e-νημερώσου! KIA

Kia Niro

Πρότυπο ηλεκτροκίνησης.

Full Hybrid, Plugin Hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικό, το ολοκαίνουριο Kia Niro έχει να προτείνει την ιδανική επιλογή που ταιριάζει στην προσωπικότητα και τις ανάγκες σου, για να κάνεις τη μετάβαση – ή το επόμενο βήμα – στην ηλεκτροκίνηση.
Λευκό χαρτί: αυτό είναι το μόνο που χρησιμοποίησαν οι δημιουργοί του ολοκαίνουριου Kia Niro, εκτός φυσικά από την μεγάλη γνώση και εμπειρία της Kia στους τομείς των SUV και της ηλεκτροκίνησης.

Ένα στα τρία Niro που έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το λανσάρισμα του μοντέλου μέχρι την έλευση της νέας γενιάς, είναι ηλεκτρικό. Παράλληλα, οι πωλήσεις του Niro συνδυαστικά με εκείνες του EV6, τοποθετούν την Kia στη 2η θέση των μεριδίων αγοράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη για το 1ο εξάμηνο του 2022. Στοιχεία που μας δείχνουν τη διείσδυση της μάρκας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, που αναπτύσσεται με σταθερά βήματα για να μας φέρει στη νέα εποχή. Μια εποχή πλήρως εξηλεκτρισμένη και βιώσιμη.

Το ολοκαίνουριο Niro είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, τόσο σε υβριδικές (HEV, PHEV) όσο και σε ηλεκτρικές (EV) εκδόσεις, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του σύγχρονου οδηγού και να κάνει κάθε στιγμή οδήγησης, συναρπαστική.

Τολμηρός εξωτερικός σχεδιασμός

Δύο έννοιες που συνήθως αντιμάχονται η μία την άλλη, το συναίσθημα και η λογική, εδώ συνυπάρχουν αρμονικά για να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός SUV που εντυπωσιάζει με την αισθητική του και σε ενθαρρύνει να το οδηγείς συνεχώς.

Το νέο Niro είναι τόσο ξεχωριστό που αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο, και τόσο τολμηρό που είσαι βέβαιος ότι πρόκειται για ένα Kia. Το εμπρός μέρος εκφράζει την τελευταία εξέλιξη του Tiger Face της κορεατικής μάρκας που τώρα επεκτείνεται μέχρι και τα φτερά, ενώ τα γωνιακά φώτα ημέρας με σχεδίαση τύπου “Heartbeat” ενισχύουν τον hi-tech παλμό της σχεδίασης.

Στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου πρωταγωνιστεί η τρίτη κολόνα, που τολμά να ανεξαρτητοποιηθεί χρωματικά από το υπόλοιπο αμάξωμα , ενώ πίσω, τα φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ σε συνδυασμό με τον δυναμικό διαχύτη τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου.

Αντισυμβατικό, καθηλωτικό εσωτερικό

Εξαιρετικά ευρύχωρο, πολυτελές και απέριττο, ζεστό και φιλόξενο: το εσωτερικό του Kia Niro είναι γενναιόδωρο από κάθε άποψη. Με ξεκάθαρα οδηγοκεντρική διαμόρφωση, οθόνες αφής παντού, υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και εμπνευσμένα από τη φύση, αποπνέει ένα μοναδικό συνδυασμό premium αύρας, βιώσιμης καινοτομίας και ψηφιακής υπεροχής.

Ο οδηγός έχει εμπρός του τη μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς κι ένα head-up display (HUD) 10 ιντσών που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες οδήγησης, όπως ταχύτητα, δεδομένα ADAS και ενδείξεις πλοήγησης, απευθείας στο μπροστινό παρμπρίζ βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση. Στο κέντρο του ταμπλό, η οθόνη 10,25’’ του infotainment παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πλοήγησης και συνδυάζεται αρμονικά με την οθόνη του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων μέσω του ενιαίου κυρτού πάνελ.

Ελέγχεται είτε με την αφή, είτε φωνητικά, είτε από μια ακόμη, μικρότερη οθόνη αφής πιο χαμηλά με minimal και εργονομική σχεδίαση, από όπου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα εναλλαγής με το σύστημα κλιματισμού με το άγγιγμα ενός πλήκτρου αφής.

Με βελτιωμένες αναλογίες, χάρη στη νέα του πλατφόρμα, το νέο Niro έχει μήκος 4,42 μ. και διαθέτει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες (χάρη στον λεπτό σχεδιασμό των εμπρός καθισμάτων) και τις αποσκευές τους. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 1.445 λίτρα στο HEV, τα 1.342 λίτρα στο Niro PHEV και τα 1.392 λίτρα στο Niro EV, ενώ ένας εύχρηστος χώρος 20 λίτρων μπροστά (frunk) προσθέτει μια επιπλέον δυνατότητα αποθήκευσης για όσους επιλέξουν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Καινοτόμο είναι το κάθισμα «χαλάρωσης» συνοδηγού, το οποίο ανακλίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού ώστε να εξασφαλίζει τη βέλτιστη στάση του σώματος, όταν το όχημα είναι σταθμευμένο – για παράδειγμα κατά τη φόρτιση.

