Red Bull 2024

Red Bull

Με την πιο κυριαρχική σεζόν στην ιστορία
της Formula 1 στην πλάτη της, η Red Bull
εισέρχεται στο 2024 ως το φαβορί, αλλά
υπάρχουν ορισμένα σύννεφα στο εσωτερικό
της, δεδομένης της υπόθεσης Horner.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος της Red Bull, Adrian Newey, οι Πρωταθλητές γνώριζαν ότι σε αυτή τη σεζόν, που όλες οι ομάδες ανασχεδίασαν το πλαίσιο των μονοθεσίων τους, οι αντίπαλοί της θα αντέγραφαν το περυσινό της μονοθέσιο. Οπότε, μία απλή εξέλιξή του ίσως να μην ήταν αρκετή για να τη διατηρήσει στην κορυφή. Συνεπώς, το τεχνικό τμήμα συνέχισε να πιέζει τα όρια, παρουσιάζοντας έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό ψυγείων. Η φιλοσοφία έχει επηρεαστεί από την περυσινή Mercedes, αλλά δεν έχει προχωρήσει στους συμβιβασμούς που είχε κάνει η γερμανική ομάδα με τα zero-pod.

Η RB20 φάνηκε να λειτουργεί πολύ καλά από την πρώτη στιγμή που κατέβηκε στην πίστα, τουλάχιστον στα χέρια του Max Verstappen, ο οποίος δήλωσε ότι το νέο μονοθέσιο κάνει ό,τι θέλει ο ίδιος, οπότε σε αυτό τον τομέα είναι καλύτερο από το περυσινό. Δεδομένης της σταθερότητας των τεχνικών κανονισμών, η διαφορά της Red Bull από τις υπόλοιπες ομάδες αναμένεται να έχει μειωθεί. Σύμφωνα με τις φήμες, η Red Bull αναμένεται να παρουσιάσει ένα πακέτο αναβαθμίσεων στην RB20 μέσα στους τέσσερις πρώτους αγώνες.

Η Πρωταθλήτρια ομάδα θα μπορούσε να ξεκινήσει τη σεζόν σχεδόν απροβλημάτιστη, αν δεν υπήρχε η έρευνα για τη συμπεριφορά του επικεφαλής της, Christian Horner, προς γυναίκα υπάλληλο, η οποία ενδέχεται να του κοστίσει τη θέση του. Υπάρχουν πιέσεις από τη FIA, τη FOM και τη Ford (που θα συνεργαστεί με τη Red Bull το 2026) να διευθετηθεί το ζήτημα, αν και ο αγωνιστικός σύμβουλος της ομάδας, Helmut Marko, δήλωσε ότι η διαδικασία θα πάρει χρόνο για να είναι δίκαιη προς όλους.

Η Red Bull έχασε επίσης έναν από τους στυλοβάτες της, τον πρώην διευθυντή μηχανολογίας Rob Marshall, έναν από τους βασικούς τεχνικούς της, που συμμετείχαν σε όλες τις επιτυχίες της μέχρι στιγμής. Ωστόσο, η ομάδα έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι έχει αρκετό βάθος στο προσωπικό της για να μην επηρεαστεί. Φέτος, η Red Bull γιορτάζει την 20ή χρονιά της στη Formula 1.

Μονοθέσιο: Red Bull RB20

Κινητήρας: Honda RBPT

Κιβώτιο: Red Bull Technology

Έδρα: Milton Keynes, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Bedford

Αγωνιστική άδεια: Αυστριακή

Ίδρυση εταιρείας: 1984

Ίδρυση ομάδας: 1996

Ιδιοκτησία: Red Bull GMBh (Οικογένεια Yoovidhya 51%, Οικογένεια Mateschitz 49%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Stewart (1997-1999), Jaguar (2000-2004)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2005

19 Σεζόν στην F1

6 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

7 Πρωταθλήματα Oδηγών

369 Εκκινήσεις σε GP

113 Νίκες

28 «1-2»

95 Pole position

95 Ταχύτεροι γύροι

204 GP στο βάθρο

264 παρουσίες στο βάθρο

7.248 βαθμοί

39.423 Αγωνιστικοί γύροι

198.683 Αγωνιστικά χλμ.

