e-νημερώσου! PEUGEOT
Peugeot 308 Hybrid
Το νέο πρόσωπο της Peugeot ηλεκτρίζει.
Το ολοκαίνουριο 308 Hybrid εμπλουτίζει αυτή τη γκάμα επιλογών με δύο ιδιαίτερα αποδοτικά επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα. Ταυτόχρονα, λανσάρει το νέο πρόσωπο της Peugeot, το οποίο υπογράφει το ανασχεδιασμένο, εντυπωσιακό από κάθε άποψη έμβλημα της μάρκας.
Οι σχεδιαστές της Peugeot δεν αρκέστηκαν ωστόσο να προσδώσουν στο νέο 308 απαράμιλλο στιλ. Η πένα τους, μαζί με πληθώρα αρχιτεκτονικών βελτιώσεων και λύσεων, έχουν σαν αποτέλεσμα την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος.
Το νέο σπορ τιμόνι διαθέτει χειριστήρια ηχοσυστήματος, πολυμέσων, τηλεφώνου και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Πίσω του, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10’’ είναι τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, πλήρως διαμορφώσιμος και τρισδιάστατος.
Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει επίσης φυσική αναγνώριση φωνής. Μέσω της εντολής “OK PEUGEOT”, εκτελεί κάθε επιθυμία σχετική με τη λειτουργία του συστήματος infotainment, ενώ περιλαμβάνει φυσικά ενσωματωμένες οδηγίες χρήσης και εκμάθησης.
Η premium εικόνα του εσωτερικού τονίζεται επίσης από τον σχεδιασμό και την ποιότητα των υλικών. Ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων και ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara® ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου.
Το υβριδικό σύστημα δεν επηρεάζει την ευρυχωρία του νέου 308. Το κατά 55 mm αυξημένο μεταξόνιο χαρίζει μεγαλύτερο μήκος και περισσότερο χώρο στους επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.271 l με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Ένα εμβληματικό μοντέλο, δύο διαθέσιμες επιλογές
Στην πρώτη έκδοση, ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech των 150 hp και ενός ηλεκτροκινητήρα 81 kW που είναι συνδεδεμένος στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο e-EAT8, αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων και ροπή 320 Nm. Το Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης ωφελεί τόσο τις επιδόσεις όσο και την οικονομία καυσίμου.
Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,6 sec και τελική ταχύτητα 225 km/h, το 308 PHEV προσφέρει επιδόσεις σπορ χάτσμπακ. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά τα έξοδα μετακίνησης, έχοντας μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου 1,1-1,2 lt/100 km και εκπομπές 25 g C0₂ ανά χιλιόμετρο (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP).
Το βασικότερο ωστόσο είναι πως χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh που μπορεί να φορτιστεί στην πρίζα ή σε δημόσιο φορτιστή, το υβριδικό 308 μπορεί να κινηθεί για έως και 71 χιλιόμετρα στην πόλη, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Το υβριδικό σύστημα της ισχυρότερης έκδοσης του 308 Plug-in Hybrid απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech 180 hp, ηλεκτροκινητήρα 81 kW, αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 οχτώ σχέσεων και μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 225 ίππους και τα 320 Nm.
Οι ακόμη καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,5 sec, τελική ταχύτητα 235 km/h) έρχονται χωρίς καμία επίδραση στην κατανάλωση και στους εκπεμπόμενους ρύπους, που παραμένουν πολύ χαμηλά στα 1,2 lt/100 km και 26 g C0₂/km αντίστοιχα (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP).
Φυσικά, ο οδηγός και αυτής της έκδοσης μπορεί να κινείται καθημερινά στην πόλη χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα για έως 70 χιλιόμετρα.
Όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, κανένας περιορισμός
Μην ξεχνάμε επίσης πως και οι δύο εκδόσεις του Peugeot 308 Hybrid έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ επωφελούνται πλήρως από τα φορολογικά προνόμια που προβλέπονται για την εταιρική χρήση, όπως η έκπτωση της δαπάνης από τα ακαθάριστα έσοδα σε ποσοστό προσαυξημένο κατά 30% και συντελεστή φορολογικής απόσβεσης ως 20%.
Μηδενικός είναι και ο εταιρικός φόρος χρήσης, καθώς το Peugeot 308 Hybrid έχει λιανική τιμή προ φόρων κάτω από €40.000 τόσο στην έκδοση των 180 ίππων όσο και στην ισχυρότερη με τους 225 ίππους.
Επιπρόσθετα, ο οδηγός δεν είναι αναγκασμένος να κινείται με χαμηλή ταχύτητα, έτσι ώστε να επεκτείνει την αυτονομία της μπαταρίας. Στο Peugeot 308 Hybrid, οι υψηλές επιδόσεις έρχονται αβίαστα, χωρίς επιπτώσεις στην οικονομία καυσίμου ή άλλους περιορισμούς – πλην των νόμιμων ορίων ταχύτητας, φυσικά.
Ευελιξία στην κίνηση, ευελιξία και στη φόρτιση
Το υβριδικό 308 εξοπλίζεται με δύο τύπους ενσωματωμένου φορτιστή, που ικανοποιούν όλες τις χρήσεις και λύσεις επαναφόρτισης. Στάνταρ είναι ένας μονοφασικός φορτιστής 3,7 kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται ένας μονοφασικός φορτιστής 7,4 kW.
Στη δεύτερη περίπτωση και σε Wallbox (32A) 7,4 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 1 ώρα και 55 λεπτά. Με ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW, χρειάζονται 3 ώρες και 50 λεπτά σε ενισχυμένη παροχή 16A ή 7 ώρες και 5 λεπτά σε συμβατική παροχή 8A.
Φυσικά, η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί και στους φορτιστές που έχουν τοποθετηθεί στο πανελλαδικό δίκτυο διανομέων και επισκευαστών της Peugeot, το οποίο έχει ήδη κατάλληλα προετοιμαστεί από το 2019, έτσι ώστε να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση όπως της αρμόζει: με την υπεροχή που διέπει τα μοντέλα και τις υπηρεσίες της Peugeot.
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022