McLaren 2024

 

McLaren

Δεύτερη δύναμη στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν,
η McLaren δύσκολα θα ξεκινήσει το 2024 στο ίδιο επίπεδο,
αλλά προσβλέπει σε μία πολύ καλύτερη αρχή από τις δύο
προηγούμενες χρονιές.

Μία από τις βασικές αποστολές του Andrea Stella, όταν ορίστηκε επικεφαλής της ομάδας της McLaren πέρυσι από το CEO Zak Brown, ήταν η αναδιάρθρωση του τεχνικού τμήματος. Ο Stella έδιωξε τον James Key και ενίσχυσε σημαντικά το τεχνικό της τμήμα, το οποίο έχει πλέον τρεις διευθυντές. Πέραν του Κύπριου Πίτερ Προδρόμου, ο οποίος διευθύνει το τμήμα αεροδυναμικής, ο Γάλλος David Sanchez επέστρεψε στη McLaren, έπειτα από 11 χρόνια στη Ferrari, ως τεχνικός διευθυντής απόδοσης.

Επίσης, η McLaren προσέλκυσε το Rob Marshall από τη Red Bull, ως τεχνικός διευθυντή μηχανολογίας. Επιπλέον, πέρυσι ολοκληρώθηκε η κατασκευή της νέας αεροδυναμικής σήραγγας της McLaren στις εγκαταστάσεις του Woking και θα απλοποιηθεί η διαδικασία εξέλιξης του μονοθεσίου. Παράλληλα, η McLaren έχει εξασφαλίσει σταθερότητα στην οδηγική της σύνθεση για τα επόμενα χρόνια, καθώς ανανέωσε το συμβόλαιο του Lando Norris τουλάχιστον έως το 2027, ενώ ο εντυπωσιακός πέρυσι Oscar Piastri στην πρώτη του σεζόν στην F1 έχει υπογράψει έως το τέλος του 2026.

Έπειτα από δύο σεζόν που ξεκίνησαν απογοητευτικά, η McLaren μπορεί να μη βρίσκεται στη θέση που θα ήθελε, όπως παραδέχθηκε ο Stella, στους τρεις βασικούς τομείς που ήθελε να βελτιωθεί (αεροδυναμική απόδοση, μηχανική πρόσφυση και αλληλεπίδραση με τα ελαστικά) και παρά τα προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η χρονιά της θα ξεκινήσει καλύτερα από το 2022 και το 2023.

Στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν, η McLaren είχε πολλές φορές το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο και ανταγωνίστηκε τη Red Bull πιο σκληρά από οποιαδήποτε άλλη ομάδα και είναι λογικό να θέλει να χτίσει επάνω σε αυτές τις επιδόσεις, αν και δε φαίνεται ότι θα μπορέσει να συνεχίσει σε αυτό το επίπεδο. Ο Lando Norris δήλωσε μετά τις δοκιμές ότι η McLaren βρίσκεται πίσω από τις Ferrari και Mercedes. Η McLaren είναι ικανοποιημένη από το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί η πρόσφυση του πίσω άξονα και ποντάρει σε αναβαθμίσεις αργότερα στη σεζόν που δεν πρόλαβε να εφαρμόσει στο μονοθέσιο της παρουσίασης. Υπάρχουν όμως υποψίες ότι η MCL38 ενδέχεται να αντιμετωπίζει προβλήματα υπερβολικής φθοράς ελαστικών.

Μονοθέσιο: McLaren MCL60

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: McLaren

Έδρα: Woking, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Woking

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση ομάδας και εταιρείας: 1963

Ιδιοκτησία: Mumtalakat (56,4%), TAG Group (14,32%), Nidala (9.84%), Favorita (5,78%), Perlman Investments (5,77%), McKal Holdings (5,24%), Acanitt (2,65%)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 1966

58 Σεζόν στην F1

8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

12 Πρωταθλήματα Οδηγών

946 Εκκινήσεις σε GP

183 Νίκες

48 «1-2»

156 Pole position

165 Ταχύτεροι γύροι

406 GP στο βάθρο

503 παρουσίες στο βάθρο

6.291,5 βαθμοί

100.148 Αγωνιστικοί γύροι

483.801 Αγωνιστικά χλμ.

