Mercedes 2024

 

 

 

 

 

Mercedes


Αλλάζοντας ριζικά τη σχεδιαστική
φιλοσοφία του μονοθεσίου της,
η Mercedes ευελπιστεί να
«γυρίσει σελίδα» και να
επιστρέψει στη διεκδίκηση
νικών, αλλά παραδέχεται
ότι δεν βρίσκεται ακόμα
εκεί που θα ήθελε.

Πέρυσι, η Mercedes δεν κατάφερε να κατακτήσει ούτε μία νίκη, κάτι που είχε να συμβεί από το 2011. Έπειτα από την αρχική ψυχρολουσία με τη διαπίστωση ότι το μονοθέσιο δεν ήταν ανταγωνιστικό, ο James Allison ανέλαβε και πάλι τεχνικός διευθυντής της ομάδας και την εξέλιξη της νέας W15, η οποία αποτελεί μεγάλη αναχώρηση από τη σχεδιαστική φιλοσοφία των προηγούμενων ετών με τα zero-pod ψυγεία. Η Mercedes ακολούθησε τις γραμμές της περυσινής Red Bull και μετέφερε πιο πίσω τη θέση του οδηγού, κάτι για το οποίο είχε παραπονεθεί ο Lewis Hamilton.

Η Mercedes τροποποίησε το περίβλημα του κιβωτίου και υιοθέτησε γεωμετρία push-rod στην ανάρτηση του πίσω άξονα, για να απελευθερώσει χώρο στην περιοχή του διαχύτη και να αυξήσει την απόδοσή του και κατάφερε να κάνει τον πίσω άξονα του μονοθεσίου πιο σταθερό και προβλέψιμο, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αντλήσουν το μέγιστο. Λόγω των περιορισμών του budget cap όμως, η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει όλες τις αλλαγές που θα ήθελε στο μονοθέσιο της φετινής χρονιάς.

Στην τελευταία ημέρα των δοκιμών προετοιμασίας, η Mercedes αποκάλυψε μία πρωτοποριακή λύση, η οποία της επιτρέπει να ρυθμίσει τη γεωμετρία anti-dive της εμπρός ανάρτησης σε διαφορετικά επίπεδα, έχοντας προβλέψει τη δυνατότητα να μεταβάλει το ύψος του πίσω συνδέσμου του επάνω ψαλιδιού με το πλαίσιο, μία αλλαγή που συνήθως απαιτεί νέο monocoque. Με αυτό τον τρόπο δίνει στον εαυτό της μεγαλύτερο εύρος προσαρμογής στις απαιτήσεις κάθε πίστας.

Όπως συνηθίζει να κάνει, η Mercedes επικεντρώθηκε στις δοκιμές προετοιμασίας σε μεγάλες ακολουθίες γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου και δεν επέδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της W15. Σύμφωνα με τις ενδείξεις από τα μεγάλα stint στις δοκιμές προετοιμασίας, κάποιοι εκτιμούν ότι η Mercedes έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα από τη Ferrari. Ωστόσο, ο Hamilton δήλωσε ότι η ομάδα δε βρίσκεται ακόμα εκεί που θέλει να είναι. Ο ρυθμός αγώνα φαίνεται να είναι και πάλι το δυνατό σημείο της Mercedes, σε αντίθεση με τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου απαιτείται δουλειά ακόμα. Ένας άλλος τομέας στον οποίο η Mercedes επιδιώκει να βελτιωθεί είναι στην ταχύτητα διεκπεραίωσης των pit stop.

Μονοθέσιο: Mercedes W14

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Brackley, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Brackley

Αγωνιστική άδεια: Γερμανική

Ίδρυση εταιρείας: 1926

Ίδρυση ομάδας: 1997

Ιδιοκτησία: Mercedes (33,3%), Ineos (33,3%), Toto Wolff (33,3%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: BAR (1999-2005), Honda (2006-2008), Brawn (2009)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Γαλλίας 1954

16 Σεζόν στην F1

8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

9 Πρωταθλήματα Οδηγών

293 Εκκινήσεις σε GP

125 Νίκες

59 «1-2»

137 Pole position

105 Ταχύτεροι γύροι

193 GP στο βάθρο

289 παρουσίες στο βάθρο

7.222,5 βαθμοί

33.785 Αγωνιστικοί γύροι

173.985 Αγωνιστικά χλμ.