172 GP επικεφαλής

6.486 Γύροι επικεφαλής

32.402 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 1η

Οδηγοί

1. Max Verstappen

Ερχόμενος από τρεις συνεχόμενους τίτλους και με τους δύο τελευταίους να είναι κυριαρχικοί, καθώς ο μόλις 26χρονος Ολλανδός έχει καταρρίψει δύο φορές το ρεκόρ νικών σε μία χρονιά, η αυτοπεποίθηση του Verstappen βρίσκεται στα ύψη. Δεν κάνει λάθη, έχει μάθει να είναι υπομονετικός γνωρίζοντας ότι διαθέτει μονοθέσιο ικανό να του χαρίσει τη νίκη στο τέλος. Είναι ικανός να αποδίδει σχεδόν πάντα το μέγιστο και αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του. Επίσης, μπορεί να ελέγξει εκτεταμένη αστάθεια του πίσω άξονα αν έχει ένα εμπρός μέρος όπως το θέλει και η Red Bull σπρώχνει την εξέλιξη των μονοθεσίων της προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς με αυτό τον τρόπο, ο Ολλανδός είναι ικανός να αντλήσει περισσότερη απόδοση. Αυτό έχει καταδικάσει όλους τους προηγούμενους team-mate του Verstappen, καθώς και τον Perez. Δύσκολα θα μπορούσε να πει κανείς ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή καλύτερος οδηγός από το Verstappen στο grid και είναι πολύ πιθανό να κατακτήσει τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του φέτος.

Max Emilian Verstappen

Εθνικότητα: Ολλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 30.09.1997
Τοποθεσία γέννησης: Hasselt (Βέλγιο)
Ύψος: 1,80 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2015
10 Σεζόν στην F1
3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2021-2023)

185 Εκκινήσεις σε GP
54 Νίκες
98 Βάθρα
32 Pole position
30 Ταχύτεροι γύροι
11 Hat trick
4 Grand slam
2.586,5 Βαθμοί
9.929 Αγωνιστικοί γύροι
49.958 Αγωνιστικά χλμ.
77 GP επικεφαλής
2.858 Γύροι επικεφαλής
13.852 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2015-2016)
Πρωτάθλημα 2023: 1ος

11. Sergio Perez

Έπειτα από ένα πολύ καλό ξεκίνημα στην περυσινή χρονιά, η σεζόν του Perez σύντομα… ξεφούσκωσε μετά από την ήττα που υπέστη στο GP Μαϊάμι από το Verstappen. Εντέλει, κατάφερε να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, αλλά έμειναν στη μνήμη οι ήττες που υπέστη στις μονομαχίες του με τους Alonso και Leclerc στα GP Σάο Πάολο και Λας Βέγκας. H Red Bull περιμένει μία καλύτερη σεζόν από τον Perez, και για να γίνει αυτό θα πρέπει να αποδίδει σύμφωνα με τις δυνατότητες του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς αυτός ήταν ο παράγοντας που καθόριζε τα αποτελέσματα της Κυριακής. Αν οι αντίπαλοι της Red Bull βρίσκονται πιο κοντά, η ομάδα θα χρειάζεται τον Perez για να στερεί βαθμούς από τους αντιπάλους. Υπάρχει περίπτωση όμως, ό,τι και να κάνει ο Perez να δει την πόρτα της εξόδου από τη Red Bull στο τέλος της σεζόν.

Sergio Michel Perez Mendoza

Εθνικότητα: Μεξικανός
Ημερομηνία γέννησης: 26.01.1990
Τοποθεσία γέννησης: Guadalajara
Ύψος: 1,75 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2011
13 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 2ος (2023)

257 Εκκινήσεις σε GP
6 Νίκες
35 Βάθρα
3 Pole Position
11 Ταχύτεροι γύροι
1.486 Βαθμοί
14.225 Αγωνιστικοί γύροι
72.071 Αγωνιστικά χλμ.
27 GP επικεφαλής
388 Γύροι επικεφαλής
2.017 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Sauber (2011-2012), McLaren (2013), Force India (2014-2018), Racing Point (2018-2020)
Πρωτάθλημα 2023: 2ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024