Aston Martin 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Aston Martin

Η πρωταγωνίστρια των περυσινών δοκιμών προετοιμασίας
ίσως να μην προκαλέσει την ίδια αίσθηση στο ξεκίνημα
της φετινής χρονιάς, αλλά παραμένει υπολογίσιμη δύναμη.

Πέρυσι, η Aston Martin αποτέλεσε την έκπληξη των δοκιμών προετοιμασίας και ήταν πολύ ανταγωνιστική στο πρώτο μισό της σεζόν του 2023. Ωστόσο, μία παρέμβαση από τη FIA όσον αφορά το σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής και ορισμένες αναβαθμίσεις που δε λειτούργησαν όπως θα ήθελαν οι τεχνικοί της, την οδήγησαν σε ένα πιο δύσκολο δεύτερο μισό της σεζόν. Φέτος θέλει να βρεθεί και πάλι σε θέση να παλέψει με ομάδες όπως οι Mercedes, Ferrari και McLaren. Σε αυτό θα βοηθήσει το γεγονός ότι έχουν συνηθίσει πλέον τις τεράστιες και πιο λειτουργικές εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο του Silverstone.

Με την AMR24, η ομάδα έχει προσπαθήσει να βελτιώσει την απόδοση στις γρήγορες στροφές, και να μειώσει την οπισθέλκουσα, διότι οι μέγιστες ταχύτητες του περυσινού μονοθεσίου στις ευθείες αποτελούσε ένα από τα αδύναμα σημεία του. Φέτος έκανε μικρότερη αίσθηση στις δοκιμές, κάτι που είναι λογικό, καθώς ξεκινά από μία πιο ανταγωνιστική βάση. Εντός της χρονιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή της αεροδυναμικής σήραγγας, καθώς αυτή τη στιγμή η Aston Martin χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις της Mercedes.

Mε το κιβώτιο της Mercedes, η Aston Martin έκανε την αλλαγή από pull-rod σε push-rod πίσω ανάρτηση, η οποία απελευθερώνει χώρο στην περιοχή του διαχύτη προς βελτίωση της απόδοσής του. Ο Fernando Alonso παραδέχθηκε ότι η ομάδα δε θα κάνει την ίδια έκπληξη με πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάποιες ακολουθίες γύρων που έκανε στις δοκιμές προετοιμασίας ο Ισπανός, οι χρόνοι του ήταν πολύ σταθεροί, κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται και το φετινό μονοθέσιο να προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά του στον αγώνα.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις από τις δοκιμές προετοιμασίας, η Aston Martin πρέπει να βρίσκεται στην 5η θέση όσον αφορά τη δυναμική των ομάδων και ίσως να μπορεί αρχικά να παλέψει με τη McLaren. Πολλά θα εξαρτηθούν από την ποιότητα των αναβαθμίσεων που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ένας τομέας στον οποίο η ομάδα έχασε το δρόμο της πέρυσι. Επίσης, για υψηλότερες αξιώσεις στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θα πρέπει να συμβάλλει περισσότερο βαθμολογικά και ο Lance Stroll.

Μονοθέσιο: Aston Martin AMR24

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Silverstone, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Brackley (Mercedes)

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση εταιρείας: 1913

Ίδρυση ομάδας: 1980

Ιδιοκτησία: Lawrence Stroll, Andre Desmarais, Jonathan Dudman, John D. Idol, John McCraw Jr., Michael de Picciotto, Silas Chou, Arctos

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Jordan (1991-2005), Midland (2006), Spyker (2007), Force India (2008-2018), Racing Point (2018-2020)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Ολλανδίας 1959

5 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 5η (2023)

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών: 4η (Fernando Alonso, 2023)

71 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 2η

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

9 GP στο βάθρο

9 παρουσίες στο βάθρο

412 βαθμοί

7.853 Αγωνιστικοί γύροι

39.342 Αγωνιστικά χλμ.

