Tech Specs WRC 2023

Η φετινή σεζόν αποτελεί τη δεύτερη της νέας, υβριδικής εποχής του WRC. Τα plug-in υβριδικά τετρακίνητα αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας Rally1 είναι εφοδιασμένα με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, που αποδίδει 380 ίππους και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα (MGU) ισχύος 100 kW (136 ίππων) και μέγιστης ροπής 180 Nm. 

Αυτό προσδίδει στα φετινά αυτοκίνητα του WRC μέγιστη ισχύ 500 ίππων για 3-5 δευτερόλεπτα, τρεις φορές μέσα σε κάθε ειδική διαδρομή. Επίσης, δίνει στα αυτοκίνητα Rally1 τη δυνατότητα επιτάχυνσης από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα εντός 3 – 3,5 δλ. Το ελάχιστο συνολικό βάρος των αυτοκινήτων έχει οριστεί στα 1.260 κιλά, με αποτέλεσμα η αναλογία βάρους/ισχύος να είναι 3,1 κιλά ανά ίππο.

Το υβριδικό σύστημα διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh, που έχει κατασκευαστεί από την Αυστριακή Kreisel Electric και έχει συνολικό βάρος 95 κιλών. Ο ανώτατος ρυθμός περιστροφής του MGU έχει διαμορφωθεί στις 12.000 σ.α.λ., ενώ η τάση του υβριδικού συστήματος είναι 750 Volt. H μέγιστη ανάκτηση ενέργειας έχει οριοθετηθεί στα 30 kW (41 ίπποι), ενώ η μέγιστη ενέργεια ώθησης στα 250 kJ. 

Τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος έχει εξελίξει η γερμανική εταιρεία Compact Dynamics και είναι κοινός για όλες τις ομάδες. Με αυτό τον τρόπο, μειώνεται το κόστος, καθώς οι κατασκευαστές δεν θα επιδοθούν σε έναν πολυέξοδο αγώνα εξέλιξης των υβριδικών συστημάτων. 

O ηλεκτροκινητήρας (MGU) είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα, ενώ η μπαταρία βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα, για βέλτιστη κατανομή βαρών. Τα αυτοκίνητα Rally1 χρησιμοποιούν επίσης ένα μείγμα βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων και διαθέτουν σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων με μοχλούς αλλαγής πίσω από το τιμόνι. Η ροπή κατανέμεται χωρίς μεταβολή, σε αναλογία 50:50 στους δύο άξονες, καθώς έχει καταργηθεί το κεντρικό διαφορικό. 
Όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας, όλα τα αυτοκίνητα Rally1 βασίζονται σε σωληνωτό πλαίσιο με δομή χωροδικτυώματος, το οποίο έχει κατασκευαστεί από τη FIA, για τη μείωση του κόστους. 

Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα τροποποίησης των διαστάσεων του αμαξώματος του μοντέλου που χρησιμοποιούν (Toyota Yaris, Hyundai i20 N και Ford Puma), ώστε να προσαρμόζεται στο ενιαίο πλαίσιο. Το χωροδικτύωμα έχει περάσει εκτενή crash test, μειώνοντας τον κίνδυνο εισχώρησης αντικειμένων

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 19 Ιανουαρίου 2023