179 GP επικεφαλής

7.164 Γύροι επικεφαλής

37.407 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 2η

Οδηγοί

44. Lewis Hamilton

Έπειτα από 6 παγκόσμιους τίτλους και 82 νίκες με τη Mercedes, αυτή θα είναι η τελευταία σεζόν του Lewis Hamilton με την ομάδα, καθώς θα αναχωρήσει για τη Ferrari το 2025, σε μία μεταγραφη-σοκ, που τάραξε τον κόσμο της Formula 1. Η Mercedes δεν ήταν διατεθειμένη πέρυσι να προσφέρει στον 39χρονο φέτος Βρετανό ένα πολυετές συμβόλαιο και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για την έξοδο του 7 φορές Πρωταθλητή, που είδε τη Ferrari να τον θέλει περισσότερο. Ο Βρετανός εξασφάλισε την παραμονή του στην F1 και το 2026, χρονιά την οποία βλέπει ως ευκαιρία για μία τελευταία ευκαιρία στη διεκδίκηση του 8ου τίτλου του. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τον αντιμετωπίσει η Mercedes γνωρίζοντας ότι θα φύγει στο τέλος της χρονιάς, αν θα δώσει προτεραιότητα στη στρατηγική του Russell σε αγώνες κ.ο.κ. Το σίγουρο είναι ότι προς το τέλος της σεζόν ο Hamilton δε θα ενημερώνεται για τις μελλοντικές αναβαθμίσεις του μονοθεσίου. Ο Βρετανός κυνηγά ακόμα την πρώτη του νίκη από το 2021.

Lewis Carl Davidson Hamilton

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 07.01.1985
Τοποθεσία γέννησης: Tewin, Hertfordshire
Ύψος: 1,74 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2007
17 Σεζόν στην F1
7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2008, 2014,2015, 2017-2020)

332 Εκκινήσεις σε GP
103 Νίκες
197 Βάθρα
104 Pole Position
65 Ταχύτεροι γύροι
19 Hat trick
6 Grand Slam
4.639,5 Βαθμοί
18.949 Αγωνιστικοί γύροι
95.334 Αγωνιστικά χλμ.
187 GP επικεφαλής
5.455 Γύροι επικεφαλής
27.765 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: McLaren (2007-2012)
Πρωτάθλημα 2023: 3ος

63. George Russell

Έπειτα από την πολύ καλή πρώτη σεζόν του Βρετανού με τη Mercedes το 2022, πέρυσι ίσως απογοήτευσε λίγο, καθώς δεν είχε αξιοποίησε το μονοθέσιο όσο ο Hamilton και έλλειπε συνοχή κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ωστόσο, τα πράγματα φέτος είναι πιο χαλαρά για το Russell, καθώς στην τρίτη του σεζόν απέναντι στο Hamilton, γνωρίζει ότι ο συμπατριώτης του θα φύγει από την ομάδα και ο ίδιος θα παραμείνει, για να γίνει ο de facto ηγέτης της, όποιος και αν είναι ο μελλοντικός του team-mate και φαίνεται να είναι ηγετική φυσιογνωμία. Είναι πολύ γρήγορος στις κατατακτήριες δοκιμές και έχει πολύ καλή επίγνωση της κατάστασης του αγώνα, γνωρίζοντας τι πρέπει να συμβεί στρατηγικά σε σημεία του αγώνα όπου οι συνιστώσες αλλάζουν δραματικά. Αλλά θα πρέπει να έχει περισσότερη συνοχή φέτος, κάτι που είναι πιο πιθανό αν έχει ένα μονοθέσιο του οποίου τις αντιδράσεις μπορεί να εμπιστευτεί περισσότερο.

George Russell

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 15.02.1998
Τοποθεσία γέννησης: King’s Lynn, Norfolk
Ύψος: 1,85 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
5 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 4ος (2022)

104 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
11 Βάθρα
1 Pole Position
6 Ταχύτεροι γύροι
469 Βαθμοί
5.725 Αγωνιστικοί γύροι
28.625 Αγωνιστικά χλμ.
6 GP επικεφαλής
164 Γύροι επικεφαλής
670 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2019-2021)
Πρωτάθλημα 2023: 8ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024