e-νημερώσου! VOLKSWAGEN

Volkswagen ID.3 / ID.4 / ID.5

ID. Family

Η ηλεκτρική αντεπίθεση της Volkswagen έρχεται σε πρώτη φάση με μια δυνατή τριπλέτα μοντέλων. Για όσους αναζητούν την αλλαγή, το μέλλον είναι εδώ.

Επιβιβαστείτε!

Η Volkswagen έχει δεσμευτεί στη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και προωθεί τάχιστα, τόσο τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες αυτοκίνησης, όσο και τις «πράσινες» μεθόδους παραγωγής.

Στόχος έως το 2050, να συμβάλλει στο ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 και αυτό είναι κάτι πολύπλευρο και με προεκτάσεις.

Πράσινο ρεύμα

Σε πρώτη φάση, ξεκινά με εξοικονόμηση ενέργειας στην παραγωγή, ώστε να ελαχιστοποιήσει από την αρχή το αποτύπωμα CO2. Ήδη σήμερα, τροφοδοτούνται πάνω από 30 από τις παγκόσμιες μονάδες παραγωγής Volkswagen με 100% «πράσινο» ρεύμα.

Στόχος για το μέλλον, είναι η υλοποίηση μιας παραγωγής που θα προκύπτει από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με ενδεικτικό παράδειγμα τη γραμμή παραγωγής στο Zwickau, όπου βγαίνουν τα μοντέλα της οικογένειας ID. με ουδέτερο ισοζύγιο CO2. Για τον σκοπό αυτό, το εργοστάσιο προμηθεύεται πιστοποιημένο «πράσινο» ρεύμα από υδροηλεκτρικούς σταθμούς και εξοικονομεί ετησίως 106.000 τόνους CO2.

Η υπεύθυνη χρήση πρώτων υλών και ενέργειας παίζει ουσιαστικό ρόλο στις δεσμεύσεις της Volkswagen για το περιβάλλον.

Η σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων στο κεντρικό εργοστάσιο στο Wolfsburg είναι ένα επίσης σημαντικό βήμα, όπου η μετάβαση από τον λιθάνθρακα περνάει στο φυσικό αέριο. Με αυτή την αλλαγή οι εκπομπές CO2 για την παραγωγή ρεύματος και θερμότητας, θα μειωθούν μόνιμα κατά περίπου 1,5 εκ. τόνους ετησίως, που αντιστοιχεί στην ετήσια εκπομπή ρύπων περίπου 870.000 αυτοκινήτων. Έτσι, θα μειωθεί παγκοσμίως το 15% των εκπομπών CO2 στις μονάδες παραγωγής του Ομίλου Volkswagen.

Σε δεύτερη φάση συνεχίζεται από τα logistics των οχημάτων που προσφέρουν μεγάλη προοπτική εξοικονόμησης ενέργειας. Ένα αυτοκίνητο για παράδειγμα, καλύπτει μεγάλες αποστάσεις ήδη από τη φάση της δημιουργίας και μεταφοράς του μέχρι τις εκθέσεις.

Η Volkswagen είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που χρησιμοποιεί δύο φορτηγά πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Το καθένα από αυτά μπορεί να μεταφέρει κατά μέσο όρο 4.800 οχήματα, με πρωτοφανές όφελος για την ατμόσφαιρα σε σχέση με την χρήση συμβατικών πλοίων αργού πετρελαίου.

Αφετηρία μιας νέας εποχής

Η ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση για την κορυφαία σε πωλήσεις και αρχική μάρκα του σημερινού Ομίλου Volkswagen είναι υπαρκτή από το σημείο μηδέν, πολύ πριν το τελικό προϊόν γίνει ορατό στο ευρύ κοινό.

Η εστίαση στην ηλεκτροκίνηση είναι σαφής και συμβάλλει θετικά στις παραπάνω δεσμεύσεις, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την καλύτερη περιβαλλοντική συμπεριφορά ανάμεσα σε όλους τους τύπους αυτοκίνησης.

Το ID.3 σηματοδοτεί την αρχή

Την αρχή μιας νέας, δυναμικής εποχής στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Οι ηλεκτρικές επιδόσεις συναντούν μια ξεχωριστή σχεδίαση και συνδυάζονται με πρακτικότητα, απόδοση και αυτονομία.

