e-νημερώσου! 2023 – KIA

Kia EV6 & EV9

Ηλεκτροκίνηση που εμπνέει και συναρπάζει

Για την Kia, εκτός από τη βιωσιμότητα και την καινοτομία, η ηλεκτροκίνηση αφορά και μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης και τα νέα EV6 και EV9 αποτελούν τους ιδανικούς πρεσβευτές αυτής της φιλοσοφίας.
Η Kia είναι μια μάρκα που βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη, πετυχαίνοντας συνεχώς νέα ρεκόρ πωλήσεων. Εντυπωσιακό δεδομένο είναι πως η πρόοδος της Κορεατικής εταιρίας καθοδηγείται κυρίως από την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της που τη θέλει να γίνει μια κορυφαία παγκόσμια μάρκα βιώσιμης κινητικότητας. Είναι χαρακτηριστικό πως η αυξανόμενη ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Kia αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τρίτο (30,9%) των ευρωπαϊκών πωλήσεών της το 2022.

Η Kia σκοπεύει να λανσάρει 14 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2027. Σήμερα στη γκάμα της μπορεί κανείς να βρει, εκτός από την ηλεκτρική έκδοση του Niro, το αμιγώς ηλεκτρικό premium crossover EV6 και πολύ σύντομα, από τον Σεπτέμβριο, τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας, το μεγάλο SUV, EV9.

Kia EV6

Το Kia EV6 είναι σχεδιασμένο στην ολοκαίνουργια, υπερσύγχρονη πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) της Kia και προσφέρει τα καλύτερα χαρακτηριστικά για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίχως συμβιβασμούς. Το ηλεκτρικό crossover ενσαρκώνει τη νέα φιλοσοφία ντιζάιν της μάρκας, “Opposites United”, η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα και διακρίνεται για τις έντονα μυώδεις επιφάνειες και την μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα.

Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του EV6 (μήκος 4,68 μ.), το μεταξόνιο των 2.900 χιλ. εξασφαλίζει πολύ μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ έως και 520 λτ. & frunk έως 52 λτ.). Το εντυπωσιακό σε αισθητική εσωτερικό χαρακτηρίζεται ακόμη από premium αύρα και το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο που του προσδίδουν οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών, μια του ψηφιακού πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment. Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και τα ειδικά καθίσματα προσφέρουν απαράμιλλη άνεση στον οδηγό και το συνοδηγό, όταν το EV6 είναι σταθμευμένο ή φορτίζει. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ανασηκώνονται και ξαπλώνουν επιτρέποντας στους επιβάτες να τεντωθούν, να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να κοιμηθούν.
Η προηγμένη ενσωματωμένη τεχνολογία του EV6 αντικατοπτρίζεται επίσης σε χαρακτηριστικά όπως το προηγμένο head-up display (HUD) με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, ή το πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το εξελιγμένο Highway Driving Assist (Υποστήριξη Κίνησης σε Αυτοκινητόδρομο) με υποστήριξη αλλαγής λωρίδας (HDA 2).

Το αμιγώς ηλεκτρικό crossover καλύπτεται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia και είναι διαθέσιμο με τρεις εκδόσεις συστημάτων κίνησης. Στην Standard Range η μπαταρία των 58 kWh τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και προσφέρει αυτονομία 394 χλμ, ενώ στην Long Range είναι μεγαλύτερες τόσο η μπαταρία (77,4 kWh) και η αυτονομία (504 χλμ.) όσο και η ισχύς (229 ίπποι). Η γκάμα περιλαμβάνει και την τετρακίνητη έκδοση Long Range με μπαταρία 77,4 kWh, δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 325 ίππων και αυτονομία 484 χλμ..

Κορυφαία επιλογή είναι το τετρακίνητο EV6 GT, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής της Kia μέχρι σήμερα. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του έχουν συνδυασμένη απόδοση 585 PS και 740 Nm ροπής και προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5’’ και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Ένα παράδειγμα της προσοχής που έχει δώσει η Kia στον σπορ χαρακτήρα του EV6 GT, πέρα από την ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και την πληθώρα τεχνολογιών οδήγησης, είναι η λειτουργία Drift Mode η οποία στέλνει υψηλότερο ποσοστό ισχύος στους πίσω τροχούς εξασφαλίζοντας απολαυστικές πλαγιολισθήσεις.
Το EV6 είναι ταχύτατο και στη φόρτιση. Χάρη στις ηλεκτρικές πλατφόρμες των 800V ή 400V, η μπαταρία μπορεί να φτάσει από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, ή να ανακτήσει ενέργεια αρκετή για 100 χλμ. σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh. Τέλος, η Ενσωματωμένη Μονάδα Ελέγχου Φόρτισης (ICCU) προσφέρει τη λειτουργία vehicle-to-load (V2L), χρησιμοποιώντας ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου για να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές.

