Haas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haas

H μικρή αμερικανική ομάδα θα βασιστεί σε έμπειρους οδηγούς για το 2023,
και θα προσπαθήσει να επιταχύνει το ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου της.

Ολοκληρώνοντας το τριήμερο τεστ προετοιμασίας, η Haas ανέφερε ότι είχε τις καλύτερες χειμερινές της πορείας της στη Formula 1 μέχρι στιγμής. Αφότου είχε θυσιάσει τη σεζόν του 2021, η μικρή αμερικανική ομάδα είχε υψηλές βλέψεις για το 2022 και το ξεκίνημα της σεζόν ήταν πολύ καλό. Η συνέχεια όμως δεν ήταν αντίστοιχη, εν μέρει λόγω της μείωσης της απόδοσης της μονάδας ισχύος της Ferrari. Παράλληλα, η Haas παρουσίασε μόνο ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων και αυτό ήρθε στην πίστα λίγο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Οπότε, ένας από τους σαφείς στόχους της Haas είναι να επιταχύνει το ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της σεζόν. Φέτος έχει μεγαλύτερο περιθώριο να το πετύχει αυτό, καθώς απέκτησε καινούργιο βασικό σπόνσορα (MoneyGram), η οικονομική συμβολή του οποίου θα επιτρέψει στην ομάδα να λειτουργήσει στο ανώτατο όριο του budget cap, εν αντιθέσει με πέρυσι, που ήταν πιο κάτω από αυτό.

Στις αρχές της περυσινής χρονιάς, έπειτα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Haas αντικατέστησε τον Nikita Mazepin με τον Kevin Magnussen, ο οποίος είχε εξαιρετική απόδοση, ιδίως στους πρώτους αγώνες, δεδομένης της απουσίας του για ένα χρόνο.

Με μέτρο σύγκρισης τον έμπειρο Δανό, από νωρίς μέσα στη χρονιά του 2022 είχαν ξεκινήσει οι φήμες ότι η Haas δεν ήταν ευχαριστημένη με την απόδοση του Mick Schumacher, ο οποίος είχε σοβαρά -και πολυέξοδα- ατυχήματα σε Jeddah και Μονακό. Για φέτος, η Haas προτίμησε να φέρει πίσω στην ενεργό δράση τον 35χρονο Γερμανό Nico Hulkenberg, τον έμπιστο πρώην εφεδρικό οδηγό της Aston Martin.

Η Haas ακολουθεί ένα δικό της, μοναδικό τρόπο προσέγγισης της Formula 1, καθώς αγοράζει όσα περισσότερα εξαρτήματα μπορεί από τη Ferrari (μονάδα ισχύος, κιβώτιο, αναρτήσεις κ.λπ.), διαθέτει αεροδυναμικό τμήμα στις εγκαταστάσεις της Scuderia στο Maranello και χρησιμοποιεί την ιταλική αεροδυναμική σήραγγα, ενώ το πλαίσιό της κατασκευάζεται από την -επίσης ιταλική- Dallara. H βάση της αγωνιστικής ομάδας βρίσκεται στο Banbury της Αγγλίας, παρότι η επίσημη έδρα της Haas είναι στην Kannapolis της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ.

Μονοθέσιο: Haas VF-23

Πλαίσιο: Dallara

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Banbury, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Maranello (Ferrari)

Προσωπικό (2021): 108 άτομα

Συνολικό budget (2021): 94 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Αμερικανική

Ίδρυση εταιρείας: 1983

Ίδρυση ομάδας: 2014

Ιδιοκτησία: Gene Haas

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2016

7 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 5η (2018)

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών: 9η (Kevin Magnussen, 2018)

144 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 4η

1 Pole position

2 Ταχύτεροι γύροι

237 βαθμοί

14.813 Αγωνιστικοί γύροι

74.390 Αγωνιστικά χλμ.

