Alpine 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alpine

 

Έπειτα από τη μαζική έξοδο ανθρώπων από την Alpine πέρυσι,
η γαλλική ομάδα επέδειξε απογοητευτική εικόνα στο τεστ
προετοιμασίας και ενδέχεται να αντιμετωπίσει ένα πολύ
δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν.

Πέρυσι, η Alpine πούλησε σε ένα γκρουπ επενδυτικών εταιρειών που περιλαμβάνει τις Otro Capital, RedBird Capital Partners και Maximum Effort Investments το 24% της ομάδας, έναντι 200 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στο Enstone. Μεταξύ των επενδυτών υπάρχουν πολλά διάσημα ονόματα του αθλητισμού και του Hollywood.

Λίγο αργότερα, ο CEO του Ομίλου Renault (στον οποίο ανήκει η Alpine), Luca de Meo, επειδή δεν ήταν ευχαριστημένος με την πορεία της ομάδας, αποφάσισε να… ξηλώσει την ανωτέρα διοίκηση της ομάδας, ξεκινώντας από το CEO, Laurent Rossi τον οποίο αντικατέστησε o Philippe Krief, πρώην τεχνικός διευθυντής της Alfa Romeo και επικεφαλής της Ferrari στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Την πόρτα της εξόδου είδε επίσης ο επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer έπειτα από μόλις 18 μήνες παρουσίας του στην Alpine, όπως και ο αθλητικός διευθυντής Alan Permane, ο οποίος είχε θητεία 34 ετών στην ομάδα.

Επιπλέον, ο επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος, Pat Fry, αποφάσισε να αναχωρήσει για τη Williams. Στη θέση του επικεφαλής της ομάδας μονιμοποιήθηκε ο Bruno Famin, που είχε οριστεί αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος λίγο πριν τη μαζική έξοδο από την ομάδα, παρά την περιορισμένη εμπειρία του στην F1. Τεχνικός διευθυντής της ομάδας είναι ο Matt Harman, ένας μηχανολόγος με μεγαλύτερη εμπειρία σε τμήματα μονάδων ισχύος αντί για πλαισίου.

Η ομάδα ανασχεδίασε το μονοθέσιό της, το οποίο όμως έχει γνώριμες γραμμές. Οι αεροδυναμιστές προσπάθησαν να μειώσουν την οπισθέλκουσα κάνοντας πιο εφαρμοστά τα καλύμματα των ψυγείων, καθώς γνωρίζουν ότι η μονάδα ισχύος της Renault υστερεί σε ιπποδύναμη σε σχέση με τους άλλους V6 του grid. Για να βελτιώσει την κατανομή βαρών, η Alpine μετακίνησε την μπαταρία του ERS προς τα πίσω.

Παρά τις προσπάθειες του τεχνικού τμήματος, η Alpine είχε ίσως το χειρότερο τεστ από όλες τις ομάδες στο Μπαχρέιν, καθώς ό,τι και αν προσπάθησε με το μονοθέσιο δεν κατάφερε να βρει απόδοση. Μένει να διαπιστωθεί αν τα προβλήματα μπορούν να επιλυθούν με αλλαγή στησίματος ή αν η ομάδα θα πρέπει να κάνει υπομονή έως ότου παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο για να βρει το δρόμο της.

Το ξεκίνημα στη σεζόν προβλέπεται δύσκολο καθώς οι πρώτες ενδείξεις τοποθετούν τη γαλλική ομάδα στην προτελευταία θέση, εμπρός μόνο από τη Haas, ενώ πέρυσι ήταν καθαρά 6η, χωρίς να απειλεί τους προπορευόμενους ή να απειλείται στα μετόπισθεν. Ίσως αυτό είναι αποτέλεσμα αυτών που ανέφεραν τόσο ο Szafnauer όσο και ο Fry όταν είχαν φύγει από την ομάδα, επικρίνοντας τον τρόπο με τον οποίο η Alpine προσπαθούσε να κάνει τα πράγματα, κάνοντας λόγο για έλλειψη ελευθερίας κινήσεων.

