e-νημερώσου! 2023 – AUDI

Audi Q4 e-tron & Q4 Sportback e-tron

Ασυμβίβαστη ηλεκτρική απόλαυση, καθημερινά.

Η αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της Audi στα μεσαία SUV έρχεται με διττό χαρακτήρα και εξαιρετική επίδοση σε όλους τους τομείς, χωρίς συμβιβασμούς.

Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει νέους ορίζοντες στην αυτοκίνηση και τις μετακινήσεις και εισάγει καινοτομίες και τεχνολογίες που κάνουν την εμπειρία οδήγησης πιο συναρπαστική. Φέρνει όμως και προκλήσεις, που αφορούν κυρίως την αυτονομία και τη φόρτιση. Η Audi με τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron καταργεί τους προβληματισμούς περί αυτονομίας προσφέροντας έως και 532 χλμ. με μία μόνο φόρτιση!

Η εταιρεία των τεσσάρων κύκλων δε μένει όμως εκεί. 

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV και η εναλλακτική πρόταση με την κουπέ εμφάνιση που ακούει στον όρο Sportback, εντυπωσιάζουν πρώτα απ’ όλα με την αισθητική τους. Είναι αμφότερα εξοπλισμένα με τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες και απόλυτα χρηστικά στην καθημερινότητα, προσφέροντας παράλληλα συναρπαστική οδηγική εμπειρία, χωρίς εκπομπές ρύπων, ενώ διακρίνονται και για το εξαιρετικά ευρύχωρο, hi-tech και ποιοτικό εσωτερικό τους.

Μοντέρνα σχεδίαση με σπορ αισθητική

Εντυπωσιακές αναλογίες αμαξώματος με κοντούς μπροστινούς προβόλους, μεγάλοι τροχοί και καθαρές γραμμές χαρακτηρίζουν την κομψή αλλά και σπορ ταυτόχρονα, εξωτερική σχεδίαση στα δύο μοντέλα. Επιπλέον, η ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή της οροφής προς τα πίσω προσδίδει στη σιλουέτα του Audi Q4 Sportback e-tron μια κουπέ ταυτότητα και ένα ακόμη πιο δυναμικό στυλ.

Στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της εμφάνισης συμβάλλουν οι προαιρετικά διαθέσιμοι προβολείς LED Matrix και η λωρίδα φωτός που συνδέει τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος. Σε παγκόσμια πρώτη, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για τα φώτα ημέρας του αυτοκινήτου, μέσα από το σύστημα αφής MMI!

Κορυφαία ποιότητα, πρακτικότητα και τεχνολογία

Το μήκος των 4,59 μέτρα και η απουσία κεντρικού τούνελ μετάδοσης στο πάτωμα εξασφαλίζουν κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές. Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 520 έως 1.490 λίτρα στο Q4 e-tron και από 535 έως 1.460 λίτρα στο Sportback!

Το ντιζάιν, η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία φωνάζουν “Audi” από μακριά, ενώ οι δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό, μία 10,25’’ για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (προαιρετικά 12,3’’) και μια 10,1’’ για το σύστημα πολυμέσων με φυσικό έλεγχο φωνής (προαιρετικά 11,6’’), δίνουν μια hi-tech αύρα στην καμπίνα. Η οποία ενισχύεται περαιτέρω με το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει δυναμικά, ως μια αιωρούμενη εικόνα, πληροφορίες που αφορούν την πλοήγηση ή τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. 

Εντελώς καινούργιο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι που είναι πεπλατυσμένο τόσο στο κάτω όσο και στο επάνω μέρος. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, τέλος, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει διάφορες ρυθμίσεις και λειτουργίες εξ αποστάσεως, από το smartphone του, όπως π.χ. τη φόρτιση ή τον κλιματισμό. 

Απόδοση χωρίς συμβιβασμούς

Τόσο στο Q4 e-tron όσο και στο Q4 Sportback e-tron, υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις εξοπλισμού με τη μεγάλη μπαταρία 82 kWh (net 77 kWh): το Q4 40 e-tron και το Q4 50 e-tron quattro.

Η αυτονομία είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλη και φτάνει έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας στην περίπτωση του Q4 40 e-tron. Επίσης σημαντικό είναι ότι, χάρη στη μεγάλη ισχύ φόρτισης έως 135 kW, σε ιδανικές συνθήκες και σε κατάλληλο ταχυφορτιστή, η μπαταρία μπορεί σε μόλις 10’ να ανακτήσει αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 145 χιλιόμετρα! Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη φόρτιση κατά την οδήγηση, είναι η λειτουργία έξυπνης ανάκτησης, η οποία ενσωματώνει επίσης στοιχεία πλοήγησης και τοπογραφικά δεδομένα.

Η μεγάλη εμβέλεια, η ταχύτητα φόρτισης και η οικονομία που συνεπάγεται η ηλεκτρική ενέργεια, στα Q4 e-tron όσο και Q4 Sportback e-tron συνδυάζονται με συναρπαστική οδηγική εμπειρία και επιδόσεις. Το Q4 40 e-tron έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με την ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους.

Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που, εκτός από μέγιστη ισχύ 299 ίππων, προσφέρουν και το χαρακτηριστικό της ηλεκτρικής τετρακίνησης quattro. Εδώ, οι επιδόσεις είναι επιπέδου supercar, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. 

Απόλαυση στο maximum

Το στιβαρό πλαίσιο και η άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν άψογη οδική συμπεριφορά, υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση. Την σπορ εμπειρία οδήγησης αναβαθμίζουν στοιχεία όπως η σπορ ανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά, το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης όπως και το προοδευτικό τιμόνι, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης (στάνταρ στα μοντέλα quattro).

Παράλληλα, κάθε στιγμή, η ασφάλεια είναι εξασφαλισμένη στο μέγιστο δυνατό βαθμό. 

Τα Q4 e-tron όσο και Q4 Sportback e-tron εξοπλίζονται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως και τα δύο μοντέλα μπορούν να ρυμουλκήσουν ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 1.000 κιλά (με φρένα, με κλίση 12%), τιμή που στις εκδόσεις quattro αυξάνεται στα έως και 1.200 κιλά.

Audi Q4 e-tron & Q4 Sportback e-tron

Η καθημερινή απόλαυση της ηλεκτροκίνησης χωρίς περιορισμό σε επίπεδο αυτονομίας ή άλλους συμβιβασμούς, παίρνει μορφή στα δύο μεσαία, αμιγώς ηλεκτρικά SUV της Audi. Το μόνο δίλημμα αφορά το αμάξωμα: Audi Q4 e-tron ή Q4 Sportback e-tron;

Σε κάθε περίπτωση, η απόκτησή του γίνεται ακόμη πιο ελκυστική και εύκολη χάρη στη δυνατότητα εκχώρησης που έχει ενεργοποιήσει η Kosmocar. Με αυτό τον τρόπο, ο πελάτης μπορεί να επωφεληθεί άμεσα το ποσό της επιδότησης των 8.000 € μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», με τις τιμές να ξεκινούν από 51.900 €.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25 Ιουλίου 2023