Το μοντέλο προσφέρει την ευκαιρία στην προσιτή ηλεκτροκίνηση και ήδη καταφέρνει να έχει πλήρη εμπορική αποδοχή και να πάρει την θέση του παγκόσμιου best seller ανάμεσα στο πλήθος των ηλεκτρικών μοντέλων.

Έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο το χρόνο του μέσα στους λίγους μήνες που κυκλοφορεί, εξαργυρώνοντάς τον με επιτυχία στα ταμεία της Volkswagen. Ταυτόχρονα βέβαια, προσφέρει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε όσους το εμπιστεύτηκαν.

Η εξωτερική σχεδίαση είναι συγκρατημένα φουτουριστική, όπως αρμόζει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας. Μπροστά πρωταγωνιστούν τα εντυπωσιακά LED φώτα, ενώ απουσιάζουν οι συνηθισμένες γρίλιες και αεραγωγοί, ενώ οι μεγάλοι τροχοί δένουν στην αρμονικότητα της δυναμικής του παρουσίας.

Τα 4,2 μέτρα σε μήκος αξιοποιούν εξαιρετικά τους χώρους της τετραθέσιας καμπίνας Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε μπαταρία 58 kWh ή 77 kWh, ενώ μελλοντικά θα υπάρχει δυνατότητα για μικρότερο μέγεθος μπαταρίας.

Οι τιμές του ID.3 των 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ξεκινούν απο τα 42.900€, με την μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 55kWh να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 420 km με μια πλήρη φόρτιση. Το μέγιστο της αυτονομίας επιτυγχάνεται από την στιγμή που επιστρατεύσει κανείς την επιλογή «B» στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, για ανάκτηση ενέργειας. Μια πλήρης φόρτιση σε Wallbox, απαιτεί στην Pro Performance 6 ώρες και 15 min και στην Pro S 7ώρες και 30 λεπτά. Ωστόσο, σε ταχυφορτιστή DC 100 kW, για να φτάσει η μπαταρία στο 80% αρκούν τα 35 min για την έκδοση Pro Performance και ένα λεπτό παραπάνω θα χρειαστεί η Pro S.

Η γκάμα του ID.3, του ηλεκτρικού compact μοντέλου της Volkswagen εμπλουτίζεται με τη νέα έκδοση ID.3 Prime Pro S. Η συγκεκριμένη έκδοση θα διατίθεται και με τη μεγάλη μπαταρία, με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh και κατανάλωση 15,8 kWh/km, ενώ η αυτονομία σε μικτό κύκλο θα φτάνει τα 549km.

Ο εξοπλισμός, όπως και σε κάθε ID.3, ξεχωρίζει τόσο για την ποιότητα και την άνεση στο εσωτερικό, όσο και για το πλήθος των συστημάτων υποβοήθησης, τα οποία έχουν ενισχυθεί σημαντικά με τα Park Assist Plus (έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης) και Pre-Crash (σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών).

Ο επιπρόσθετος εξοπλισμός της έκδοσης κάνει τη διαφορά, με ζάντες αλουμινίου 19”,  ενώ ξεχωρίζει και από τα σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ. Η λιανική τιμή του ID.3 Prime Pro S είναι 46.500€.

ID.4: η ομορφιά της λειτουργικότητας

Ένα EV SUV με έμφαση στην άνεση, τους χώρους και την πρακτικότητα. Το ID.4 έρχεται ως μια παγκόσμια ηλεκτρική πρόταση στα οικογενειακά crossover με στόχο να στρατοπεδεύσει με αξιώσεις συγχρόνως σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Ο ρόλος του σύγχρονου Global οικογενειακού μοντέλου, με έμφαση στην άνεση και την πρακτικότητα, αλλά χωρίς χιλιομετρικούς συμβιβασμούς είναι το στοιχείο που θα στηρίξει την επιτυχία του.

Ξεχωρίζει, όχι τόσο από την φουτουριστική του σχεδίαση , όσο από το μέγεθος, με τις διαστάσεις του να μην διαφέρουν σημαντικά από αυτές ενός C-SUV, αλλά με χώρους που συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ, που χρησιμοποιείται και στο ID.3., καθώς και οι περιορισμένες διαστάσεις του συστήματος της ηλεκτροκίνησης δημιουργούν το ιδανικό σε επίπεδο εκμετάλλευσης χώρων.