3 GP επικεφαλής

9 Γύροι επικεφαλής

53 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 5η

Οδηγοί

14. Fernando Alonso

Αποδεικνύοντας πέρυσι τον ισχυρισμό του ότι η ηλικία είναι απλά ένας… αριθμός στο διαβατήριο, ο Alonso ανέβηκε 8 φορές στο βάθρο και θα μπορούσε να έχει νικήσει στο GP Μονακό, αν η ομάδα δεν είχε κάνει λάθος στη στρατηγική. Αδίστακτος στις μάχες και με ένα έμφυτο ένστικτο να τοποθετεί το μονοθέσιο στα κατάλληλα σημεία της πίστας κατά την αναμπουμπούλα της εκκίνησης, ο Alonso ευελπιστεί να παρατείνει την παραμονή του στη Formula 1 πέραν του 2024. Όπως δήλωσε άλλωστε, είναι ο μοναδικός διαθέσιμος Πρωταθλητής για το 2025 και με τη μεταγραφική αγορά ανοιχτή, έπειτα από τη μετάβαση του Lewis Hamilton στη Ferrari, ο ίδιος κρίνει ότι ίσως γίνει περιζήτητος. Πέραν της τεράστιας εμπειρίας του, ο Alonso απέδειξε για μία ακόμη φορά πέρυσι ότι όταν του δίνεται ένα αξιόλογο μονοθέσιο, ο ίδιος θα αντλήσει το μέγιστο από αυτό 9 στις 10 φορές.

Fernando Alonso Diaz

Εθνικότητα: Ισπανός
Ημερομηνία γέννησης: 29.07.1981
Τοποθεσία γέννησης: Oviedo
Ύψος: 1,71 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2001
20 Σεζόν στην F1
2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2005, 2006)

377 Εκκινήσεις σε GP
32 Νίκες
106 Βάθρα
22 Pole Position
24 Ταχύτεροι γύροι
5 Hat trick
1 Grand slam
2.267 Βαθμοί
20.447 Αγωνιστικοί γύροι
102.198 Αγωνιστικά χλμ.
87 GP επικεφαλής
1.773 Γύροι επικεφαλής
8.673 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Minardi (2001), Renault (2003-2006, 2008-2009), McLaren (2007, 2015-2018), Ferrari (2010-2014), Alpine (2021-2022)
Πρωτάθλημα 2022: 9ος

18. Lance Stroll

Παρότι ο Καναδός γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας (και της αυτοκινητοβιομηχανίας) της Aston Martin είχε ξεκινήσει τη σεζόν με κατάγματα σε αμφότερους τους καρπούς και σπασμένο μεγάλο δάχτυλο ποδιού, οι καλύτερες επιδόσεις του ήρθαν κυρίως στην αρχή της σεζόν. Συνήθως όμως ωχριούσαν μπροστά σε αυτά που κατάφερνε ο Alonso με το ίδιο μονοθέσιο. Επίσης, υπήρξε και εκείνη η στιγμή που απαθανάτισαν οι κάμερες στο GP Κατάρ, όπου έσπρωξε τον προπονητή του, όντας εκνευρισμένος από το γεγονός ότι είχε αποκλειστεί για μία ακόμη φορά από το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Φαίνεται ότι αν το μονοθέσιο δεν ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του, ο Stroll δεν μπορεί αντλήσει το μέγιστο, και οι εκλάμψεις ταχύτητας (στο βρεγμένο παρακαλώ) που βλέπαμε παλαιότερα λάμπουν δια της απουσίας του. Στα χρόνια του στην Aston Martin, δεν έχουμε δει κάποια αισθητή βελτίωση. Αν η ομάδα θέλει να διεκδικήσει μία καλύτερη θέση από την 5η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, o Stroll θα πρέπει να αποδώσει καλύτερα.

Lance Stroll

Εθνικότητα: Καναδός
Ημερομηνία γέννησης: 29.10.1998
Τοποθεσία γέννησης: Μόντρεαλ (Quebec)
Ύψος: 1,82 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2017
7 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 10ος (2023)

143 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 3ος
3 Βάθρα
1 Pole Position
268 Βαθμοί
7.771 Αγωνιστικοί γύροι
39.128 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
32 Γύροι επικεφαλής
171 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2017-2018), Racing Point (2019-2020)
Πρωτάθλημα 2023: 10ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024