e-νημερώσου! SKODA

Skoda Enyaq iV & Enyaq Coupe iV

Άλμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

To Enyaq iV βάζει με εμφατικό τρόπο τη Skoda στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης και ανεβαίνει το σκαλοπάτι της καταξίωσης.
Ο τίτλος του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV για λογαριασμό της Skoda, δικαιωματικά πηγαίνει στο Enyaq iV.

Με Ιρλανδικές ρίζες, το όνομά του προέρχεται από το «Enya» που σημαίνει «πηγή ζωής», με την ετυμολογία του να σημαδεύει την ουσία, το πνεύμα και μια νέα αρχή.

Αυτή που ορίζει ένα μεγάλο άλμα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνητης εποχής.

Το Enyaq δίνει στη Skoda πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανεβάζοντας ταυτόχρονα επίπεδο τη μάρκα.
Το Skoda Enyaq iV κατέκτησε το διάσημο βραβείο Red Dot Award για το design του, εντυπωσιάζοντας τα μέλη της κριτικής επιτροπής για την εκφραστική και δυναμική του σχεδίαση.

Τα Red Dot Awards είναι ένας από τους πιο γνωστούς διαγωνισμούς design στον κόσμο και τα βραβεία του αποτελούν εγγύηση προϊόντων υψηλής ποιότητας. Η συχνή παρουσία της Skoda στα βραβεία, στέφεται εξίσου συχνά με επιτυχία με τη τσέχικη εταιρεία να έχει ήδη κατακτήσει 16 συνολικά, ενώ έχει βραβευτεί και για τη συνολική επικοινωνία των προϊόντων της.

Η τολμηρή φιλοσοφία σχεδιασμού

Το Enyaq iV εκφράζεται με ισορροπημένες αναλογίες και γλυπτές γραμμές, με αποκορύφωμα τη χαρακτηριστική του μάσκα.

Η Skoda προσφέρει επίσης το προαιρετικό Crystal Face, που αποτελείται από 131 στοιχεία LED που φωτίζουν τη μάσκα του ψυγείου, δημιουργώντας μία ξεχωριστή μπροστινή όψη. Τεχνολογία LED συνολικά στα φωτιστικά σώματα και προαιρετικά προβολείς Full LED Matrix, δημιουργούν μία μοναδική οπτική υπογραφή. Οι μεγάλες ζάντες (διαμέτρου 18 έως 21 ιντσών) τονίζουν την μυώδη και κομψή εμφάνιση του.

Η επιβλητικότητα της πετυχημένης σχεδίασης είναι εμφανής, κάτι που επιβεβαιώνει με εκλεπτυσμένα στοιχεία και χωρίς κραυγαλέες λεπτομέρειες.

Οι πληθωρικές διαστάσεις ορίζονται από 4.649 mm μήκους, 1.879 mm πλάτους και 1.616 mm ύψους, με αποτέλεσμα η τοποθέτησή του να ξεχωρίζει στην καρδιά των C-SUV.

Σπάνια ένα εντυπωσιακό σε μέγεθος SUV καταφέρνει να συνδυάσει δυναμισμό με κομψότητα και να καρπωθεί ταυτόχρονα τόσο κολακευτικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0,26).

Τα εύσημα δεν σταματούν εδώ και καρπώνεται την επίδοση 94% στην προστασία ενήλικων επιβατών στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP, την καλύτερη που έχει σημειωθεί ποτέ ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Εσωτερική δημιουργικότητα

Η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ είναι φτιαγμένη αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου και επιτρέπει εντυπωσιακή εκμετάλλευση χώρων τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Το επίπεδο δάπεδο, η απουσία τούνελ και η εύκολη πρόσβαση είναι τα δεδομένα που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι πίσω επιβάτες.

Συνολικά η ευρυχωρία από το γενναίο μεταξόνιο των 2.765 mm είναι σοφά αξιοποιήσιμη. Και οι πέντε που θα φιλοξενηθούν στο εσωτερικό, θα έχουν ένα καλό λόγο για την εμπειρία, ενώ οι πίσω παραδοσιακά σε ένα Skoda απολαμβάνουν ανέσεις πρωτόγνωρες και μοναδικές.

Ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός με 585 λίτρα στην συνηθισμένη του μορφή, έως 1.710 στην περίπτωση που πέσουν οι πλάτες των πίσω ασύμμετρων καθισμάτων.

Ανέσεις, πρακτικότητα και έξυπνες ευκολίες τρέχουν παντού στην καμπίνα του Enyaq. Επιπρόσθετα, μια κεντρική κονσόλα φιλοξενεί ένα δεύτερο διαμέρισμα αποθήκευσης χωρητικότητας 11,4 λίτρων – επιπλέον του Jumbo Box 6,2 λίτρων, κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. H έξυπνη χωροταξία είναι ταλέντο της σύγχρονης εποχής Skoda, ενώ αναμενόμενη αίσθηση προκαλεί η ποιότητα και η φινετσάτη αισθητική που έχει ξεκάθαρα premium στόχευση.

Η συνταγή υλοποίησης επιλογής υλικών, συναρμολόγησης και φινέτσας είναι βγαλμένη από την αφρόκρεμα κατασκευών του γκρουπ.

Χρησιμοποιούνται επίσης, βιώσιμα επεξεργασμένες και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες ως ένδειξη συνειδητής ευαισθησίας απέναντι στο οικολογικό αποτέλεσμα.