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 8η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα

F1 - Haas, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

20. Kevin Magnussen

Στο τέλος του 2020, ο Δανός πίστευε ότι η καριέρα του στην F1 είχε τελειώσει. Ωστόσο, πέρυσι το Φεβρουάριο, με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η Haas αποφάσισε να κόψει τους οικονομικούς δεσμούς της με τη Ρωσία και κάλεσε το Magnussen να αναλάβει τη θέση του Nikita Mazepin. Ο Δανός επέστρεψε στη Formula 1 με διαφορετική νοοτροπία, όντας πατέρας πια, και η πιο χαλαρή και ώριμη προσέγγισή του φαίνεται να απέδωσε, καθώς είχε τη δυνατότητα να πάρει τα ηνία της ομάδας άμεσα, και οδηγούσε σαν να μην είχε λείψει από την F1 ούτε μία ημέρα. Κατά τη διάρκεια της σεζόν όμως δεν έλειψαν οι γνώριμες επιδείξεις περιττής επιθετικότητας του… Βίκινγκ οδηγού, ο οποίος βρέθηκε σε πολλούς αγώνες σε καλές θέσεις στους πρώτους γύρους, αλλά τραυμάτισε το μονοθέσιό του σε μάχες που ήταν εξαρχής χαμένες, κοστίζοντας πολύτιμους βαθμούς. Στα μέσα Ιανουαρίου έγινε γνωστό ότι ο Magnussen έπρεπε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση για να αφαιρεθεί μία κύστη από το χέρι του. Στις δοκιμές προετοιμασίας είχε αναφέρει ότι θα πρέπει να αναπτύξει ξανά τη δύναμή του σε αυτό το χέρι, καθώς δεν έχει σηκώσει βάρη με αυτό από την επέμβαση.

Kevin Magnussen
Εθνικότητα: Δανός
Ημερομηνία γέννησης: 05.10.1992
Τοποθεσία γέννησης: Roskilde
Ύψος: 1,74 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2014
7 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 9ος (2018)
141 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 2ος
1 Βάθρο
1 Pole Position
2 Ταχύτεροι γύροι
183 Βαθμοί
7.496 Αγωνιστικοί γύροι
37.816 Αγωνιστικά χλμ.
Προηγούμενες ομάδες: McLaren (2014-2015), Renault (2016)
Πρωτάθλημα 2022: 13ος

27. Nico Hulkenberg

To 2023 θα αποτελέσει την πρώτη πλήρη σεζόν του 35χρονου Γερμανού έπειτα από 4 χρόνια. Ήταν το μακρινό 2019 που ο Hulkenberg έκανε την τελευταία του σεζόν με τη Renault. Έκτοτε, κλήθηκε το 2020 και πέρυσι να αντικαταστήσει τους οδηγούς της Racing Point/Force India, αποδεικνύοντας σε κάθε ευκαιρία που είχε ότι δεν έχει χάσει την ανταγωνιστικότητά του. Η Haas δεν ήταν ευχαριστημένη από την απόδοση του Mick Schumacher και προτίμησε να εμπιστευτεί ένα πιο έμπειρο ζευγάρι χέρια στο δεύτερο cockpit της. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Hulkenberg είναι ένας ικανός και σταθερός οδηγός, που μπορεί να φέρει καλά αποτελέσματα. Διατηρεί όμως και το αρνητικό ρεκόρ του πιλότου με τις περισσότερες συμμετοχές σε αγώνες στην ιστορία της Formula 1, που δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο. Μπορεί αυτή η καινούργια ευκαιρία του να ανατρέψει αυτό το αρνητικό στατιστικό; Ίσως αν έχει ένα αρκετά ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Οι σχέσεις του με τον Magnussen δεν ήταν οι καλύτερες στο παρελθόν, αλλά αμφότεροι φαίνονται αρκετά ώριμοι ώστε να βάλουν το παρελθόν πίσω τους και να συνεργαστούν αποδοτικά για να βοηθήσουν την ομάδα να προοδεύσει.

Nicolas Hulkenberg
Εθνικότητα: Γερμανός
Ημερομηνία γέννησης: 19.08.1987
Τοποθεσία γέννησης: Emmerich
Ύψος: 1,84 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2010
9 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2018)
181 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος
1 Pole Position
2 Ταχύτεροι γύροι
521 Βαθμοί
9.326 Αγωνιστικοί γύροι
47.349 Αγωνιστικά χλμ.
3 GP επικεφαλής
43 Γύροι επικεφαλής
194 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Williams (2010), Force India (2012, 2014-2016), Sauber (2013), Renault (2017-2019), Racing Point (2020), Aston Martin (2022)

Στα παρασκήνια του shakedown της Haas VF-23

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023