Racing Bulls 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Racing Bulls

Μαζικές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στη μικρή
ομάδα της Red Bull, η οποία δε θα αποτελεί πλέον
φυτώριο νεαρών οδηγών. Οι ενδείξεις από τις δοκιμές
προετοιμασίας λένε ότι ίσως έχει κάνει τη μεγαλύτερη
πρόοδο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα μέσα στο χειμώνα.

Όλα έχουν αλλάξει στη μικρή ιταλική ομάδα της Red Bull, αρχής γενομένης από το όνομα. Το επίσημο όνομα της πρώην AlphaTauri είναι Visa Cash App RB, με το RB να είναι τα αρχικά του Racing Bulls, που είναι το όνομα με το οποίο είναι καταχωρημένη η εταιρεία που διαχειρίζεται η ομάδα. Ο φετινός στόχος της RB είναι να βγει από τη σκιά της Red Bull, ως η μικρή ομάδα που προετοιμάζει νέους οδηγούς και να γίνει όσο πιο ανταγωνιστική γίνεται.

Για να το καταφέρει αυτό, θα χρησιμοποιήσει την αεροδυναμική σήραγγα του Milton Keynes (αντί του Bicester) όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα από τη Red Bull Technology, που κατασκευάζει τα μονοθέσια της Red Bull Racing και αυτό περιλαμβάνει και την pull-rod εμπρός ανάρτηση (και push-rod στον πίσω άξονα), την οποία η ομάδα είχε παραδεχθεί ότι ήταν λάθος που δεν είχε χρησιμοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια. Στο μονοθέσιο, αίσθηση προκαλούν τα πολύ λεπτά καλύμματα ψυγείων, τα οποία όμως προκαλούν μικρά προβλήματα ψύξης και αναμένεται να δούμε νέα μορφή αμαξώματος ήδη από το δεύτερο Grand Prix της σεζόν, στη Σαουδική Αραβία.

Η ομάδα ενισχύθηκε σημαντικά όσον αφορά τα υψηλόβαθμα στελέχη, καθώς ο πρώην αθλητικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies, ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας και αναφέρεται στον Peter Bayer, το CEO που ήρθε στην ομάδα από τη FIA πέρυσι. Από τη FIA προέρχεται και ο νέος επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος Tim Goss. Τεχνικός διευθυντής παραμένει ο Joddy Eggington, ενώ αναπληρωματικός τεχνικός διευθυντής διορίστηκε o Guillaume Cattelani (από τη Red Bull), ενώ τη διεύθυνση των δραστηριοτήτων της ομάδας στην πίστα θα αναλάβει ο Alan Permane ως αγωνιστικός διευθυντής, με εμπειρία 34 ετών στην ομάδα του Enstone (νυν Alpine).

O Daniel Ricciardo δήλωσε ότι η παρουσία στο βάθρο παραμένει μάλλον ευχή για την RB. Ωστόσο, φαίνεται ότι μπορεί να είναι η ομάδα με τη μεγαλύτερη βελτίωση σε σύγκριση με πέρυσι. Στόχος είναι η πρώτη δεκάδα και το Q3 στους αρχικούς αγώνες, αν ισχύει η θετική εικόνα που έδειξε στις δοκιμές προετοιμασίας. Στόχος της είναι να ανακάμψει από τις απογοητευτικές προηγούμενες δύο σεζόν και να επιστρέψει στο επίπεδο απόδοσης του 2021.

Μονοθέσιο: Racing Bulls VCARB 01

Κινητήρας: Honda RBPT

Κιβώτιο: Red Bull Technology

Έδρα: Faenza, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Bedford

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 2024

Ίδρυση ομάδας: 1979

Ιδιοκτησία: Red Bull GMBh (Οικογένεια Yoovidhya 51%, Οικογένεια Matechitz 49%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Minardi (1985-2005), Toro Rosso (2006-2019), AlphaTauri (2020-2023)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2024

0 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: –

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: –

0 Εκκινήσεις σε GP

0 Νίκες

0 Pole position

0 Ταχύτεροι γύροι

0 GP στο βάθρο

0 παρουσίες στο βάθρο

0 βαθμοί

0 Αγωνιστικοί γύροι

0 Αγωνιστικά χλμ.