Το υποδειγματικά φινιρισμένο σαλόνι συμβάλει στην αριστοκρατική εικόνα και στην αίγλη της προσεγμένης στη λεπτομέρεια κατασκευής, που δεν είναι μόνο εντυπωσιασμός, αλλά διαπρέπει σε εργονομία και στις Simply Clever λύσεις που μας συνηθίζει η Skoda.

Το digital περιβάλλον προκύπτει με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών και μια εντυπωσιακή σε λειτουργίες και απεικόνιση οθόνη αφής 13 ιντσών για φουλ πληροφόρηση.

Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο – μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura.

Το Enyaq iV είναι το πρώτο Skoda που μπορεί να εξοπλιστεί με μια πρωτοποριακή head-up οθόνη με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει πληροφορίες σε δύο διαφορετικές περιοχές στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySkoda.

Ο συνδυασμός συμβάλλει στην σύγχρονη ταυτότητα του Enyaq που με δυο οθόνες, την μια αιωρούμενη στην κεντρική κονσόλα, παρέχει υψηλό επίπεδο ενημέρωσης.

Συνολικά καρπώνεται την αφρόκρεμα της τεχνολογίας σε επίπεδο ασφάλειας, με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, στην οποία περιλαμβάνεται το Travel Assist, το οποίο έχει πλέον ακόμη περισσότερες λειτουργίες, καθώς και τηλεχειριζόμενο και προγραμματιζόμενο τρόπο στάθμευσης.

Φυσικά, η πλοήγηση, η διασύνδεση και η ψυχαγωγία είναι αυτονόητες, με υψηλού επιπέδου παροχές, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ενός ομίλου που θέλει να είναι μπροστά στις εξελίξεις.

Τρία μεγέθη μπαταρίας, τρία επίπεδα ισχύος

Στην Ελλάδα, το Enyaq iV διατίθεται με τρεις εκδόσεις ισχύος και δύο μεγέθη μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο. Το βασικό Enyaq iV 60 είναι εφοδιασμένο με κινητήρα 180 ίππων και μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 58 kWh, για μια προσφερόμενη θεωρητική μέση αυτονομία 412 km. Η ενδιάμεση έκδοση Enyaq iV 80, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh, αποδίδει 204 PS και έχει μέση αυτονομία 536 km, ενώ το Enyaq iV 80X ανεβάζει την ισχύ στους 265 ίππους χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρικό κινητήρα ανά άξονα και ταυτόχρονα απολαμβάνει προνόμια τετρακίνησης.

Σε όλες τις εκδόσεις η ροπή είναι 310 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h, ενώ όλες χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης.

Οι τιμές ξεκινούν από τα € 42.100 για το Enyaq iV 60, € 48.100 για το Enyaq iV 80 και 51.700 για το Enyaq iV 80X.

Τώρα Enyaq και σε Coupe!

Μετά την πετυχημένη εμφάνιση και αντίστοιχη εμπορική πορεία του Enyaq iV, η Skoda εμπλουτίζει την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της με ένα δυναμικό και κομψό coupe. Το νέο μοντέλο Enyaq Coupe iV προσδίδει ακόμα περισσότερο σπορ αισθητική και χαρακτήρα στην οικογένεια, χωρίς την παραμικρή απώλεια πρακτικότητας από το γνώριμο μέχρι στιγμής SUV.

Οι μηχανικοί της Skoda κατάφεραν να πάρουν όλα αυτά τα στοιχεία που έκαναν το απλό Enyaq να μοιάζει εξαιρετικό και τα εφάρμοσαν σε μία coupe εκδοχή όπου η κεκλιμένη οροφή δεν επηρεάζει καθόλου τον χώρο της δεύτερης σειράς καθισμάτων και περιορίζει μόλις 15 λίτρα τον έτσι και αλλιώς μεγάλο χώρο αποσκευών (570 λίτρα).

Το νέο μοντέλο λανσάρεται με την επίσης νέα κορυφαία έκδοση Enyaq Coupe RS iV που για πρώτη φορά αποτελεί μέρος της οικογένειας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Skoda.

Συνολικά, οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τέσσερις, με κλιμακωτές αποδόσεις που ξεκινούν από 180 ίππους (iV 60) και 204 ίππους( iV 80) με μονό ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στον πίσω άξονα. Η συνέχεια αφορά τις τετρακίνητες iV80x των 265 ίππων και την κορυφαία 80x vRS να απολαμβάνει 299 ίππους, 460 Nm ροπής,  0-100 km/h σε 6,5” με την τελική της ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά, στα 180 km/h.

Oι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh χρειάζονται μόλις 29 έως 36 λεπτά για να φορτίζουν από το 10% έως και το 80% (36 λεπτά για τις 80x και 80x vRS), ενώ σε Wallbox των 11 kW, χρειάζονται από 6 έως και 7,5 ώρες.

Η SKODA AUTO εξελίσσει ένα ολιστικό ηλεκτρικό οικοσύστημα Skoda iV.

Με το Powerpass, επιτρέπει την εύκολη και βολική φόρτιση της μπαταρίας σε 195.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του δικτύου γρήγορης φόρτισης Ionity καθώς και ταχυφορτιστών σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλες οδικές αρτηρίες.

Η Skoda επεκτείνει επίσης γρήγορα την υποδομή φόρτισης στο δίκτυό της. Για την φόρτιση στο σπίτι, διαθέσιμα είναι τα Skoda iV Chargers, αλλά και διάφοροι τύποι φορτιστών (Wallbox), οι οποίοι μάλιστα τυγχάνουν επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», όπως φυσικά αφορά και το ίδιο το αυτοκίνητο.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022