Για την Kia, ένα βιώσιμο μέλλον δεν σημαίνει μόνο αυτοκίνητα που κινούνται χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον. Οι οικολογικοί προβληματισμοί συνεχίζονται και εντός της καμπίνας και στα υλικά που τη συνθέτουν. Η επένδυση της οροφής για παράδειγμα είναι κατασκευασμένη από 56% ίνες ανακυκλωμένου χαρτιού, τα πάνελ των θυρών έχουν τελειοποιηθεί με βαφή χωρίς ΒΤΧ (ρυπογόνες ουσίες που απελευθερώνονται από τα πλαστικά), οι επενδύσεις από οικολογικό δέρμα PU περιέχουν Tencel (ίνες από φυσικές πρώτες ύλες) από ξύλο ευκάλυπτου, ενώ στο πορτμπαγκάζ χρησιμοποιείται υλικό από 75% ανακυκλωμένες ίνες.

Kia Niro EV: Το 100% ηλεκτρικό SUV

Το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό Niro EV ήρθε γεμάτο επιχειρήματα για να εξηλεκτρίσει το μέλλον, από σήμερα. Βασίζεται στην πλατφόρμα «K» 3ης γενιάς της Kia, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να υποστηρίζει ένα συνδυασμό εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και παράλληλα να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας.

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τμήμα του δαπέδου, στην πιο κατάλληλη θέση έτσι ώστε να εξασφαλίζει ιδανική ισορροπία και χαμηλό κέντρο βάρους, και να συμβάλλει έτσι στο βέλτιστο κράτημα και στην κορυφαία άνεση.

Το Kia Niro EV κινείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 255 Nm ροπής. Απόδοση ικανή για να δώσει άριστες επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8’’ και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 64,8 kWh προσφέρει μεγάλη αυτονομία που φτάνει κατά μέσο όρο τα 460 χιλιόμετρα (WLTP) αλλά και γρήγορη φόρτιση. Το 10%-80% διαρκεί μόλις 45’ σε DC 100 kW.

Χρησιμοποιώντας το προηγμένο σύστημα τηλεματικής Kia Connect, ο οδηγός του Niro EV μπορεί να δει και να ελέγξει την κατάσταση φόρτισης, εξ’ αποστάσεως, από το κινητό του. Επίσης σημαντικό: σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας περιβάλλοντος, το σύστημα βελτιστοποίησης της θερμοκρασίας της μπαταρίας που υπολογίζεται αυτόματα βάσει του χρόνου και της απόστασης που απομένει μέχρι το σημείο φόρτισης που έχει οριστεί στο σύστημα πλοήγησης,  βοηθά τόσο στη μείωση του χρόνου φόρτισης όσο και στη μεγιστοποίηση της απόδοσής της.

Ιδανικό για μεγάλα ταξίδια, το Niro EV μπορεί να γίνει επίσης κινητή πηγή ενέργειας. Χρησιμοποιώντας την εσωτερική πρίζα και μια εξωτερική υποδοχή, η μπαταρία του μπορεί να παρέχει ενέργεια (με ισχύ έως 3 kW) για τη λειτουργία εξωτερικών ηλεκτρονικών συσκευών (όπως για παράδειγμα ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή συσκευών εξοπλισμού camping), χάρη στη λειτουργία Vehicle-to-Device (V2D).

Kia Niro PHEV: Το υβριδικό που μπαίνει στην πρίζα

Για όσους η μετάβαση στην 100% ηλεκτροκίνηση δεν είναι άμεσα εφικτή, η απάντηση ακούει στην έκδοση PHEV του νέου Niro.

To σύστημα Plug-in Hybrid συνδυάζει ιδανικά κι αρμονικά τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia με έναν ηλεκτροκινητήρα 62 kW, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (6DCT) και μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 11,1 kWh. Η συνδυασμένη μέγιστη απόδοση είναι 183 ίπποι και 265 Nm, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6’’) και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, από 0,8 έως 1,0 λτ./100 χλμ! Πέραν όλων αυτών, το Niro PHEV προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, για έως και 65 χιλιόμετρα (WLTP), καλύπτοντας τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις.

Ο τεχνολογικά προηγμένος οικολογικός χαρακτήρας του Niro PHEV και HEV αναδεικνύεται και από τη λειτουργία Green Zone Drive όπου επεκτείνει τη λειτουργία της κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για την προστασία του περιβάλλοντος σε αστικές περιοχές, με βάση τις πληροφορίες πλοήγησης, κατά την είσοδο σε Πράσινη Ζώνη ή μέσω της εκμάθησης του μοτίβου οδήγησης και στις σημάνσεις στο δρόμο (όταν για παράδειγμα οδηγούμε κοντά σε σχολείο, νοσοκομείο, στο σπίτι μας ή στη δουλειά μας).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσοχής που έχουν δώσει οι μηχανικοί της Kia στην εξέλιξη του Niro PHEV, έτσι ώστε να προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα και οικονομία χωρίς επιπτώσεις στις επιδόσεις, είναι το αυτόματο κιβώτιο 6DCT από το οποίο αφαίρεσαν την όπισθεν. Στο Niro PHEV η οπισθοπορεία πραγματοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομήθηκαν 2,3 κιλά και η συνολική κατανάλωση μειώθηκε κατά 0,62%.