Στο εσωτερικό του ID.4 επικρατεί η γοητεία της απλότητας. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τις χρήσιμες πληροφορίες, μέσω οθόνης 5,3 ιντσών, μπροστά στο οπτικό του πεδίο και μια μεγαλύτερη 12” στη κεντρική κονσόλα. Η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή του ID.3, με τους παραδοσιακούς διακόπτες να έχουν αντικατασταθεί από κουμπιά αφής.

Αξιοσημείωτη είναι η προσοχή στην αεροδυναμική, με δεδομένο ότι συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της αυτονομίας, πόσο μάλλον σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό που την έχει ανάγκη. Ο εντυπωσιακός για SUV συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,28 συμβάλλει με την σειρά του στην καλύτερη διαχείριση της ενέργειας.

Στην έκδοση Pro διατίθεται μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh και πραγματικό περιθώριο αυτονομίας 360-520 km, με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων. Η ωφέλιμη χωρητικότητα των 77 kWh, καταναλώνεται σε ρυθμό 18 kWh/100km, ως μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο,  και οι επιδόσεις είναι με το μέρος του (0-100 km/h σε 9 sec).

Στην αναζήτηση επιδόσεων και σπορ απόχρωσης ως προτεραιότητα το ID.4 GTX βγαίνει μπροστά. Εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που συνδυαστικά αποδίδουν 300 ίππους, με τη δύναμη να πηγαίνει και στους τέσσερις τροχούς, ενώ επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 6,2 sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 km/h. Tο ID.4 GTX μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 300 km σε μόλις 30 λεπτά, από έναν γρήγορο φορτιστή. Αν φορτίσεις στο σπίτι, τότε απαιτούνται περίπου 7,5 ώρες με χρήση ενός wallbox.

Διαθέσιμο πλέον στην Ελλάδα και το ID.5

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.5 εντυπωσιάζει με τη φουτουριστική του εμφάνιση που συνδυάζει ασυμβίβαστα τα πλεονεκτήματα ενός SUV με την αεροδυναμική σιλουέτα ενός coupe. Έχει μήκος 4,60 m, πλάτος 1,85 m και ύψος 1,61 m. Το μεταξόνιο είναι 2,77 m και το αυτοκίνητο βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MEB, με έμφαση στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες. Λανσάρεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh.
Το ID.5 Pro Performance ξεκινάει στον τιμοκατάλογο από τα 51.600€ και αποδίδει 150 kW (204 PS) και 310 Nm ροπής. Στο ID.5 GTX (τιμή στα 58.300€), υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με 162 Nm ροπής στον μπροστινό άξονα και ένας με 310 Nm ροπής στον πίσω (συνολική ροπή 460 Nm).Το σύστημα τετρακίνησης με δύο κινητήρες μπορεί να αποδώσει μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS).
Τα βασικά στοιχεία επιδόσεων για το ID.5 Pro Performance προσφέρουν σε 8,4 sec τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 160 km/h. Για την ενεργειακή του κατανάλωση θα χρειαστεί 16,9 kWh/100 km και η προβλεπόμενη αυτονομία φτάνει έως τα 520 km (WLTP).

Το ID.5 GTX επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα των 180 km/h. Καταναλώνει 17,9 kWh/100 km και εξασφαλίζει προβλεπόμενη αυτονομία 490 km.

Αυξημένη αυτονομία και αναβάθμιση της ταχύτητας φόρτισης

Όλα τα μοντέλα ID. προσφέρουν εγγύηση μπαταρίας για οκτώ έτη ή έως 160.000 km έτσι ώστε να μην συντρέχει λόγος ανησυχίας επί του θέματος. Η Volkswagen διαθέτει ήδη στη γκάμα της μια σειρά από καινοτόμα συστήματα που βασίζονται στην ηλεκτρική τεχνολογία, ώστε να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς και τον κοινό στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων.

Γνωστοποίησε μάλιστα ότι η εξέλιξη της επόμενης γενιάς των ηλεκτρικών μοντέλων της, που θα βασίζονται στη γνωστή πλατφόρμα MEB, θα μπορεί να προσφέρει ταχύτερη φόρτιση και αυτονομία έως και 700 km σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.

Μέχρι τότε επισκέψου τις εκθέσεις Volkswagen για μια ρεαλιστική γνωριμία με την ηλεκτρική γκάμα της!

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Ιουλίου 2022