e-νημερώσου! PEUGEOT

Peugeot 308 Hybrid

Το νέο πρόσωπο της Peugeot ηλεκτρίζει.

Το νέο Peugeot 308 Hybrid σαγηνεύει με την εμφάνισή του και προσφέρει τις αρετές της ηλεκτροκίνησης χωρίς τους συμβιβασμούς που ενδέχεται να τη συνοδεύουν.
Για την Peugeot, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι νέο. Η γαλλική εταιρία έχει εδώ και χρόνια μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, δίνοντας στον υποψήφιο αγοραστή τη δύναμη της επιλογής του κατάλληλου εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου, αναλόγως των αναγκών και επιθυμιών του.

Το ολοκαίνουριο 308 Hybrid εμπλουτίζει αυτή τη γκάμα επιλογών με δύο ιδιαίτερα αποδοτικά επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα. Ταυτόχρονα, λανσάρει το νέο πρόσωπο της Peugeot, το οποίο υπογράφει το ανασχεδιασμένο, εντυπωσιακό από κάθε άποψη έμβλημα της μάρκας.

Το νέο Peugeot 308 γοητεύει με την κομψότητα και το δυναμισμό του. Η επιβλητική μάσκα, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας εμπρός με σχήμα που παραπέμπει σε ‘δόντι λιονταριού’ και τα πίσω φώτα LED με τις τρεις γνώριμες ‘νυχιές’, το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά και ιδιαίτερα ξεχωριστό συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Οι σχεδιαστές της Peugeot δεν αρκέστηκαν ωστόσο να προσδώσουν στο νέο 308 απαράμιλλο στιλ. Η πένα τους, μαζί με πληθώρα αρχιτεκτονικών βελτιώσεων και λύσεων, έχουν σαν αποτέλεσμα την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος.

Την ίδια έμπνευση και πρωτοτυπία επέδειξαν οι σχεδιαστές και στη σχεδίαση του εσωτερικού. Εδώ κυρίαρχος είναι φυσικά το Peugeot icockpit® που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της μάρκας

Το νέο σπορ τιμόνι διαθέτει χειριστήρια ηχοσυστήματος, πολυμέσων, τηλεφώνου και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Πίσω του, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10’’ είναι τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, πλήρως διαμορφώσιμος και τρισδιάστατος.

Το νέο σύστημα infotainment με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών προσφέρει την δυνατότητα σύνδεσης δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα, εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με “widgets”, τρισδιάστατης πλοήγησης, καθώς και επιλογής μεταξύ 8 διαθέσιμων προφίλ.

Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει επίσης φυσική αναγνώριση φωνής. Μέσω της εντολής “OK PEUGEOT”, εκτελεί κάθε επιθυμία σχετική με τη λειτουργία του συστήματος infotainment, ενώ περιλαμβάνει φυσικά ενσωματωμένες οδηγίες χρήσης και εκμάθησης.

Στο ταμπλό, οι διακόπτες αφής i-toggles αντικαθιστούν το συμβατικό πάνελ χειρισμού του συστήματος κλιματισμού και προσδίδουν εμφάνιση και επίπεδο τεχνολογίας μοναδικά στην κατηγορία.

Η premium εικόνα του εσωτερικού τονίζεται επίσης από τον σχεδιασμό και την ποιότητα των υλικών. Ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων και ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara® ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου.

Το υβριδικό σύστημα δεν επηρεάζει την ευρυχωρία του νέου 308. Το κατά 55 mm αυξημένο μεταξόνιο χαρίζει μεγαλύτερο μήκος και περισσότερο χώρο στους επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.271 l με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Ένα εμβληματικό μοντέλο, δύο διαθέσιμες επιλογές

Η δύναμη της επιλογής είναι θεμελιώδες στοιχείο της φιλοσοφίας της Peugeot. Το Peugeot 308, ένα εμβληματικό μοντέλο για τη γαλλική μάρκα με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις και πληθώρα τίτλων και διακρίσεων, δεν θα μπορούσε παρά να γίνει πρεσβευτής αυτής της φιλοσοφίας. Εκτός από τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, προσφέρει και δύο επαναφορτιζόμενα υβριδικά κινητήρια σύνολα (Plugin Hybrid ή PHEV).
PEUGEOT 308 HYBRID 180 eEAT8

Στην πρώτη έκδοση, ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech των 150 hp και ενός ηλεκτροκινητήρα 81 kW που είναι συνδεδεμένος στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο e-EAT8, αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων και ροπή 320 Nm. Το Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης ωφελεί τόσο τις επιδόσεις όσο και την οικονομία καυσίμου.

Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,6 sec και τελική ταχύτητα 225 km/h, το 308 PHEV προσφέρει επιδόσεις σπορ χάτσμπακ. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά τα έξοδα μετακίνησης, έχοντας μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου 1,1-1,2 lt/100 km και εκπομπές 25 g C0₂ ανά χιλιόμετρο (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP).

Το βασικότερο ωστόσο είναι πως χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh που μπορεί να φορτιστεί στην πρίζα ή σε δημόσιο φορτιστή, το υβριδικό 308 μπορεί να κινηθεί για έως και 71 χιλιόμετρα στην πόλη, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.