Επιπλέον, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Οι πίσω κολώνες ενσωματώνουν κανάλια διαχείρισης της ροής του αέρα ο οποίος διαφεύγει στο πίσω μέρος ελαχιστοποιώντας τους στροβιλισμούς. Παράλληλα, πίσω από τις γρίλιες του εμπρός μέρους, φιλοξενούνται ενεργά πτερύγια τα οποία ανοιγοκλείνουν αναλόγως των αναγκών ψύξης, ενώ οι ζάντες είναι επίσης αεροδυναμικού σχεδιασμού.

Kia Niro HEV: Το πλήρως υβριδικό που φορτίζεται μόνο του

Το full υβριδικό HEV είναι η σημαντικότερη έκδοση στη γκάμα του Niro, αποτελώντας μέχρι σήμερα το 54% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Απόλυτα λογικό, αφού αποτελεί το απλούστερο και ιδανικό πρώτο βήμα προς την εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση.

Όπως και το Niro PHEV, έτσι και το HEV επωφελείται από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia, που συνδυάζεται στάνταρ με το 2ης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας (6DCT) και ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Η μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 1,32 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει σε ισχύ τους 141 ίππους και σε ροπή τα 265 Nm, ικανή για να δώσει καλές επιδόσεις στο υβριδικό SUV: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4’’ και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι η οικονομία που εξασφαλίζει το υβριδικό σύστημα. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 4,4 – 4,7 λτ./100 χλμ κατά μέσο όρο (WLTP), ενώ με εκπομπές CO2 στα 100 – 107 γρ/χλμ. το Niro HEV απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και φυσικά, ως υβριδικό, κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο, ελεύθερα. Όπως προαναφέραμε, τέλος, το υβριδικό Niro επωφελείται και από την έξυπνη λειτουργία οδήγησης Green Zone.

Προηγμένη σουίτα DriveWise για ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση

Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού ή plug-in ή full υβριδικού Kia είναι από μόνη της μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία. Το ολοκαίνουργιο Niro ωστόσο την κάνει ακόμη πιο ξεχωριστή. Γι’ αυτό φροντίζει η προηγμένη σουίτα DriveWise των έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Kia που φροντίζουν για πρόσθετη άνεση, ασφάλεια και ευκολία.
Πρόκειται για τεχνολογίες όπως το Σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας (LFA), το Σύστημα ηχητικής προειδοποίησης και αυτόματης έκτακτης πέδησης για την αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτοκίνητα, δίκυκλα και πεζούς (FCA), το Σύστημα αυτόματης πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης σε διασταύρωση (με αντιθέτως κινούμενο όχημα – FCA 1.5), το Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και προειδοποίησης σε περίπτωση υπέρβασής τους (ISLA) και το Σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, πορείας και απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (HDA).

Τα συστήματα υποβοήθησης που εξασφαλίζουν μία ολοκληρωμένη πρόταση άνετης και ασφαλούς μετακίνησης περιλαμβάνουν επίσης και το Σύστημα υποβοήθησης έξυπνης στάθμευσης εξ αποστάσεως (RSPA), ο έξυπνος ρυθμιστής ταχύτητας με αυτόματη επιβράδυνση, ακινητοποίηση, εκκίνηση και επιτάχυνση (SCC) και πολλά άλλα που διαχέονται από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Τολμηρό σε εμφάνιση, εξαιρετικά αποδοτικό, γεμάτο καινοτομίες, με ένα αντισυμβατικό αλλά premium και ευρύχωρο εσωτερικό, και με προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας, το νέο Kia Niro είναι το ιδανικό όχημα μετάβασης στην νέα εξηλεκτρισμένη εποχή. Το μόνο δίλημμα είναι: αμιγώς ηλεκτρικό (EV), Plug-in Hybrid (PHEV) ή Full Hybrid (HEV);

Στην περίπτωση του Niro EV, οι τιμές ξεκινούν από 45.790 € ή από 37.790 € με την κρατική επιδότηση του Β’ κύκλου «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Στο Niro PHEV από την άλλη, η τιμές ξεκινούν από 41.290 €, ενώ στο Niro HEV οι τιμές ξεκινούν από 33.490€ συμπεριλαμβανομένου του δωρεάν Service για 5 χρόνια!

Όποιο κι αν επιλέξεις τελικά, η Kia θα είναι δίπλα σου με πρωτοποριακές υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και με τη σιγουριά της 7-ετούς εργοστασιακής εγγύησης. Έτσι ώστε κάθε εξηλεκτρισμένο χιλιόμετρο, κάθε εξηλεκτρισμένη διαδρομή να σε φέρνει πιο κοντά στη νέα εποχή, από σήμερα.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022