0 GP επικεφαλής

0 Γύροι επικεφαλής

0 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 8η

Οδηγοί

3. Daniel Ricciardo

H φετινή σεζόν ίσως είναι μία από τις πιο σημαντικές στην πορεία του Αυστραλού, ο οποίος αφότου είδε την πόρτα της εξόδου από τη McLaren πριν από το λήξη του συμβολαίου του το 2022 και είχε μία δεύτερη ευκαιρία με την AlphaTauri στο μέσο της σεζόν. Ωστόσο, ένα κάταγμα σε ένα ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας τον άφησε εκτός δράσης για πέντε αγώνες. Πέραν από την εκπληκτική εμφάνιση του Ricciardo στο GP Μεξικού, δεν είδαμε άλλες εκλάμψεις του παλιού καλού Ricciardo, οι οποίες θα πρέπει να είναι πιο συχνές φέτος. Σαφής στόχος του Αυστραλού είναι να πάρει την προαγωγή στη Red Bull το 2025, αντικαθιστώντας το Sergio Perez. Για να τα καταφέρει, θα πρέπει να κάνει μία πολύ καλή σεζόν, κερδίζοντας ξεκάθαρα τον Tsunoda.

Daniel Joseph Ricciardo

Εθνικότητα: Αυστραλός
Ημερομηνία γέννησης: 01.07.1989
Τοποθεσία γέννησης: Perth
Ύψος: 1,78 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μ. Βρετανίας 2011
13 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 3ος (2014, 2016)

239 Εκκινήσεις σε GP
8 Νίκες
32 Βάθρα
3 Pole Position
16 Ταχύτεροι γύροι
1.317 Βαθμοί
2.179 Αγωνιστικοί γύροι
10.868 Αγωνιστικά χλμ.
19 GP επικεφαλής
340 Γύροι επικεφαλής
1.656 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Hispania (2011), Toro Rosso (2012-2013), Red Bull (2014-2018), Renault (2019-2020), McLaren (2021-2022), AlphTauri (2023)
Πρωτάθλημα 2023: 17ος

22. Yuki Tsunoda

Ίσως πέρασε απαρατήρητη η πολύ καλή δουλειά που έκανε στην πλειονότητα της περυσινής σεζόν ο μικρόσωμος Ιάπωνας με το σχεδόν πάντα εκρηκτικό ταμπεραμέντο εντός του cockpit, και την υποστήριξη της Honda. Πιο έντονα εντυπωμένα στη μνήμη είναι κάποια λάθη (ιδίως στο GP Μεξικού), τα οποία ενδεχομένως κόστισαν στην ομάδα την 7η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη Williams. Οπότε, υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις από τον Tsunoda στην 4η σεζόν του με την ομάδα και μία λίγο πιο ώριμη προσέγγιση. Άλλωστε, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος (και για τους δύο οδηγούς) της αντικατάστασης από το νεαρό Νεοζηλανδό Liam Lawson που εντυπωσίασε στις 5 περυσινές του εμφανίσεις με την ομάδα.

Yuki Tsunoda

Εθνικότητα: Ιάπωνας
Ημερομηνία γέννησης: 26.01.1990
Τοποθεσία γέννησης: Sagamihara, Kanagawa
Ύψος: 1,59 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021
3 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 14ος (2021, 2023)

63 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 6ος
1 Ταχύτερος γύρος
61 Βαθμοί
3.381 Αγωνιστικοί γύροι
16.912 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
5 Γύροι επικεφαλής
26 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: AlphaTauri (2021-2023)
Πρωτάθλημα 2023: 14ος

To ντεμπούτο της Racing Bulls VCARB 01 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024