16. GP Ιταλίας 2024

 

 

 

 

15. GP Ιταλίας

 

30 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2024

 


Εντός μίας εβδομάδας, η Formula 1 μεταφέρεται
από την έδρα του «πορτοκαλί στρατού» σε αυτήν
των tifosi της Ferrari για το GP Ιταλίας, σε
μία από τις παλαιότερες πίστες του κόσμου και
την ταχύτερη του Πρωταθλήματος: τη θρυλική Monza.

Ο ναός της ταχύτητας

Οι Ιταλοί την αποκαλούν «ναό τη ταχύτητας» και έχει φιλοξενήσει κάθε GP Ιταλίας από το 1950 έως σήμερα, με μοναδική εξαίρεση αυτό του 1980. Κατασκευάστηκε το 1922, γεγονός που την κάνει την τρίτη παλαιότερη του κόσμου. Οι μεγάλες ευθείς, όπου απόλυτη σημασία έχουν οι μέγιστες ταχύτητες, χαρακτηρίζουν τη Monza και οι ομάδες επιλέγουν πολύ λεπτές αεροτομές, που ελαχιστοποιούν την οπισθέλκουσα. Η απόδοση εξαρτάται από την ισχύ του κινητήρα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πίστα για αυτό και επιλέγονται μονάδες ισχύος με λιγότερα χλμ. ζωής στο GP Ιταλίας. Επίσης, το slipstream προπορευόμενου μονοθεσίου μπορεί να αποφέρει μεγάλα κέρδη στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι εγκαταλείψεις είναι πιο συχνές από το μέσο όρο, ενώ ο αρχικός γύρος μπορεί να αποβεί επεισοδιακός ορισμένες φορές, λόγω των στενών chicane με τα επιθετικά kerb. Με λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο, τα μονοθέσια μπλοκάρουν πιο συχνά τα φρένα τους. O περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, ενώ η συνηθισμένη στρατηγική είναι ενός pit stop, λόγω της μεγάλης απώλειας χρόνου στο pit lane.

GP Ιταλίας

16ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Monza
Μήκος πίστας: 5.793 μ.
Γύροι: 53
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,720 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:21.046 (257,320 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – R. Barrichello (Ferrari), 2004
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:18.887 (264,362 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 11 (4 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 7-8 και 11-1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 417 μ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 458 μ.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 30 Αυγούστου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 16:00

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024