Μονοθέσιο: Alpine A524

Κινητήρας: Renault

Κιβώτιο: Alpine

Έδρα: Enstone, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Enstone

Αγωνιστική άδεια: Γαλλική

Ίδρυση εταιρείας: 1955

Ίδρυση ομάδας: 1977

Ιδιοκτησία: 76% Όμιλος Renault (Γαλλική κυβέρνηση 16,64%, Nissan 16,63%, Χρηματιστήριο 37,1%, Υπόλοιποι επενδυτές 29,63%), 24% Otro Capital, RedBird Capital Partners και Maximum Effort Investments

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Toleman (1981-1985), Benetton (1986-2001), Renault (2002-2011), Lotus (2012-2015), Renault (2016-2020)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021

3 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 4η (2022)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 8η (Esteban Ocon, 2022)

66 Εκκινήσεις σε GP

1 Νίκη

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

4 GP στο βάθρο

4 παρουσίες στο βάθρο

448 βαθμοί

7.130 Αγωνιστικοί γύροι

35.661 Αγωνιστικά χλμ.

3 GP επικεφαλής

69 Γύροι επικεφαλής

306 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 6η

Οδηγοί

31. Esteban Ocon

Ο Ocon εισέρχεται πλέον στην 6η σεζόν του με την ομάδα της Alpine, και πέρυσι είχε δύο πολύ καλά αποτελέσματα με το βάθρο στο GP Μονακό και την 4η θέση στο GP Λας Βέγκας. Ωστόσο, έως το τέλος της σεζόν ο νέος team-mate του, Pierre Gasly, είχε συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς, αν και η διαφορά μεταξύ τους ήταν πολύ μικρή (μόλις 4 βαθμοί). Επίσης, ο Ocon έχασε και τη μάχη μεταξύ τους στις κατατακτήριες δοκιμές (8 – 14). Παρότι δεν έχει την καλύτερη σχέση με τον Gasly, δεν υπήρξαν συγκρούσεις μεταξύ τους (πέραν από το GP Αυστραλίας που δεν έφταιγε κανείς εκ των δύο), παρά το βεβαρυμμένο παρελθόν του Ocon. Όταν το cockpit της Mercedes για το 2025 έμεινε κενό, ο Γάλλος έσπευσε να υπενθυμίσει ότι είναι «νεαρός» οδηγός της γερμανικής ομάδας, αν και οι δεσμοί του με αυτήν έχουν κοπεί από της αρχές της δεκαετίας.

Esteban Jose Jean-Pierre Ocon-Khelfane

Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 17.09.1996
Τοποθεσία γέννησης: Evreux, Νορμανδία
Ύψος: 1,86 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Βελγίου 2016
7 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 8ος (2017, 2022)

133 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
3 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 3ος
422 Βαθμοί
7.045 Αγωνιστικοί γύροι
35.539 Αγωνιστικά χλμ.
2 GP επικεφαλής
66 Γύροι επικεφαλής
291 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Manor (2016), Force India (2017-2018), Renault (2020)
Πρωτάθλημα 2023: 12ος

10. Pierre Gasly

Έχοντας φύγει από το περιβάλλον της Red Bull για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1, ο Pierre Gasly κατάφερε να προσαρμοστεί στην Alpine πολύ γρήγορα και αυτός ήταν ο οδηγός που έκανε τις πιο εντυπωσιακές εμφανίσεις στο δεύτερο μισό της σεζόν. Νίκησε τον Ocon στη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών (14 – 8) και συγκέντρωσε περισσότερους βαθμούς σε μία πολύ καλή πρώτη χρονιά με την ομάδα. Έχοντας εγκλιματιστεί στην ομάδα, φέτος μπορεί να τα πάει ακόμα καλύτερα, αν και το ξεκίνημα της σεζόν δεν προμηνύεται εύκολο, από τις ενδείξεις των δοκιμών προετοιμασίας, καθώς και τις δηλώσεις του ίδιου. Αν η Alpine απογοητεύσει φέτος, ίσως ο Gasly να είναι ένας από τους οδηγούς που θα ζητηθούν, καθώς απέδειξε και πάλι πέρυσι ότι παραμένει εξαιρετικός οδηγός.

Pierre Jean-Jacques Gasly

Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 07.02.1996
Τοποθεσία γέννησης: Rouen
Ύψος: 1,77 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μαλαισίας 2017
7 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2019)

130 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
4 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2ος
3 Ταχύτεροι γύροι
394 Βαθμοί
7.042 Αγωνιστικοί γύροι
35.360 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
26 Γύροι επικεφαλής
151 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2017-2018, 2019), Red Bull (2019), AlphaTauri (2020-2022)
Πρωτάθλημα 2023: 11ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024