332 GP επικεφαλής

10.693 Γύροι επικεφαλής

51.009 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 4η

Οδηγοί

4. Lando Norris

Έχοντας εξασφαλίσει το μέλλον του στη McLaren για πολλά χρόνια ακόμα, ο Βρετανός γνωρίζει ότι η ομάδα στηρίζεται επάνω του, καθώς λόγω εμπειρίας και μόνο, είναι ο ηγέτης στην οδηγική σύνθεση. Δεχόμενος να υπογράψει με τη McLaren λίγο πριν από την ανακοίνωση της μεταγραφής του Lewis Hamilton στη Ferrari, ο Βρετανός έβγαλε τον εαυτό του από τον κατάλογο των υποψηφίων για τη Mercedes, πιθανώς χωρίς να το γνωρίζει. Πέρυσι υπήρχαν πολλές φορές που διέπραξε λάθη στις κατατακτήριες δοκιμές τα οποία καταδίκασαν το αποτέλεσμα στον αγώνα. Ο Norris υπόσχεται να προσπαθήσει να αποφύγει αυτά τα λάθη φέτος. Δεδομένης της περυσινής εικόνας της McLaren, στόχος του Βρετανού για τη φετινή σεζόν θα πρέπει να είναι η πρώτη νίκη της καριέρας του. Θα πρέπει επίσης να μην αφήσει τον πολύ καλό Oscar Piastri, να κλέψει τις εντυπώσεις, όπως έκανε σε πολλές περιπτώσεις πέρυσι.

Lando Norris

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 13.11.1999
Τοποθεσία γέννησης: Glastonbury, Somerset
Ύψος: 1,70 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
6 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 6ος (2021, 2023)

104 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 2ος
13 Βάθρα
1 Pole Position
6 Ταχύτεροι γύροι
633 Βαθμοί
5.866 Αγωνιστικοί γύροι
29.549 Αγωνιστικά χλμ.
7 GP επικεφαλής
61 Γύροι επικεφαλής
343 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: –
Πρωτάθλημα 2023: 6ος

81. Oscar Piastri

Ο νεαρός Αυστραλός, στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1, αποτέλεσε την αποκάλυψη της χρονιάς, με ορισμένες πολύ καλές επιδόσεις σε κατατακτήριες δοκιμές, ανέβηκε στο βάθρο δύο φορές και κατάφερε να κερδίσει το σπριντ του GP Κατάρ. Με τη βελτίωση του μονοθεσίου της McLaren, o Piastri ξεπέρασε τις αρχικές δυσκολίες και κατάφερε να πρωταγωνιστήσει, επισκιάζοντας ορισμένες φορές το Norris, τουλάχιστον τα Σάββατα. Είναι δεδομένο ότι δεν του λείπει ταχύτητα και το μοναδικό του μειονέκτημα στην περυσινή σεζόν ήταν η διαχείριση των ελαστικών κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που έρχεται με τον καιρό, καθώς είναι… τέχνη να κινείσαι όσο πιο γρήγορα γίνεται χωρίς να πλαγιολισθαίνει το μονοθέσιο και να υπερθερμαίνει την επιφάνεια του πέλματος των ελαστικών.

Oscar Piastri

Εθνικότητα: Αυστραλός
Ημερομηνία γέννησης: 06.04.2001
Τοποθεσία γέννησης: Μελβούρνη
Ύψος: 1,78 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2023
1 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 9ος (2023)

22 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 2ος
2 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2ος
2 Ταχύτεροι γύροι
97 Βαθμοί
1.185 Αγωνιστικοί γύροι
5.871 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
1 Γύρος επικεφαλής
6 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: –
Πρωτάθλημα 2023: 9ος

Το ντεμπούτο της McLaren MCL38 στην πίστα του Μπαχρέιν

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024