e-νημερώσου! KIA

Kia Niro
Πρότυπο ηλεκτροκίνησης.


Ένα στα τρία Niro που έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το λανσάρισμα του μοντέλου μέχρι την έλευση της νέας γενιάς, είναι ηλεκτρικό. Παράλληλα, οι πωλήσεις του Niro συνδυαστικά με εκείνες του EV6, τοποθετούν την Kia στη 2η θέση των μεριδίων αγοράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη για το 1ο εξάμηνο του 2022. Στοιχεία που μας δείχνουν τη διείσδυση της μάρκας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, που αναπτύσσεται με σταθερά βήματα για να μας φέρει στη νέα εποχή. Μια εποχή πλήρως εξηλεκτρισμένη και βιώσιμη.
Το ολοκαίνουριο Niro είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, τόσο σε υβριδικές (HEV, PHEV) όσο και σε ηλεκτρικές (EV) εκδόσεις, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του σύγχρονου οδηγού και να κάνει κάθε στιγμή οδήγησης, συναρπαστική.

Τολμηρός εξωτερικός σχεδιασμός

Το νέο Niro είναι τόσο ξεχωριστό που αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο, και τόσο τολμηρό που είσαι βέβαιος ότι πρόκειται για ένα Kia. Το εμπρός μέρος εκφράζει την τελευταία εξέλιξη του Tiger Face της κορεατικής μάρκας που τώρα επεκτείνεται μέχρι και τα φτερά, ενώ τα γωνιακά φώτα ημέρας με σχεδίαση τύπου “Heartbeat” ενισχύουν τον hi-tech παλμό της σχεδίασης.
Στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου πρωταγωνιστεί η τρίτη κολόνα, που τολμά να ανεξαρτητοποιηθεί χρωματικά από το υπόλοιπο αμάξωμα , ενώ πίσω, τα φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ σε συνδυασμό με τον δυναμικό διαχύτη τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου.

Αντισυμβατικό, καθηλωτικό εσωτερικό

Ο οδηγός έχει εμπρός του τη μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς κι ένα head-up display (HUD) 10 ιντσών που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες οδήγησης, όπως ταχύτητα, δεδομένα ADAS και ενδείξεις πλοήγησης, απευθείας στο μπροστινό παρμπρίζ βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση. Στο κέντρο του ταμπλό, η οθόνη 10,25’’ του infotainment παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πλοήγησης και συνδυάζεται αρμονικά με την οθόνη του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων μέσω του ενιαίου κυρτού πάνελ.

Με βελτιωμένες αναλογίες, χάρη στη νέα του πλατφόρμα, το νέο Niro έχει μήκος 4,42 μ. και διαθέτει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες (χάρη στον λεπτό σχεδιασμό των εμπρός καθισμάτων) και τις αποσκευές τους. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 1.445 λίτρα στο HEV, τα 1.342 λίτρα στο Niro PHEV και τα 1.392 λίτρα στο Niro EV, ενώ ένας εύχρηστος χώρος 20 λίτρων μπροστά (frunk) προσθέτει μια επιπλέον δυνατότητα αποθήκευσης για όσους επιλέξουν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Καινοτόμο είναι το κάθισμα «χαλάρωσης» συνοδηγού, το οποίο ανακλίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού ώστε να εξασφαλίζει τη βέλτιστη στάση του σώματος, όταν το όχημα είναι σταθμευμένο – για παράδειγμα κατά τη φόρτιση.


Kia Niro EV: Το 100% ηλεκτρικό SUV

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τμήμα του δαπέδου, στην πιο κατάλληλη θέση έτσι ώστε να εξασφαλίζει ιδανική ισορροπία και χαμηλό κέντρο βάρους, και να συμβάλλει έτσι στο βέλτιστο κράτημα και στην κορυφαία άνεση.
Το Kia Niro EV κινείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 255 Nm ροπής. Απόδοση ικανή για να δώσει άριστες επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8’’ και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 64,8 kWh προσφέρει μεγάλη αυτονομία που φτάνει κατά μέσο όρο τα 460 χιλιόμετρα (WLTP) αλλά και γρήγορη φόρτιση. Το 10%-80% διαρκεί μόλις 45’ σε DC 100 kW.

