιασμένο περιβάλλον που δικαιολογεί την ποιότητα, την τιμή, τις τεχνολογικές παροχές και την χωροταξική του μελέτη. Όλα άψογα και δικαιολογημένα βραβευμένα. Η σπορ ατμόσφαιρα της καμπίνας περιλαμβάνει δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, μια για τα όργανα και μια για πλοήγηση, έξτρα ενημέρωση και ψυχαγωγία. Το IONIQ 5 N προσφέρει τόσες ψαγμένες λεπτομέρειες όταν εξοικειωθείς μαζί τους, θα διαπιστώσεις μια αποδοτικότατη υπερπροσφορά εξοπλισμού, παροχών, εφαρμογών και σπορ δυνατοτήτων.

Ο N κατάλογος που απογειώνει την ηλεκτρονική προίκα του γρηγορότερου Hyundai IONIQ 5 δεν έχει τελειωμό: N Road Sense, N Mode, N performance, e-LSD, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer N, N Torque Distribution, Torque Kick Drift , N Active Sound+, N e-Shift, N Grin Boost, N Launch Control, N Race (Sprint – Endurance), N Battery Preconditioning (Drag Mode – Track Mode). Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια πρακτικά ζητούν πίστωση χρόνου. Χρειάζεται εξοικείωση για να ξεδιπλώσεις το ταλέντο IONIQ 5 N.

ΒαρWattίλα…

Πατάς και εξαφανίζεσαι. Η ώθηση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα φρένα επίσης κάνουν θαύματα με τους σχεδόν 2,3 τόνους της κατασκευής, ενώ το ενισχυμένο με 42 επιπλέον πρόσθετα σημεία συγκόλλησης πλαίσιο και η αποδοτική, καλοστημένη και σφιχτή ανάρτηση, δημιουργούν ένα σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη να επιτεθείς στο στροφιλίκι.

Όλα έρχονται πληθωρικά αλλά δεν τρομάζουν, ακόμα και αν πέσει το μάτι στα χιλιόμετρα που κινείσαι. Με το N Active Sound+ οι προσομοιώσεις των ήχων σε βάζουν στο τρυπάκι της δοκιμής, με την πιο petrolhead “Ignition” που θυμίζει τα σκασίματα των i20 – i30Ν να κερδίζει πλειοψηφικά αυτοδυναμία. Η επιλογή “Evolution” θυμίζει μονοθέσιο αλλά όχι και τόσο πειστικά, ενώ η “Supersonic” είναι για όσους είχαν γοητευτεί από τους ήχους στον «Πόλεμο των Άστρων».

Και μέσα από όλα αυτά τα σπορ δεδομένα που έχουν εφαρμοστεί στο IONIQ 5 N, μπορείς να το ντριφτάρεις ατελείωτα χάρις το N Drift Optimizer, ή να το τοποθετείς σαν τρένο σε ράγες, ανάλογα με την διάθεση και τις ικανότητές σου. Μια προίκα ηλεκτρονικών φροντίζει για τα αυτονόητα που ονειρεύεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο, με το ESC να απελευθερώνει την ουρά, το N Torque Distribution να ρυθμίζει την ροπή εμπρός και πίσω (σε 11 επίπεδα) και το e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) να ελέγχει ποιοτικά για τον σπορ σκοπό την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς.

Παράλληλα, η μπαταρία 4ης γενιάς ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 84 kWh φορτίζει σε μόλις 18 λεπτά έως το 80% και προσφέρει και μια σειρά επιλογών που την προστατεύει από θερμοκρασίες, ενώ φυσικά υποστηρίζει την καινοτόμο λειτουργία vehicle to load (V2L), που της επιτρέπει να τροφοδοτεί ποικίλες ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα σούκο 230V. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι χρησιμοποιεί την ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP, που σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το ηλεκτρικό σύστημα είναι αρχιτεκτονικής 800V. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστεί με ταχυφορτιστή έως και 350 kWh.
Και βέβαια αν φόρτωσες αρκετά με αδρεναλίνη και σε κούρασαν οι ήχοι και οι προσομοιώσεις, μπορείς να το μετατρέψεις από λύκο σε αρνί και να απολαύσεις ένα σιωπηλό IONIQ 5 όπως συνηθίζει το ταξίδι της η ηλεκτρική κοινότητα των ποιοτικών αυτοκινήτων.

Παιχνιδομηχανή για το δρόμο

Proud Project Team
Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23 Ιουλίου 2024