Οι τιμές αποτελούν ένα ακόμη πλεονέκτημα του Kia EV6, ξεκινώντας από 43.990 € με την κρατική επιδότηση 8.000 € του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και το κίνητρο ηλεκτροκίνησης Kia 2.000 € της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Kia EV9

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV αποτελεί τη ναυαρχίδα της γκάμας BEV της Kia. Η εμφάνιση του EV9 είναι αναμφίβολα επιβλητική. Έχει μήκος 5,01 m και χαρακτηρίζεται από απλές γραμμές, καθαρές επιφάνειες και το μοτίβο του πολύγωνου. Κυρίαρχα στοιχεία είναι η μάσκα “Digital Tiger Face”, τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που διατρέχουν τις γωνίες του αμαξώματος και η τριγωνική τρίτη κολώνα.

Το Kia EV9 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο με δύο μπαταρίες. Η πρώτη με χωρητικότητα 76,1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση RWD με κίνηση στους πίσω τροχούς και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων. Η μεγαλύτερη των 99,8 kWh τοποθετείται σε δύο εκδόσεις. Η RWD Long Range έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, ενώ η κορυφαία AWD είναι τετρακίνητη και έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 385 ίππους, που επιταχύνουν το θηριώδες SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις5,3’’ με την προαιρετική λειτουργία Boost (μέσω του Kia Connect Store) που αυξάνει τη μέγιστη ροπή στα 700 Nm!

Η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 541 χλμ. στην έκδοση RWD Long Range, ενώ το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800 volt επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας: αρκούν μόλις 15 λεπτά για ανάκτηση ενέργειας αρκετής για την κάλυψη 239 χλμ..

Το εσωτερικό του EV9 δίνει έμφαση στην ευρυχωρία, την άνεση και την τεχνολογία. Το μακρύ μεταξόνιο των 3.100 χιλ. επιτρέπει την ύπαρξη τριών σειρών καθισμάτων, ενώ υπάρχουν δύο διαθέσιμες διατάξεις: 6-θέσια και 7-θέσια. Ξεκινώντας από πίσω, εντύπωση κάνει η ευρυχωρία που υπάρχει για τους επιβάτες της τρίτης σειράς, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Όσοι καθίσουν εκεί, θα βρουν επίσης ποτηροθήκες και σημεία φόρτισης για φορητές συσκευές. Οι επιβάτες που κάθονται στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν να ξαπλώσουν τα καθίσματα τους για να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν όταν το EV9 φορτίζει. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν επίσης να περιστραφούν εύκολα κατά 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να επικοινωνούν με αυτούς που κάθονται στην 3η σειρά.
Το εσωτερικό χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά που διακρίνονται για την ποιότητα και την αίσθηση πολυτέλειας – το EV9 είναι άλλωστε το πρώτο μοντέλο της Kia όπου εφαρμόζεται η σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος με παράλληλη εφαρμογή εναλλακτικών, βιώσιμων υλικών. Το ταμπλό έχει λιτή αισθητική με ελάχιστους διακόπτες και φιλοξενεί 2 οθόνες 12,3 ιντσών, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής για το σύστημα πολυμέσων. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το Kia Connect Store, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν ενημερώσεις Over the Air (OTA) και να αγοράζουν ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες οποιαδήποτε στιγμή, έτσι ώστε να αναβαθμίζουν συνεχώς το EV9 τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν την αντιπροσωπεία. Για παράδειγμα, θα μπορούν να προσθέσουν την φωτιζόμενη λειτουργία “Lighting Pattern” στη μάσκα ή να “ξεκλειδώσουν” τα επιπλέον 100 Nm ροπής για τον ηλεκτροκινητήρα με την προαιρετική λειτουργία Boost.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί φυσικά και στα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Οι πολυάριθμες τεχνολογικές προσθήκες περιλαμβάνουν το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP), το οποίο θα είναι διαθέσιμο στο Kia EV9 GT-Line, επιτρέποντας την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 (σε επιλεγμένες αγορές).

Αρκεί κανείς να αντικρίσει μια φορά το EV6 ή το EV9 για να αντιληφθεί το μέγεθος της εξέλιξης της Kia, αλλά και την τεράστια επένδυση που πραγματοποιεί η μάρκα για τον εξηλεκτρισμό της. Για την Kia, η ηλεκτροκίνηση πρέπει να εμπνέει και να συναρπάζει.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25 Ιουλίου 2023