Sauber 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sauber

H διετία 2024-2025 είναι μεταβατική για τη Sauber,
που προετοιμάζεται να γίνει εργοστασιακή ομάδα της
Audi το 2026.

H επόμενη διετία αποτελεί μεταβατική περίοδο για την ελβετική ομάδα, καθώς αποτελεί το μεσοδιάστημα από την εμπορική συμφωνία με την Alfa Romeo, στην εποχή της Audi, η οποία θα εισέλθει στην F1 με δική της μονάδα ισχύος και θα αγοράσει το 75% της Sauber. Μέχρι να γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Audi, η Sauber αποφάσισε να… πουλήσει το όνομά της σε σπόνσορες όπως η Stake και η Kick (και οι δύο ανήκουν στους ίδιους Αυστραλιανούς ιδιοκτήτες), για να έχει περισσότερα έσοδα, καθώς προετοιμάζεται με αναβαθμίσεις εγκαταστάσεων και πρόσληψη προσωπικού. Ίσως όμως να μην είναι απολύτως έτοιμη έως το 2026.

Από τα μέσα της περυσινής χρονιάς, ο James Key επέστρεψε στην ομάδα ως τεχνικός διευθυντής έχοντας έρθει από τη McLaren, όπου συνεργαζόταν με τον νυν CEO της Sauber, Andreas Seidl, ο οποίος αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά κάνει τη σημαντική δουλειά στο παρασκήνιο.

Ο Key ήρθε πολύ αργά στην εξέλιξη της C44 για να επηρεάσει την απόφαση μετάβασης σε γεωμετρία εμπρός ανάρτησης pull-rod, που είχαν οι McLaren και Red Bull ήδη από το 2022. Η Sauber κατασκευάζει το δικό της περίβλημα κιβωτίου, συνεπώς έχει διαφορετικό σχεδιασμό από αυτόν της Ferrari όσον αφορά την ανάρτηση και του πίσω άξονα η οποία είναι γεωμετρίας pull-rod από το 2022. Η ομάδα έχει ακολουθήσει γενικά τις γραμμές της περυσινής Red Bull όσον αφορά το σχεδιασμό του μονοθεσίου της και έχει αλλάξει το σχεδιασμό του roll hoop για να πληροί τα πιο απαιτητικά σε αυτό τον τομέα φετινά crash test.

Τα δείγματα από τις δοκιμές προετοιμασίας ήταν καλά, η Sauber εξυγίανε δύο βασικά προβλήματα του παλιού μονοθεσίου της, τη σταθερότητα του πίσω μέρους στις γρήγορες στροφές και την υψηλή οπισθέλκουσα, οπότε σε κάποια Grand Prix ενδέχεται να μπορεί να μπει στη μάχη με τις Racing Bulls και Williams.

Μονοθέσιο: Sauber C44

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Περίβλημα κιβωτίου: Sauber

Έδρα: Hinwil, Ελβετία

Αεροδυναμική σήραγγα: Hinwil

Ίδρυση ομάδας: 1970

Ιδιοκτησία: Longbow Finance (75%), Audi (25%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Sauber (1993-2005), ΒΜW Sauber (2006-2010), Sauber (2011-2018), Alfa Romeo (2019-2023)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Nότιας Αγρικής 1953

21 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 4η (2001)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 8η (Nick Heidfeld, 2001)

373 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση σε GP: 2η

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

3 Ταχύτεροι γύροι

10 GP στο βάθρο

10 παρουσίες στο βάθρο

513 βαθμοί

36.875 Αγωνιστικοί γύροι

180.824 Αγωνιστικά χλμ.

7 GP επικεφαλής

25 Γύροι επικεφαλής

133 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 9η

Οδηγοί

77. Valtteri Bottas

Έπειτα από ορισμένες καλές εμφανίσεις στην αρχή του 2022, έχουμε λίγο ξεχάσει τον Valtteri Bottas, που πολλές φορές περιορίζεται σε ανώνυμες εμφανίσεις. Βέβαια, το περυσινό μονοθέσιο της Alfa Romeo δε βοήθησε, αλλά και ο ίδιος ο Φινλανδός δεν ξεχώρισε. Και θα πρέπει να το κάνει αν θέλει να τραβήξει την προσοχή της Audi, που θα αγοράσει την ομάδα. Ωστόσο, ο Bottas πρέπει λίγο να βγει από την αρκετά χαλαρή προσέγγιση που έχει υιοθετήσει από τότε που μετέβη στην ομάδα του Hinwil και να θυμίσει περισσότερο τον πιο συνεπή εαυτό που επιδείκνυε στη Mercedes. Όταν παρουσιάζονται ευκαιρίες που το μονοθέσιο της Sauber έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει βαθμούς, χρειάζεται έναν οδηγό που θα είναι σε θέση να τους εγγυηθεί και αυτός είναι ο ρόλος του Bottas, δεδομένης της μακροχρόνιας εμπειρίας του.

Valtteri Bottas

Εθνικότητα: Φινλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 28.08.1989
Τοποθεσία γέννησης: Nastola
Ύψος: 1,73 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2013
12 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2019, 2020)

222 Εκκινήσεις σε GP
10 Νίκες
67 Βάθρα
20 Pole Position
19 Ταχύτεροι γύροι
2 Hat trick
1.797 Βαθμοί
12.499 Αγωνιστικοί γύροι
63.113 Αγωνιστικά χλμ.
38 GP επικεφαλής
728 Γύροι επικεφαλής
3.826 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2013-2016), Mercedes (2017-2021), Alfa Romeo (2022-2023)
Πρωτάθλημα 2022: 15ος

24. Zhou Guanyu

Ακόμη και από την πρώτη του σεζόν στη Formula 1, το 2022, o Zhou απέφευγε τα λάθη και πέρυσι βρέθηκε αρκετές φορές μπροστά από τον team-mate του στις κατατακτήριες δοκιμές. Συμπαθής ήσυχος και εργατικός, ο πρώτος Κινέζος οδηγός της Formula 1 εισέρχεται στην τρίτη του σεζόν με την ομάδα και φέτος θα έχει για πρώτη φορά την ευκαιρία να αγωνιστεί στο Grand Prix της πατρίδας του, Κίνας, μία πολύ σημαντική αγορά για τη Formula 1. Ωστόσο, δεν έχει δείξει αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει κανείς από τους κορυφαίους οδηγούς, αν και το περυσινό μονοθέσιο της ομάδας σίγουρα δεν τον βοήθησε να κάνει κάτι τέτοιο.

Zhou Guanyu

Εθνικότητα: Κινέζος

Ημερομηνία γέννησης: 30.05.1999

Τοποθεσία γέννησης: Σαγκάη

Ύψος: 1,73 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2022

2 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 18ος (2022, 2023)

44 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 8ος

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 5ος

2 Ταχύτεροι γύροι

12 Βαθμοί

2.304 Αγωνιστικοί γύροι

11.573 Αγωνιστικά χλμ.

Προηγούμενες ομάδες: Alfa Romeo (2022-2023)

Πρωτάθλημα 2023: 18ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024