Ιδανικό για μεγάλα ταξίδια, το Niro EV μπορεί να γίνει επίσης κινητή πηγή ενέργειας. Χρησιμοποιώντας την εσωτερική πρίζα και μια εξωτερική υποδοχή, η μπαταρία του μπορεί να παρέχει ενέργεια (με ισχύ έως 3 kW) για τη λειτουργία εξωτερικών ηλεκτρονικών συσκευών (όπως για παράδειγμα ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή συσκευών εξοπλισμού camping), χάρη στη λειτουργία Vehicle-to-Device (V2D).

Για όσους η μετάβαση στην 100% ηλεκτροκίνηση δεν είναι άμεσα εφικτή, η απάντηση ακούει στην έκδοση PHEV του νέου Niro.

Ο τεχνολογικά προηγμένος οικολογικός χαρακτήρας του Niro PHEV και HEV αναδεικνύεται και από τη λειτουργία Green Zone Drive όπου επεκτείνει τη λειτουργία της κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για την προστασία του περιβάλλοντος σε αστικές περιοχές, με βάση τις πληροφορίες πλοήγησης, κατά την είσοδο σε Πράσινη Ζώνη ή μέσω της εκμάθησης του μοτίβου οδήγησης και στις σημάνσεις στο δρόμο (όταν για παράδειγμα οδηγούμε κοντά σε σχολείο, νοσοκομείο, στο σπίτι μας ή στη δουλειά μας).

Επιπλέον, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Οι πίσω κολώνες ενσωματώνουν κανάλια διαχείρισης της ροής του αέρα ο οποίος διαφεύγει στο πίσω μέρος ελαχιστοποιώντας τους στροβιλισμούς. Παράλληλα, πίσω από τις γρίλιες του εμπρός μέρους, φιλοξενούνται ενεργά πτερύγια τα οποία ανοιγοκλείνουν αναλόγως των αναγκών ψύξης, ενώ οι ζάντες είναι επίσης αεροδυναμικού σχεδιασμού.

Kia Niro HEV: Το πλήρως υβριδικό που φορτίζεται μόνο του

Όπως και το Niro PHEV, έτσι και το HEV επωφελείται από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia, που συνδυάζεται στάνταρ με το 2ης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας (6DCT) και ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Η μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 1,32 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι η οικονομία που εξασφαλίζει το υβριδικό σύστημα. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 4,4 – 4,7 λτ./100 χλμ κατά μέσο όρο (WLTP), ενώ με εκπομπές CO2 στα 100 – 107 γρ/χλμ. το Niro HEV απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και φυσικά, ως υβριδικό, κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο, ελεύθερα. Όπως προαναφέραμε, τέλος, το υβριδικό Niro επωφελείται και από την έξυπνη λειτουργία οδήγησης Green Zone.

Προηγμένη σουίτα DriveWise για ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση


Τα συστήματα υποβοήθησης που εξασφαλίζουν μία ολοκληρωμένη πρόταση άνετης και ασφαλούς μετακίνησης περιλαμβάνουν επίσης και το Σύστημα υποβοήθησης έξυπνης στάθμευσης εξ αποστάσεως (RSPA), ο έξυπνος ρυθμιστής ταχύτητας με αυτόματη επιβράδυνση, ακινητοποίηση, εκκίνηση και επιτάχυνση (SCC) και πολλά άλλα που διαχέονται από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Τολμηρό σε εμφάνιση, εξαιρετικά αποδοτικό, γεμάτο καινοτομίες, με ένα αντισυμβατικό αλλά premium και ευρύχωρο εσωτερικό, και με προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας, το νέο Kia Niro είναι το ιδανικό όχημα μετάβασης στην νέα εξηλεκτρισμένη εποχή. Το μόνο δίλημμα είναι: αμιγώς ηλεκτρικό (EV), Plug-in Hybrid (PHEV) ή Full Hybrid (HEV);
Στην περίπτωση του Niro EV, οι τιμές ξεκινούν από 45.790 € ή από 37.790 € με την κρατική επιδότηση του Β’ κύκλου «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Στο Niro PHEV από την άλλη, η τιμές ξεκινούν από 41.290 €, ενώ στο Niro HEV οι τιμές ξεκινούν από 33.490€ συμπεριλαμβανομένου του δωρεάν Service για 5 χρόνια!
Όποιο κι αν επιλέξεις τελικά, η Kia θα είναι δίπλα σου με πρωτοποριακές υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και με τη σιγουριά της 7-ετούς εργοστασιακής εγγύησης. Έτσι ώστε κάθε εξηλεκτρισμένο χιλιόμετρο, κάθε εξηλεκτρισμένη διαδρομή να σε φέρνει πιο κοντά στη νέα εποχή, από σήμερα.
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022