PEUGEOT 308 HYBRID 225 eEAT8

Το υβριδικό σύστημα της ισχυρότερης έκδοσης του 308 Plug-in Hybrid απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech 180 hp, ηλεκτροκινητήρα 81 kW, αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 οχτώ σχέσεων και μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 225 ίππους και τα 320 Nm.

Οι ακόμη καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,5 sec, τελική ταχύτητα 235 km/h) έρχονται χωρίς καμία επίδραση στην κατανάλωση και στους εκπεμπόμενους ρύπους, που παραμένουν πολύ χαμηλά στα 1,2 lt/100 km και 26 g C0₂/km αντίστοιχα (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP).

Φυσικά, ο οδηγός και αυτής της έκδοσης μπορεί να κινείται καθημερινά στην πόλη χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα για έως 70 χιλιόμετρα.

Όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, κανένας περιορισμός

Χάρη στην τεχνολογία Plug-in Hybrid, το Peugeot 308 μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις με 100% ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου: αμεσότητα στην επιτάχυνση, απόλυτη ησυχία κατά την κίνηση και εξαιρετικά χαμηλά έξοδα, προστατεύοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον καθώς σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν εκπεμπόμενοι ρύποι κατά την κίνηση.

Μην ξεχνάμε επίσης πως και οι δύο εκδόσεις του Peugeot 308 Hybrid έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ επωφελούνται πλήρως από τα φορολογικά προνόμια που προβλέπονται για την εταιρική χρήση, όπως η έκπτωση της δαπάνης από τα ακαθάριστα έσοδα σε ποσοστό προσαυξημένο κατά 30% και συντελεστή φορολογικής απόσβεσης ως 20%.

Μηδενικός είναι και ο εταιρικός φόρος χρήσης, καθώς το Peugeot 308 Hybrid έχει λιανική τιμή προ φόρων κάτω από €40.000 τόσο στην έκδοση των 180 ίππων όσο και στην ισχυρότερη με τους 225 ίππους.

Τα οφέλη της 100% ηλεκτροκίνησης έρχονται χωρίς τους περιορισμούς της. Και αυτό διότι στο ταξίδι, ο οδηγός του Peugeot 308 Hybrid δεν βιώνει το γνωστό άγχος της αυτονομίας. Δεν χρειάζεται δηλαδή να έχει σχεδιάσει από πριν τη διαδρομή του έτσι ώστε να επαναφορτίσει τη μπαταρία του σε συγκεκριμένο σημείο όπου υπάρχουν ταχυφορτιστές. Και αυτό επειδή ο βενζινοκινητήρας προσφέρει πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια και, όταν και εφόσον χρειαστεί, το ρεζερβουάρ καυσίμου αναπληρώνεται σε λίγα μόλις λεπτά.

Επιπρόσθετα, ο οδηγός δεν είναι αναγκασμένος να κινείται με χαμηλή ταχύτητα, έτσι ώστε να επεκτείνει την αυτονομία της μπαταρίας. Στο Peugeot 308 Hybrid, οι υψηλές επιδόσεις έρχονται αβίαστα, χωρίς επιπτώσεις στην οικονομία καυσίμου ή άλλους περιορισμούς – πλην των νόμιμων ορίων ταχύτητας, φυσικά.

Σε όλα αυτά, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την άνεση, την ασφάλεια και την ευχαρίστηση που προσφέρει το νέο Peugeot 308 στην οδήγηση, χάρη τόσο στο στιβαρό πλαίσιο με τις άμεσες αντιδράσεις, όσο και στο πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού, που περιλαμβάνει συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, το Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go και η υποβοήθηση στάθμευσης με σάρωση 360° από 4 κάμερες (εμπρός, πίσω και πλευρικά).

Ευελιξία στην κίνηση, ευελιξία και στη φόρτιση

H μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4 kWh και ισχύος 102 kW, μπορεί να φορτιστεί τόσο στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης, όσο και στο σπίτι ή το γραφείο, σε απλή πρίζα σούκο ή σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox).

Το υβριδικό 308 εξοπλίζεται με δύο τύπους ενσωματωμένου φορτιστή, που ικανοποιούν όλες τις χρήσεις και λύσεις επαναφόρτισης. Στάνταρ είναι ένας μονοφασικός φορτιστής 3,7 kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται ένας μονοφασικός φορτιστής 7,4 kW.

Στη δεύτερη περίπτωση και σε Wallbox (32A) 7,4 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 1 ώρα και 55 λεπτά. Με ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW, χρειάζονται 3 ώρες και 50 λεπτά σε ενισχυμένη παροχή 16A ή 7 ώρες και 5 λεπτά σε συμβατική παροχή 8A.

Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός μπορεί να φορτίζει το υβριδικό 308 το βράδυ και την ημέρα μπορεί να απολαμβάνει τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας: την οικονομία καυσίμου, τα χαμηλά πάγια έξοδα και την ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας, καθημερινά.

Φυσικά, η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί και στους φορτιστές που έχουν τοποθετηθεί στο πανελλαδικό δίκτυο διανομέων και επισκευαστών της Peugeot, το οποίο έχει ήδη κατάλληλα προετοιμαστεί από το 2019, έτσι ώστε να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση όπως της αρμόζει: με την υπεροχή που διέπει τα μοντέλα και τις υπηρεσίες της Peugeot.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022