Haas 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haas


H μικρή αμερικανική ομάδα προβλέπει ότι θα ξεκινήσει τη φετινή σεζόν
ουραγός, αλλά έχει στα χέρια της ένα πολύ πιο προβλέψιμο μονοθέσιο.

Ο ιδιοκτήτης της μικρής αμερικανικής ομάδας, Gene Haas, αποφάσισε να μην ανανεώσει το συμβόλαιο του Günther Steiner, επικεφαλής της Haas από το 2016, καθώς και του τεχνικού διευθυντή Simone Resta. Ο Haas δεν ήταν ευχαριστημένος από τις επιδόσεις της ομάδας, η οποία κατέληξε στην τελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών O Ιάπωνας Ayao Komatsu, πρώην επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Haas, ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας, η οποία θα διορίσει και έναν επικεφαλής λειτουργικό σύμβουλο.

Ο Komatsu, ο οποίος εργάζεται στη Ηaas από τη δημιουργία της, αν και είναι πολύ καλός μηχανολόγος, είναι άπειρος στο πόστο που καλείται να καλύψει. Τεχνικός διευθυντής ανέλαβε ο Andrea De Zordo, o οποίος σίγουρα δεν έχει τα διαπιστευτήρια του Resta. Ο Haas φαίνεται ότι δεν είναι πρόθυμος να επενδύσει για να βελτιώσει τις υποδομές της ομάδας, η αγωνιστική βάση της οποίας βρίσκεται στο Banbury της Αγγλίας, με την αεροδυναμική σήραγγα στο Maranello (Ferrari) και το πλαίσιο να κατασκευάζεται από την ιταλική Dallara.

Ενώ όλες οι υπόλοιπες ομάδες επενδύουν στις εγκαταστάσεις τους για το μέλλον, ο Gene Haas πιστεύει ότι επειδή χρησιμοποιεί εξοπλισμό της Ferrari θα έπρεπε, χωρίς πολύ περαιτέρω επενδύσεις, η ομάδα να είναι ανταγωνιστική, όπως είχε συμβεί το 2018. Ωστόσο, τα χρόνια έχουν περάσει και αυτό το μοντέλο λειτουργίας δεν αποδίδει τόσο καλά όσο παλιά. Η Haas προβλέπει ότι θα ξεκινήσει τη νέα σεζόν εκεί που ολοκλήρωσε την προηγούμενη, δηλαδή στην ουρά του grid. Οι αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο περυσινό GP ΗΠΑ καθυστέρησαν την εξέλιξη της φετινής VF-24, αλλά επέτρεψαν στους τεχνικούς της να κατανοήσουν καλύτερα το μονοθέσιο.

Η ομάδα επικεντρώθηκε σε μεγάλες ακολουθίες γύρων στις δοκιμές προετοιμασίας, για την κατανόηση των ελαστικών, καθώς η υπερβολική καταπόνηση στον πίσω άξονα δεν της επέτρεπε να σημειώσει καλά αποτελέσματα, παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Komatsu δήλωσε ότι το φετινό μονοθέσιο συμπεριφέρεται με πιο προβλέψιμο τρόπο και έχει συνοχή, αν και του λείπει αεροδυναμικό φορτίο, ειδικά στις γρήγορες στροφές, ενώ δεν έχει καλή ισορροπία στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές.

Μονοθέσιο: Haas VF-24

Πλαίσιο: Dallara

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Banbury, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Maranello (Ferrari)

Αγωνιστική άδεια: Αμερικανική

Ίδρυση εταιρείας: 1983

Ίδρυση ομάδας: 2014

Ιδιοκτησία: Gene Haas

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2016

8 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 5η (2018)

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών: 9η (Kevin Magnussen, 2018)

166 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 4η

1 Pole position

2 Ταχύτεροι γύροι

249 βαθμοί

17.232 Αγωνιστικοί γύροι

86.734 Αγωνιστικά χλμ.

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 10η

Οδηγοί

20. Kevin Magnussen

Όταν ο Δανός επέστρεψε στην ομάδα της Haas το 2022 έπειτα από μία σεζόν απουσίας από την F1, επισκίασε τον team-mate του, Mick Schumacher. Ωστόσο, όταν ο Nico Hulkenberg έκανε την επιστροφή του πέρυσι προσχωρώντας στην αμερικανική ομάδα, ο Magnussen ήταν αυτός που επισκιάστηκε, με ένα μονοθέσιο το οποίο δεν ταίριαζε με το οδηγικό του στυλ. Για το 2024, o Δανός σίγουρα θέλει να κάνει μία καλύτερη σεζόν από πέρυσι. Θα χρειαστεί καλύτερες εμφανίσεις για να πείσει την ομάδα να τον διατηρήσει άλλη μία χρονιά, αν και η Haas ξέρει τις ικανότητές του πολύ καλά, καθώς αυτή θα είναι η 7η σεζόν του με την ομάδα. Ο μαχητικός… Βίκινγκ είναι πολύ σκληρός αντίπαλος στην πίστα και μερικές φορές τραβάει τις μάχες κάπως υπερβολικά.

Kevin Magnussen

Εθνικότητα: Δανός
Ημερομηνία γέννησης: 05.10.1992
Τοποθεσία γέννησης: Roskilde
Ύψος: 1,74 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2014
8 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 9ος (2018)

163 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 2ος
1 Βάθρο
1 Pole Position
2 Ταχύτεροι γύροι
186 Βαθμοί
8.665 Αγωνιστικοί γύροι
43.802 Αγωνιστικά χλμ.

Προηγούμενες ομάδες: McLaren (2014-2015), Renault (2016)
Πρωτάθλημα 2023: 19ος

27. Nico Hulkenberg

O 36χρονος Γερμανός επέστρεψε πέρυσι στην ενεργό δράση και όποιες αμφιβολίες υπήρχαν ότι ήταν… σκουριασμένος, εξανεμίστηκαν άμεσα, καθώς βρέθηκε στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών σε 6 από τους πρώτους 9 αγώνες, τη στιγμή που ο Magnussen δυσκολευόταν με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Ο Hulkenberg απέδειξε ότι είναι ταχύτατος και αποτελεί μία έμπιστη λύση ακόμα και τώρα, ενώ εναντιώθηκε στις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η Haas στο τέλος της περυσινής σεζόν στο GP ΗΠΑ καθώς είδε ότι δεν προσέφερε κέρδη σε απόδοση και δεν ταίριαζε στο οδηγικό του στυλ, για αυτό και δεν τη χρησιμοποίησε στους επόμενους αγώνες. Όσον αφορά το νέο επικεφαλής της ομάδας, τον Ayao Komatsu, δήλωσε ότι οι μηχανολόγοι της ομάδας δε θα μπορούν να του πουν ψέματα για την απόδοση, γιατί είναι και αυτός τεχνικός.

Nicolas Hulkenberg

Εθνικότητα: Γερμανός
Ημερομηνία γέννησης: 19.08.1987
Τοποθεσία γέννησης: Emmerich
Ύψος: 1,84 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2010
10 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2018)

203 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος
1 Pole Position
2 Ταχύτεροι γύροι
530 Βαθμοί
10.576 Αγωνιστικοί γύροι
53.707 Αγωνιστικά χλμ.
3 GP επικεφαλής
43 Γύροι επικεφαλής
194 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2010), Force India (2012, 2014-2016), Sauber (2013), Renault (2017-2019), Racing Point (2020), Aston Martin (2022)

Οι πρώτοι γύροι της Haas VF-24 στην πίστα του Μπαχρέιν

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024