Williams 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Williams

Με ένα μονοθέσιο που αποτελεί μεγάλη αναχώρηση από
τα γνώριμα εδάφη για την ομάδα, η Williams ευελπιστεί
να κάνει το επόμενο βήμα προόδου, έπειτα από την πολύ
καλή περυσινή σεζόν.

Με την ομάδα να διαθέτει πλέον επικεφαλής τεχνικό σύμβουλο (που διευθύνει προσωρινά και το τεχνικό τμήμα), στο πρόσωπο του Pat Fry, η βρετανική ομάδα πιέζει να βελτιωθεί υπό τον επικεφαλής που ανέλαβε πέρυσι το Φεβρουάριο, James Vowles, ο οποίος ήρθε από τη Mercedes.

Η ομάδα εξακολουθεί να ψάχνει τεχνικό διευθυντή και επικεφαλής αεροδυναμικής. Το φετινό μονοθέσιο αποτελεί μεγάλο βήμα προόδου για την ομάδα και ήταν ύψιστη πρόκληση να προετοιμαστεί εγκαίρως. Μπορεί να καθυστέρησε λίγο, αλλά ήταν έτοιμο για το τεστ στο Μπαχρέιν, όπου αντιμετώπισε ορισμένα προβλήματα αξιοπιστίας.

Ωστόσο, η προσπάθεια φαίνεται να επιβραβεύθηκε με ένα πιο σταθερό μονοθέσιο το οποίο ίσως να μην έχει ξανά το πλεονέκτημα μέγιστης ταχύτητας στις ευθείες όπως τα προηγούμενα δύο χρόνια, αλλά να έχει απόδοση κυμαινόμενη σε μέσα επίπεδα με κανονικά χαρακτηριστικά.

Η ομάδα δυσκολεύτηκε στο τεστ του Μπαχρέιν με την επιτάχυνση από τις στροφές και την ευαισθησία στις ριπές ανέμου, και μόλις την 3η ημέρα κατάφερε να βρει το κατάλληλο στήσιμο για το νέο της δημιούργημα, το οποίο αποτελεί σαφή αναχώρηση από την προηγούμενη σχεδιαστική φιλοσοφία και πίεσε τις δυνατότητες των ανθρώπων του Grove στα όρια.

Παρότι η Williams χρησιμοποιεί το κιβώτιο της Mercedes, δεν έκανε τη μετάβαση από pull-rod σε push-rod πίσω ανάρτηση, επιλέγοντας να χρησιμοποιήσει το περυσινό περίβλημα κιβωτίου της γερμανικής ομάδας. Η κίνηση αυτή θα εξοικονομήσει ορισμένους πόρους που θα μπορούν να επενδυθούν σε άλλους τομείς του μονοθεσίου, αλλά θα υπάρχει παρεμπόδιση στην περιοχή του διαχύτη που θα περιορίζει την απόδοσή του. Αμφότεροι οι οδηγοί ανέφεραν ότι θα πρέπει να αλλάξουν το στυλ οδήγησής τους για να προσαρμοστούν στο νέο μονοθέσιο.

Μονοθέσιο: Williams FW46

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Grove, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Grove

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση εταιρείας: 1977

Ίδρυση ομάδας: 1966

Ιδιοκτησία: Dorilton Capital

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Αργεντινής 1975

48 Σεζόν στην F1

9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

7 Πρωταθλήματα Οδηγών

815 Εκκινήσεις σε GP

114 Νίκες

33 «1-2»

128 Pole position

133 Ταχύτεροι γύροι

244 GP στο βάθρο

313 παρουσίες στο βάθρο

3.620 βαθμοί

83.580 Αγωνιστικοί γύροι

405.585 Αγωνιστικά χλμ.

225 GP επικεφαλής

7.588 Γύροι επικεφαλής

35.253 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 7η

Οδηγοί

23. Alex Albon

Έχοντας εντυπωσιάσει στα δύο προηγούμενα χρόνια που έχει αγωνιστεί με την ομάδα της Williams, το όνομα του Albon ακούγεται αρκετά στα μεταγραφικά σενάρια που άνοιξαν διάπλατα μετά τη μεταγραφή του Lewis Hamilton στη Ferrari, αλλά ο Ταϊλανδός θα παραμείνει στη Williams έως το τέλος του 2025. Έως τότε, η βρετανική ομάδα θα πρέπει να πείσει τον Albon ότι αποτελεί την ιδανική ομάδα για τον ίδιο. Παράλληλα, ακούγεται ότι η Red Bull (της οποίας το 51% ανήκει σε Ταϊλανδούς) θέλει να έχει τα πρώτα δικαιώματα επί του Albon το 2026. Ο Ταϊλανδός οδηγός σημείωσε όλους τους βαθμούς της Williams -πλην ενός- πέρυσι και η ομάδα βασίζεται πάρα πολύ στις προσπάθειές του, καθώς είναι γρήγορος, μαχητικός και αποτελεσματικός στη διατήρηση των ελαστικών στους αγώνες.

Alexander Albon Ansusinha

Εθνικότητα: Ταϊλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 23.03.1996
Τοποθεσία γέννησης: Λονδίνο (Αγγλία)
Ύψος: 1,86 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
4 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2020)

81 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 3ος
2 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 4ος
228Βαθμοί
4.488 Αγωνιστικοί γύροι
22.572 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
1 Γύρος επικεφαλής
5 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2019), Red Bull (2019-2020)
Πρωτάθλημα 2023: 13ος

2. Logan Sargeant

Με μόνο μία σεζόν προετοιμασίας στο Πρωτάθλημα της Formula 2, ο νεαρός Αμερικανός οδηγός έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 πέρυσι ένα χρόνο νωρίτερα από ό,τι ήταν προγραμματισμένο. Το 2023, φάνηκε αρκετές φορές ότι ο Sargeant δεν ήταν αρκετά καλά προετοιμασμένος για την F1 και αντιμετώπισε πολλούς αγώνες ως τεστ δοκιμών. Υπήρξαν ορισμένες εκλάμψεις ταχύτητας, αλλά καλύφθηκαν από πολλά λάθη τα οποία θα πρέπει να μειωθούν. Το ακραίο GP Κατάρ έδειξε ότι ο Sargeant δε βρισκόταν στη φυσική κατάσταση που θα ήθελε και για τη φετινή χρονιά έχει δηλώσει ότι έχει πάρει 5 κιλά σε μυϊκή μάζα για να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1.

Logan Hunter Sargeant

Εθνικότητα: Αμερικανός

Ημερομηνία γέννησης: 31.12.2000

Τοποθεσία γέννησης: Fort Lauderdale, Φλόριντα

Ύψος: 1,82 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2023

1 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 21ος (2023)

22 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 10ος
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 6ος
1 Βαθμός
1.142 Αγωνιστικοί γύροι
5.840 Αγωνιστικά χλμ.

Πρωτάθλημα 2023: 13ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024